Urmaker Bjerke

Kanskje riktig å justere ift markedsstørrelse der disse AD-ene ligger?

Også produserer Rolex nå for lager, så hvis 1.24M er produksjons- og ikke salgstall må det også korrigeres for (men til hva tror jeg kun Rolex selv vet).

Uansett så får ikke Bjerke antallet Rolex de ønsker og kan selge, men selger det de får.

———
@GrimReaper Kanskje det er min bart og nyinnkjøpt merce (dog ikke SEC) som gjør at jeg kom inn uten avtale og får kjøpe 126500???
Seffe! Bart og Benz - kan få deg en bete med på kjøpet også da :cool:

En kompis og jeg møtte opp uanmeldt til Bjerke / Rolex i går ca kl 1015. Vi ble godt mottatt av alle og fikk en glimrende omvisning av en ung dame. Vi fikk prøve alt vi ønsket å se på og god info om Rolex og mye hyggelig prat samt noe servering av drikke.

Vi gikk ut døren ca kl 1200 blide og fornøyd. Deretter gikk vi videre til Bjerkehuset. Vi ble møtt med samme innstilling fra de ansatte der, dvs alle var veldig hyggelige.

Det siste som sto på plan var å hente en Tudor som jeg hadde ventet noen uker på, hadde ikke avtalt klokkeslett kun dag på forhånd. Overleveringen ble uført av en meget hyggelig og kunskapsrik dame og overleveringen tok ca 1 time med hyggelig prat og prøving av andre modeller. Fikk også tilbud om å kjøpe en godbit som ikke var planlagt fra min side. Dvs det ble med to klokker og ikke en. Jeg er kjempefornøyd med begge selv om konton ikke er det samme.

Nå var klokken blitt ca 1500 og det dukket opp to nye kamerater som ønsket å se på Rolexbutikken. Vi møtte nå opp 4 stk hos Rolex og kunne se at butikken var stappfull av kunder. Vi fikk ikke komme inn, men ble tildelt tid kl 1700.

Vi ruslet tilbake kl 1700 og fikk samme gode servicen som første gang på dagen av en godt kjent herremann. Vi var på ingen måte pyntet for anledningen da vi gikk i vanlige klær og kom heller ikke i Bentley. Så på oss så virker det som Bjerke ønsker alle kunder velkommen og prøver i gi den samme servicen til alle.

Takker for en fin opplevelse og håper og tror at det blir det samme neste gang også.

Var innom Rolex-butikken for å få lagt inn en bestilling, og det var så hyggelig at jeg ikke hadde lyst å gå igjen.

Tenk om andre bransjer, for eksempel bilbransjen (ja jeg peker på dere døgenikter), hadde vært så gjennomprofesjonelle?

Eller de fleste andre bransjer, når jeg tenker meg om.

Var innom i går morges. Hadde booket tid og fikk full oppvartning, omvisning og prøve alt jeg måtte ønske. Prima service fra butikksjefen selv!!! Nydelig butikk og en fantastisk kjøpsopplevelse :)

Her er ingenting overlatt til tilfeldighetene, selv om de selvsagt er tidlig i en prosess med å prøve ut og lage et opplegg som passer både Rolex og det norske markedet. Booking er utelukkende for å gi den beste servicen til kundene med en dedikert person som kun håndterer deg den tiden du er der

Var innom i går morges. Hadde booket tid og fikk full oppvartning, omvisning og prøve alt jeg måtte ønske. Prima service fra butikksjefen selv!!! Nydelig butikk og en fantastisk kjøpsopplevelse :)

Her er ingenting overlatt til tilfeldighetene, selv om de selvsagt er tidlig i en prosess med å prøve ut og lage et opplegg som passer både Rolex og det norske markedet. Booking er utelukkende for å gi den beste servicen til kundene med en dedikert person som kun håndterer deg den tiden du er der
dette låter bra! ble det kjøp gjennom kjøpsopplevelsen? :cool:

• Liker
Reaksjoner: Risti4life
På tide at Bjerkebutikken på riktig side av fjellet får litt skryt i denne tråden :cool:
Alltids trivelige ansatte og god service når man er innom Bergensbutikken!

Samt en del spennende arrangement som gårsdagens After Work/Juleølsmaking.

