Tidssonen-tråden

Det er nok som @Genta sier. Rolex har og ønsker fullstendig kontroll over markedet og styrer det med jernhånd uten konkurranse. Det de har bygget opp over de siste 50årene er så solid at den posisjonen de har er fullstendig untouchable. At de er en stiftelse og slipper å stå til ansvar for grådige aksjonærer bidrar også til at de regjerer uten motstand. Så at de produserer for lager og bruker markedet til å justere leveranser er nok et faktum. Det blir jo mer eller mindre kommunisert også, kanskje ikke rett ut, men man trenger ikke være Lilli Bendriss for å lese mellom linjene hos AD.

Det er nok som @Genta sier. Rolex har og ønsker fullstendig kontroll over markedet og styrer det med jernhånd uten konkurranse. Det de har bygget opp over de siste 50årene er så solid at den posisjonen de har er fullstendig untouchable. At de er en stiftelse og slipper å stå til ansvar for grådige aksjonærer bidrar også til at de regjerer uten motstand. Så at de produserer for lager og bruker markedet til å justere leveranser er nok et faktum. Det blir jo mer eller mindre kommunisert også, kanskje ikke rett ut, men man trenger ikke være Lilli Bendriss for å lese mellom linjene hos AD.
I dette tilfellet ble det, mot normalt, uttalt rett ut.

• Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Endelig fikk jeg tid til å se siste episode. Perfekt til en rolig søndagsmorgen.

For meg som ikke følger mange klokkenettsteder, så er det interessant med nyhetene fra bransjen. Jeg deler dine refleksjoner omkring Hodinkee, og er glad det er lite av slikt her. Og du traff spikeren på hodet om novembersalget, jeg håper virkelig det endrer seg.

Gode julegavetips. Blir Artem straps å finne i nettbutikken til TS etterhvert?

For mye heia-rop og lite konstruktiv kritikk i innlegget mitt? Håper det kommer noen gjester innom podkasten snart 😇

Endelig fikk jeg tid til å se siste episode. Perfekt til en rolig søndagsmorgen.

For meg som ikke følger mange klokkenettsteder, så er det interessant med nyhetene fra bransjen. Jeg deler dine refleksjoner omkring Hodinkee, og er glad det er lite av slikt her. Og du traff spikeren på hodet om novembersalget, jeg håper virkelig det endrer seg.

For mye heia-rop og lite konstruktiv kritikk i innlegget mitt? Håper det kommer noen gjester innom podkasten snart 😇
Enig! Og angående salg trenger man vel ikke å lete veldig lenge før klokkene som ble solgt med 50% rabatt blir forsøkt solgt igjen med greit investorpåslag - noen fordi de «ikke ga godfølelsen» etter en uke eller to, andre helt ubrukt fordi det var en annen klokke på vei inn. Fritt market og alt det der, men jeg tenker det er bedre med lavere men hyppigere rabatter så man ikke får den samme spontankjøpsmuligheten og opportunismen.

• Liker
Reaksjoner: seiltid

Artem har blitt vurdert tidligere, men ingen planer om å ha de i nettbutikken. Produktene er gode, men modellen de har er ikke helt ideell ift. forhandlere (i alle fall ikke i Norge). Jeg kan si såpass at "dyre" remmer er vanskelig å selge i Norge, og bortsett fra vårt salg av Everest (som gikk greit helt til merket bestemte seg for å kutte forhandlere), så har vel de fleste måttet gi opp. Men vi får se :)

Podcasten (eller YouTube-kanalen) vil få et løft til våren. Inkludert gjester :)