Omega Seamaster-tråden

Kan vi håpe på en blå modell til våren mon tro? Perfekt sommerklokke isåfall 😃
Lov å håpe, men jeg tviler enn så lenge denne her eksisterer (altså samme i blå med diskutabel bakside og pris):

Men kanskje en grønn en? :)

Noen som vet om dette er hyllevare? Vurderer sterke rokader i boksen!

Lov å håpe, men jeg tviler enn så lenge denne her eksisterer (altså samme i blå med diskutabel bakside og pris):
Det er sant, men den ble vel lansert for to år siden. Vet ikke hvor lenge Omega har for vane å ha jubileumsmodeller i produksjon?

Skal ikke se vekk fra at det kommer en grønn og på sikt. Hvit og kanskje? 😃

• Liker
Reaksjoner: Genta
Fordi de insisterer på innsyn til verket.
Hadde de skippet vinduet, hadde de nok vært 2mm slankere.
Bare se på PO før og etter vindu.
Hadde glatt foretrukket stål baklokk og har ikke for vane å stirre på verket...
Det finnes da utallige merker som klarer å lage tynnere ur med innsyn uten at de er særlig tykke.. Kanskje Omega måtte redesignet urverket for å gjøre det tynnere, slik at baklokket kunne bygge mindre? Og at det er for kostbart, derfor bare kjøre på videre.. Jaja, jeg får stå på sidelinjen i noen år til da

• Liker
Reaksjoner: Callahan
Tykkelsen på Omegas urverk er vel direkte linket til co-axial escapementet. Mener å ha lest at co-axial går over tre nivå, noe som gjør det vanskelig å få til tynne urverk.

De kan droppe rotoren. Sparer et par mm der. Se på Tresor modellene. Denne er kun 10.1mm tykk med manuelt opptrekk.

IMG_5630.jpeg

• Liker
Reaksjoner: Erik_SG og Callahan

Men kanskje en grønn en? :)

Noen som vet om dette er hyllevare? Vurderer sterke rokader i boksen!
Hvis det er den nye her du mener, så er vi forespeilet første leveranse 5. desember. Krysser fingrene for at det stemmer.