Så denne videoen i dag, og lot meg inspirere til en lettere julebrisen latmannsvariant hvor jeg bare fuktet hendene og gnidde 18 g kaffebønner mellom mine lugubre labber før kverning. Dette hadde et positivt utslag på resultatet, og espressoen oppnådde omsider 9 stødige bar med trykk etter et år på ca. 6-7! Jeg har nektet å kapitulere til mørkbrent espressokaffe, og dette viste seg å være siste bit i puslespillet for å få det til med lysbrente bønner fra Kenya. Ser frem til å prøve dette med andre kaffetyper.
Tidlig i høst prøvde jeg People Posession's "NBA" blend. Herregud for en kaffe! Uten tvil den mest spennende og unike filterkaffen jeg har hatt, jeg hadde rett og slett ingen anelse om at blandet opphav kunne gi en så utrolig presist kuratert smak. Ny regel: ser jeg noe som helst fra People Posession på en hylle, skal jeg ha det.
Noen som har noen gode tips på spennende kaffe som er foredlet i Norge (eller som er lett å få tak i)? Har hatt mye godt fra Wendelboe, Jacu, Supreme, og Stavanger, men ingenting som har blåst meg helt av banen! Favoritten var 1kg med "test roast" jeg kjøpte hos TW, som jeg tror må ha vært bærtørket Etiopisk. Leter stadig etter søte, fruktige smaker av den sort.