Urmaker Bjerke

Jeg tror mye av skiftet i markedet til énmerkebutikker er nettopp for å hindre salg på varer som kommer forbrukeren til gode.
Det har vel @Jon Henrik snakket om på podcasten tidligere også?

Jeg tror mye av skiftet i markedet til énmerkebutikker er nettopp for å hindre salg på varer som kommer forbrukeren til gode.
Det har vel @Jon Henrik snakket om på podcasten tidligere også?

I hvilken grad forhindring av høy rabattering er et tema kan sikkert diskuteres, men det er ingen tvil om at mer kontroll over den biten er noe merkene ønsker.

Og det blir helt klart spennende å se hvordan dette med salg vil løses fremover. Jeg har vanskelig for å se for meg montre med salgsvarer i boutiquene, og de rabatttene som det tidvis har vært :)

Men de må jo bli kvitt hyllevarmere og tungsolgte modeller uavhengig om de er boutique eller ikke. Eller er jeg helt på jordet nå? De selger jo ikke alt krimskramset de er pålagt å ta inn selv om noen av merkene har fått boutiquestatus? Jeg vil jo anta at de uavhengig av det ønsker å bli kvitt dette på salg fremfor å la det støve i årevis.

Men de må jo bli kvitt hyllevarmere og tungsolgte modeller uavhengig om de er boutique eller ikke. Eller er jeg helt på jordet nå? De selger jo ikke alt krimskramset de er pålagt å ta inn selv om noen av merkene har fått boutiquestatus? Jeg vil jo anta at de uavhengig av det ønsker å bli kvitt dette på salg fremfor å la det støve i årevis.
Alternativet er vel å selge inventaret videre til gråmarkedet.
Er jo ofte modeller som ikke blir solgt når de først har salg også.
Ofte lurt på hva som skjer til slutt med disse klokkene.
Om ingen kjøper når noe er satt ned med 120k vil vel hvertfall ingen kjøpe den etter salget er ferdig.

Alternativet er vel å selge inventaret videre til gråmarkedet.
Er jo ofte modeller som ikke blir solgt når de først har salg også.
Ofte lurt på hva som skjer til slutt med disse klokkene.
Om ingen kjøper når noe er satt ned med 120k vil vel hvertfall ingen kjøpe den etter salget er ferdig.
Alt er nok salgbart bare det er billig nok. Jeg har sett modeller som har vært på salg 4-5-6 år på rad, men det er noe med prisen da. Men at de dumper til gråmarkedet tror jeg ikke de gjør. Men jeg har ikke fasit på det.

Alt er nok salgbart bare det er billig nok. Jeg har sett modeller som har vært på salg 4-5-6 år på rad, men det er noe med prisen da. Men at de dumper til gråmarkedet tror jeg ikke de gjør. Men jeg har ikke fasit på det.
Enig, tror ikke ADer selger til gråmarkedet i Norge. Om dette skjer i det store utland er jeg mere usikker på. Det er jo som sikkert alle vet at det påstås at Rolex ADer selger mere til gråmarkedet enn til ordinere kunder.