Screenshot 2024-11-29 at 11.56.48.png
Screenshot 2024-11-29 at 11.56.56.png
Screenshot 2024-11-29 at 11.57.05.png
Screenshot 2024-11-29 at 11.57.10.png
Screenshot 2024-11-29 at 11.57.17.png
Screenshot 2024-11-29 at 11.57.24.png
Screenshot 2024-11-29 at 11.57.30.png
Screenshot 2024-11-29 at 11.57.36.png
Screenshot 2024-11-29 at 11.57.41.png
Screenshot 2024-11-29 at 11.57.47.png

Jeg hadde planlagt å stikke innom der på lørdag, men det ble med tanken, når jeg så det sto lang kø utenfor butikken.
Kø, dørvakt og røde tau-gjerder på gullstolper - og med bare 2 kunder inne i 1st etasje på butikken. Ga meg skikkelige vibber fra en nattklubb fra 1990 tallet.
Prøvde meg i dag igjen, men også da (på formiddagen en torsdag), sto det en kø utenfor - som jeg ikke orker å stille meg i.
Så da ble det heller en hyggelig tur innom Bjerke-huset istedenfor.
Møtte der en av mine gamle bekjente, som forklarte at Rolex har pålagt de å ha tilgjengelig en butikkansatt, for hver kunde som til enhver tid er inne i Rolex-butikken. Derfor må de ha timebestilling og en køordning, for å få til en fornuftig bemanningsplan, synd at det er blitt sånn. Selv liker jeg og ta en titt, uten å bli fotfulgt av en selger.
De fleste ur som jeg har kjøpt hos Bjerke har jeg kjøpt på impuls, når jeg tilfeldig har stukket innom.

Prøvde meg i dag igjen, men også da (på formiddagen en torsdag), sto det en kø utenfor - som jeg ikke orker å stille meg i.
Møtte der en av mine gamle bekjente, som forklarte at Rolex har pålagt de å ha tilgjengelig en butikkansatt, for hver kunde som til enhver tid er inne i Rolex-butikken. Derfor må de ha timebestilling og en køordning, for å få til en fornuftig bemanningsplan, synd at det er blitt sånn. Selv liker jeg og ta en titt, uten å bli fotfulgt av en selger.
De fleste ur som jeg har kjøpt hos Bjerke har jeg kjøpt på impuls, når jeg tilfeldig har stukket innom.
Enig i dette, jeg vil gjerne gå å kikke. Jeg sier fra hvis det er noe jeg vil prøve eller kjøpe.

Sånn stod jeg i kanskje 3 timer uten å flytte meg mer enn 2 meter.
Jeg startet å bli tung i ryggen, svett og temmelig irritert.
Rolex-queue-e1706070428899-4024083455.jpg

Nå var det nok og tålmodigheten min sprakk som en bursdags ballong.
-"Hva slags soviet møkkadritt er det?" kjeftet jeg til fyren som ståd rett foran meg...turisten reagerte som han ikke en gang forstått hva jeg sa...deretter noen på side tok meg i skulderen, og ristet meg kraftig igjen og igjen.
"Hva i Helv..! " tenkte jeg, og var klar å gni idiotens nese på fortauet...da plutselig så jeg kjæringa over trynet mitt som sa: "ro deg ned, du våknet meg...klokken er halv fire... hufff...".
Og det ble siste gang jeg tok en dobbel espresso med cognac rett før jeg gikk i senga:rolleyes:

To tanker i hodet:

1) Bjerkehuset med ansatte er utrolig flott designet i flyt og serviceinnstilling. Man kan gå rundt der man vil, og så får man service når man vil. Perfekt.

2) Rolexhuset er fint og flott og de ansatte er hyggelige her også, men det opplegget som Rolex krever de skal ha - er jo det samme jalla og kunstige opplegget som Hermes, LV og andre "luksusmerker". Skap en kø på utsiden, om så for kun 2 personer. Jeg lurer på om det er forskning om viser at dette jallaopplegget til Hermes, LV of andre virker positivt overfor kundene? Det kan være det virker på en fraksjon av kundemassen og noen nyter å stå der i kø og vise de skal inn. Aner ikke. På meg er det ordentlig turn-off og jeg ler nesten høyt og peker på de der køene når man ser dem i Oslo, Stockholm og andre steder.

Hvorfor Rolex har valgt denne modus operandi i Bjerkes nye Rolexbutikk i Oslo er en gåte. Cartier og mange andre kjører jo åpenbart et mer inviterende og kom og se litt selv-konsept.

Man ser med andre ord konturene av skrekkbutikker i f. eks København hvor det er et åpent butikklokale, 3 bukser stablet på et bord mitt i lokalet og 5 selgere står klar til å ta imot kunder.

