Blomqvist klokkeauksjon

Innbrudd hos Blomqvist.

«Kommet unna med noen klokker og noen smykker som er i lavere prisklasse», sier de.

Og litt galgenhumor, maks uheldig timing med denne sponsede reklamen for to dager siden…
Dagsnytt: "..stjålet noen det vi kaller hverdagsklokker.."

Her er de klokkene som er annonsert nå, men om det er noe av dette som er stjålet er jo usikkert.
1732604842249.png

1732604868646.png

1732604892610.png
1732604920447.png

1732604941632.png
1732604969145.png

Hittil bare én klokke som er borte. Den var på Fornebu, men jeg ville nesten tro at det kanskje er selger som har trukket den og de manuelt har fjernet den, all den tid ingen av de andre klokkene har blitt fjernet enda. Vil anta at de gjør en skikkelig opprydning og gjør én stor opprydningsjobb når de kan fastslå nøyaktig hvilke klokker som er tapt.

(Irriterende nok er den ene som er borte en jeg faktisk vurderte å legge inn bud på...)

• Liker
Reaksjoner: PinkBulldog
De dyre klokkene må man vel regne med er låst inn i en safe som er vrien å flytte på i full fart. Det var vel mest smykker som sto i montre som ble tatt sammen med billige klokker som ikke var innlåst. Sånn jeg tolker informasjonen ihvertfall.

Datejust 41 med verdivurdering 80-100k? Høres litt off ut, ser siste bud nå er 110k (som med avgift er ca markedspris?). Nautilus med hvit skive, hvor siste bud foreløpig er 600k også.

Datejust 41 med verdivurdering 80-100k? Høres litt off ut, ser siste bud nå er 110k (som med avgift er ca markedspris?). Nautilus med hvit skive, hvor siste bud foreløpig er 600k også.
110 er vel omtrent riktig hvis det er en 41 med smooth bezel?

600 for en Nautilus er jo galskap for en stålklokke uansett, men det er ikke så lenge siden disse gikk for et par hundre mer.

110 er vel omtrent riktig hvis det er en 41 med smooth bezel?

600 for en Nautilus er jo galskap for en stålklokke uansett, men det er ikke så lenge siden disse gikk for et par hundre mer.

Var fluted, og jubilee - bilde over her. Var mer at jeg stusset over verdivurderingen.

Og ovenpå dette skal kjøper betale 25% omkostninger...

Ja, men det er jo ikke med i verdivurderingen ;)

det trender ikke gjøre mye research om dagen; hva med denne virile frøkna, som ble solgt denne aften i oslo for 45 millioner. hallo lissom, hun blir beligget av en diger bjønn - fysj!
IMG_9053.jpeg

Erfaring med Blomqvist;

Kjøpte en 16030 fra Blomqvist for noen år siden. Den ble liggende i en skuff, men leverte den nylig til Bjerke for service og evt skivebytte til noe mer spennende.

På Bjerke kommer det frem at det ikke er en 16030, men en ombygd 16013 hvor gull bezel, krone og TT lenke er byttet med stål. Videre er følgelig medfølgende sertifikat ikke tilhørende aktuelle ur som viser seg er 6år eldre og jeg sitter altså med feil cert og en skikkelig franken.

Nå har jeg også hatt positive handler vis Blomqvist tidligere, men dette var en liten vekker!

Erfaring med Blomqvist;

Kjøpte en 16030 fra Blomqvist for noen år siden. Den ble liggende i en skuff, men leverte den nylig til Bjerke for service og evt skivebytte til noe mer spennende.

På Bjerke kommer det frem at det ikke er en 16030, men en ombygd 16013 hvor gull bezel, krone og TT lenke er byttet med stål. Videre er følgelig medfølgende sertifikat ikke tilhørende aktuelle ur som viser seg er 6år eldre og jeg sitter altså med feil cert og en skikkelig franken.

Nå har jeg også hatt positive handler vis Blomqvist tidligere, men dette var en liten vekker!
Misunner deg ikke denne opplevelsen, skikkelig kjipt å bli lurt. Hvordan markedsførte Blomqvist denne klokken da du kjøpte den? :unsure: