GrimReaper
Støttemedlem
Det er vel over middels sannsynligvis at det vil bli brukt Breitlingverk i disse. Noe som mest sannsynlig vil gjøre de dyre hvis man skal måle ut ifra katalogen til Breitling.
18-20 grader i kabinen i følge dette radioinnslaget.Artig gjensyn. Markedsføring for snart 70 år siden var også hyperbol. E.g. ""...de største klimatiske påkjenninger - og som i dag brukes av alle flygere i SAS...". Kaldt i den cockpiten.
Denne var utrolig flott. Kan du si noe om den?
En liten kommentar til @Jørgen sin artikkel: Det var ikke "sterke magnetiske felter" som vanskeliggjorde navigasjon i nærheten av den magnetiske nordpolen. Jordfeltet er generelt svakt, og ikke særlig mye sterkere ved de magnetiske polene. Problemet er inklinasjonen, dvs. hvilken vinkel magnetfeltet har i forhold til horisontalplanet/jordoverflaten. I nærheten av den magnetiske polen peker feltet nesten loddrett mot jordoverflaten, og horisontalkomponenten av feltet er så svak at det ikke gir en pålitelig avlesing av en kompassnål. Løsningen er gyrokompasser.
Jubileumsfeiringen titter i bakspeilet, men gir også en sniktitt på veien videre.
Universal Genève feirer 70 år med SAS og Polerouter
Jubileumsfeiringen titter i bakspeilet, men gir også en sniktitt på veien videre.www.tidssonen.no
Dette er grunnen til at jeg digger dette forumet. Takk!En liten kommentar til @Jørgen sin artikkel: Det var ikke "sterke magnetiske felter" som vanskeliggjorde navigasjon i nærheten av den magnetiske nordpolen. Jordfeltet er generelt svakt, og ikke særlig nye sterkere ved de magnetiske polene. Problemet er inklinasjonen, dvs. hvilken vinkel magnetfeltet har i forhold til horisontalplanet/jordoverflaten. I nærheten av den magnetiske polen peker feltet nesten loddrett mot jordoverflaten, og horisontalkomponenten av feltet er så svak at det ikke gir en pålitelig avlesing av en kompassnål. Løsningen er gyrokompasser.
Vis vedlegg 384683
Jeg har ikke så mye info om min. Kjøpte den på en auksjonside i Japan. Legger ved en link med mer om Shadow serien: https://thesamuraivintage.com/blogs...IAHLsZn5ir2uQ0yBLFoKqH1mHgUhUZ_TOLW_9NttBvCpaDenne var utrolig flott. Kan du si noe om den?
Jeg kan anbefale å sette av litt tid i helgen til å lese sjefnavigatør Einar Sverre Pedersens beretning om de ulike polarflyvningene i Polarbasillen.En liten kommentar til @Jørgen sin artikkel: Det var ikke "sterke magnetiske felter" som vanskeliggjorde navigasjon i nærheten av den magnetiske nordpolen. Jordfeltet er generelt svakt, og ikke særlig nye sterkere ved de magnetiske polene. Problemet er inklinasjonen, dvs. hvilken vinkel magnetfeltet har i forhold til horisontalplanet/jordoverflaten. I nærheten av den magnetiske polen peker feltet nesten loddrett mot jordoverflaten, og horisontalkomponenten av feltet er så svak at det ikke gir en pålitelig avlesing av en kompassnål. Løsningen er gyrokompasser.
Vis vedlegg 384683