Omega Seamaster-tråden

Sjeldent fredagskvelden har vært mer kjærkommen enn i dag! Sofa med pledd, et glass vin, kona på kjøkkenet, kidsa spiller fodball i hagen, bikkja løper rundt og jakter ball, jeg surfer etter ingenting og tidssonen:)
IMG_9237.jpeg
 
Til dere som har kjennskap til de ulike Seamaster Pro 300-generasjonene. Den siste utgaven synes jeg blir for stor for mitt håndledd. Men hvordan er denne i størrelse i forhold til de foregående generasjonene, dvs. de som ofte kalles SMPC og Bond? Ser du @Genta har alle tre.
Syns alle Seamaster 300 har sine sterke sider. Pene alle sammen men selv har jeg gått for 2254, 41mm, fordi jeg liker detaljene og nettopp det at den har mye lavere profil. Pluss at lenken smalner i motsetning til den typiske seamasterlenken. Gjør i sum at den bærer mindre. Planet ocean 39,5 kan være et alternativ og?
 

Vedlegg

  • 1000002811.jpg
    1000002811.jpg
    144,8 KB · Visninger: 0
  • 1000002810.jpg
    1000002810.jpg
    128,3 KB · Visninger: 0
Syns alle Seamaster 300 har sine sterke sider. Pene alle sammen men selv har jeg gått for 2254, 41mm, fordi jeg liker detaljene og nettopp det at den har mye lavere profil. Pluss at lenken smalner i motsetning til den typiske seamasterlenken. Gjør i sum at den bærer mindre. Planet ocean 39,5 kan være et alternativ og?
Må slå et slag for PO her, siden det ble nevnt. Jeg har eid forrige generasjon Smp300 (den med skive uten "bølger") og syntes den var ok dimensjonert men endte etterhvert på 39.5mm PO-en.
1000005016.jpg
Anbefaler å prøve den fysisk. Jeg synes den sitter perfekt, kort lug to lug. Men noen opplever den som litt "stutt-tjukk". :)

2254 er aldri feil heller da!
 
Takk for innspill. Driver fortsatt å vurderer en SMP300 og heller nå faktisk mot en 2221.80. Mye av grunnen til at jeg ønsker denne modellen er koblingen til Bond-filmene med Pierce Brosnan. Vokste opp med de og denne klokken har alltid ligget i bakhodet siden den gang. Liker blåfargen, bølgene på skiven og den røde Seamaster-teksten. At det er Quartz gjør meg engentlig ingenting. Har nok av mekaniske klokker som må holdes i live i årene som kommer :p

Har sett på Planet Ocean i 39,5 mm også, men synes de blir litt for dyre både nytt og brukt. SMP-variantene ser ut til å være mulig å få tak i med en fin rabatt på bruktmarkedet i disse tider, så følger med litt på hva som dukker opp der. Ulempen er at de begynner å bli noen år gamle så det er litt variabel kosmetisk tilstand på disse.

1726428072321.png