Vetta faen om verden egentlig går rett vei på enkelte plan. Trøsten er at Bjerkejuset i alle fall er en fantastisk butikk og la oss håpe det forblir slik, så får Rolexbutikk være en Hermes, LV, et. al. replica.

Trenger man inn i Rolexsjappa uansett da? Man bestiller jo det man skal ha per nett eller telefon uansett. Når man skal hente den så får man vel en slot for å hente den.

Jeg for min del har ikke noe behov for å se på tomme hyller og dummies. Jeg vet stort sett hva katalogen inneholder uansett. Så jeg tenker det er et ikke-problem. Med mindre man skal kjøpe en brukt til overpris av overpris da, da må man nødvendigvis se på utvalget hvis det ikke kommer på nett.

Personlig så har jeg ingenting imot ordningen med booking av tid etc. da det gir den enkelte en veldig god oppfølging samt at den nevnte nok føler seg godt ivaretatt osv.
"Problemet" mitt er at jeg ikke er interessert i å ha klokkeslett å forholde meg til når jeg er rundt og vaser, så hvis jeg tilfeldigvis vil innom en butikk å kikke litt så vil jeg få lov til det.
Men når det er sagt så hadde jeg ikke gått inn på hverken Bjerken eller hvilken som helst annen butikk som er stappfull uansett......Så kanskje det er en fordel for både kunde og ansatte å ha disse tidene å forholde seg til?

• Liker
Reaksjoner: andres
Sånn stod jeg i kanskje 3 timer uten å flytte meg mer enn 2 meter.
Jeg startet å bli tung i ryggen, svett og temmelig irritert.
Vis vedlegg 386227
Nå var det nok og tålmodigheten min sprakk som en bursdags ballong.
-"Hva slags soviet møkkadritt er det?" kjeftet jeg til fyren som ståd rett foran meg...turisten reagerte som han ikke en gang forstått hva jeg sa...deretter noen på side tok meg i skulderen, og ristet meg kraftig igjen og igjen.
"Hva i Helv..! " tenkte jeg, og var klar å gni idiotens nese på fortauet...da plutselig så jeg kjæringa over trynet mitt som sa: "ro deg ned, du våknet meg...klokken er halv fire... hufff...".
Og det ble siste gang jeg tok en dobbel espresso med cognac rett før jeg gikk i senga:rolleyes:

IMG_9404.jpeg

Skal til byen i meg og hadde lyst til å stikke innom Bjerke/Rolex for å se hvordan det er blitt + sjekke ut brukutvalget. Det var ingen ledige timer (etter 11:00). Kjipt at det er blitt sånn

Minner meg om utestedet som bevist holder kø utenfor bare for at alle andre skal se hvor hippe/populære de er. Ikke helt min greie, selv om intensjonen kanskje er god…

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Ivar
Jeg kan fortsatt ikke se problemet. Det er jo ikke noe å se på, det har det jo ikke vært på flere år. Og alle butikkene til Rolex er jo med hensikt laget mer eller mindre helt identiske.
Skjønner ikke hva som er greia her.
Det er bruktbiten da, det må jo være det eneste som er forandret fra tidligere.

Jeg kan fortsatt ikke se problemet. Det er jo ikke noe å se på, det har det jo ikke vært på flere år. Og alle butikkene til Rolex er jo med hensikt laget mer eller mindre helt identiske.
Skjønner ikke hva som er greia her.
Det er bruktbiten da, det må jo være det eneste som er forandret fra tidligere.
Er ikke uenig i at dette er et store problemet da det vil løse seg etter det har gått noen uker når nysgjerrigheten har gitt seg. Men ikke alle har holdt på med klokker i flere tiår og hatt muligheten til å se hele utvalget som finnes. For oss nye sammlere er det et stort ønske å få mulighet til å prøve modeller som vi ikke har fått prøve tidligere.

Er ikke uenig i at dette er et store problemet da det vil løse seg etter det har gått noen uker når nysgjerrigheten har gitt seg. Men ikke alle har holdt på med klokker i flere tiår og hatt muligheten til å se hele utvalget som finnes. For oss nye sammlere er det et stort ønske å få mulighet til å prøve modeller som vi ikke har fått prøve tidligere.
Det er jo i og for seg greit. Men det er jo ingen forskjell på denne butikken og den gamle bortsett fra bruktbiten. Ser ikke helt hva som er så voldsomt spennende med et nytt lokale. De hadde jo tomme montre og enkelte modeller med exhibition only i KJ også. Så hvorfor plutselig folk står i kø nå er beyond me. Må være fomo da.