Tidssonen-tråden

Jøje meg, julen kom tidlig i år:⌚

Klokkeemoji på TS og greier. Er villig til å tippe på at klassiske «gubbe-emojiene»( :);):cool:(y)) fremdeles kommer til å se mest bruk i løpet av 2025, meg selv inkludert.

Noen som vet om det finnes noen verktøy for å logge dette btw?

Super episode! Spesielt interessant med et lite innblikk i GPHG og hvordan utvelgelsene foregår.
Er det noen her på Tidssonen som har en moderne Sherpa?

• Elsker
Reaksjoner: Jørgen
Forbedringsforslag: vurdere å feste klistre flere tråder i toppen av del-forumene.

Hvorfor? Jeg driver stadig og leter etter enkelte tråder som jeg har interesse av å se om igjen. Dessverre er søkefunksjonen her så som så - i alle fall når man ikke husker nøyaktig hva man skal søke etter. Ganske irriterende når man vet man har sett "noe" "en eller annen plass"...

Er det mulig å framheve enkelte utvalgte tråder, f.eks. ved å feste dem i toppen av tråd-listene? (Jeg har jo en liste over tråder jeg følger, men det er ikke alltid en fullgod løsning på dette ilandsproblemet). En bi-effekt vil kanskje bli at det blir færre parallelle tråder om samme tema?

Det er sikkert mange meninger om hva som skal til for å bli en "utvalgt tråd". Selv skulle jeg ønske at f.eks. samletråden for remmer og lenker hadde fått en framhevet plass. Akkurat nå kommer jeg ikke på andre jeg kunne tenkt meg å få framhevet, men hvis det er aktuelt å gjøre noe med dette er det kanskje flere som har forslag til tråder som bør løftes fram?

Edit: ser at det korrekte begrepet er "klistrede tråder"
Edit 2: denne tråden letet jeg også litt etter for å finne, så den kan jo også være nyttig å framheve på en eller annen måte?

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Jon Henrik
Forbedringsforslag: vurdere å feste klistre flere tråder i toppen av del-forumene.

Hvorfor? Jeg driver stadig og leter etter enkelte tråder som jeg har interesse av å se om igjen. Dessverre er søkefunksjonen her så som så - i alle fall når man ikke husker nøyaktig hva man skal søke etter. Ganske irriterende når man vet man har sett "noe" "en eller annen plass"...

Er det mulig å framheve enkelte utvalgte tråder, f.eks. ved å feste dem i toppen av tråd-listene? (Jeg har jo en liste over tråder jeg følger, men det er ikke alltid en fullgod løsning på dette ilandsproblemet). En bi-effekt vil kanskje bli at det blir færre parallelle tråder om samme tema?

Det er sikkert mange meninger om hva som skal til for å bli en "utvalgt tråd". Selv skulle jeg ønske at f.eks. samletråden for remmer og lenker hadde fått en framhevet plass. Akkurat nå kommer jeg ikke på andre jeg kunne tenkt meg å få framhevet, men hvis det er aktuelt å gjøre noe med dette er det kanskje flere som har forslag til tråder som bør løftes fram?

Edit: ser at det korrekte begrepet er "klistrede tråder"
Edit 2: denne tråden letet jeg også litt etter for å finne, så den kan jo også være nyttig å framheve på en eller annen måte?

Jeg takker for det som er et veldig konstruktivt innspill, men tror ikke dette er noe som er aktuelt å gjøre. Jeg har troen på litt "randomness" og utskiftninger av det som figurerer på førstesidene i kategoriene, og er litt skeptisk både til utvelgelse og effekten av å klistre "viktige" tråder.

Samtidig så tenker jeg at en del av behovet ditt kan dekkes av eksisterende funksjoner:

Vi har allerede funksjonene "Følg" (hvor du kan få varsel her inne eller på e-post når noen poster noe nytt i en fulgt tråd).

Funksjonen "Bokmerke" er nok ikke like kjent. Ved å trykke på bokmerke-symbolet i et innlegg, kan du lagre dette i din egen liste. Listen er synlig når du trykket på brukernavnet ditt øverst i menyen, og deretter velger bokmerke-symbolet.

Sånn tenker jeg i alle fall i dag – men forslaget ditt er notert, og utelukker ikke at det brått kan skje senere :)

Stemmen og podden er tilbake :)

Takk takk for nok en fin pod!

Noen kommentarer:
- enig, botiiik funker fint som begrep og har nok egenskaper til å hete det, kanskje spesielt tilgang til botiiik-modeller som eksempelvis bb58 i bronse og kule IWC i blått, sand og hvitt
- Bjerke Egertorvet er nå (som jeg forstår det) ferdig med de siste lokalene for BP, IWC, PAM åpnet. Kjempefine lokaler! Altså for en luksus å ha et slikt konsept i Norge!
- Men hvis jeg skal trekke frem en kjip endring: før kunne jeg snakke med Paul Gunnar eller Snorre eller hvem jeg møtte og følge dem gjennom butikken for å se på ulike klokker, og bli tatt helhetlig vare på, nå må du ut og inn av botiiiker og møter stadig masse nye ansikter
- Rolex har ikke et kapasitetsproblem, de produserer for lager
- jeg fikk nå lov til å stå på venteliste på 126500, det har jeg ikke fått lov til før hypen har roa seg, men om det er pga historikk eller tilgangsendring vet jeg ikke, blir spennende å se, fikk 1-2 års ventetid, som til sier lite tilgang for Bjerke...
- syns nye SMP er smashing! Posta en del bilder av den i SMP-tråden. Syns du kunne nevnt dome glass - det er helt unikt flott live - gjør tallmarkørene store og sjarmerende, litt 5513-vibber i moderne utgave

• Liker
Reaksjoner: OCD og Jon Henrik
Takk takk for nok en fin pod!

Noen kommentarer:
- enig, botiiik funker fint som begrep og har nok egenskaper til å hete det, kanskje spesielt tilgang til botiiik-modeller som eksempelvis bb58 i bronse og kule IWC i blått, sand og hvitt
- Bjerke Egertorvet er nå (som jeg forstår det) ferdig med de siste lokalene for BP, IWC, PAM åpnet. Kjempefine lokaler! Altså for en luksus å ha et slikt konsept i Norge!
- Men hvis jeg skal trekke frem en kjip endring: før kunne jeg snakke med Paul Gunnar eller Snorre eller hvem jeg møtte og følge dem gjennom butikken for å se på ulike klokker, og bli tatt helhetlig vare på, nå må du ut og inn av botiiiker og møter stadig masse nye ansikter
- Rolex har ikke et kapasitetsproblem, de produserer for lager
- jeg fikk nå lov til å stå på venteliste på 126500, det har jeg ikke fått lov til før hypen har roa seg, men om det er pga historikk eller tilgangsendring vet jeg ikke, blir spennende å se, fikk 1-2 års ventetid, som til sier lite tilgang for Bjerke...
- syns nye SMP er smashing! Posta en del bilder av den i SMP-tråden. Syns du kunne nevnt dome glass - det er helt unikt flott live - gjør tallmarkørene store og sjarmerende, litt 5513-vibber i moderne utgave
Bra poeng med SMP!

Forklar gjerne hva du mener med at Rolex produserer for lager :) Det kjenner ikke jeg til.

• Liker
Reaksjoner: Genta
Bra poeng med SMP!

Forklar gjerne hva du mener med at Rolex produserer for lager :) Det kjenner ikke jeg til.
Ble fortalt det av Bjerke-ansatt da de åpnet.
Spurte om de fikk flere klokker for salg, noe han ikke kunne svare på (eller fikk lov til?).
Det han imidlertid sa var, som jeg gjenforteller, at Rolex produserer for lager.
Bjerke selger alt de får, og får ikke det de kan selge (ref ventelister).
Rolex ønsker ikke å øke andelen Rolex i markedet ("share of håndledd" om du vil), og når konkurrentene selger færre klokker velger Rolex å holde igjen og bygge lager for bedre tider.
Røff strategi i røffe tider.

• Liker
Reaksjoner: holmby og GrimReaper
Det er en grunn til at Rolex har den posisjonen de har. Den kommer Bjerke til og ha til Dovre faller.
Med slike lager-regulerende tiltak som dette, viser de at de ønsker og kontrollere markedet for overskuelig fremtid. Både med tanke på pris, og hvem som er ‘verdig’ til og bære en Rolex og være merkets ambassadør.
Bygge lager ja! Ikke bygg for stort da, slik at amplituden svinger på 200 når du får din ‘nye’ klokke.
Eller, det er jo ikke et problem om det skulle skje! Har jo da Rolex Certified Pre-Owned som sluse for distribusjon av disse 200 ‘svingerene’
Om det stemmer dette at de bygger lager, noe jeg også trur, så ligger egentlig daytonan din klar på lager den nå @Genta

• Liker
Reaksjoner: Genta
For og være pirkete hva gjelder den nye SMP klokka, så hadde det vært et løft i riktig retning estetisk om de kunne funnet en annen løsning på HE ventilen. Den er en vorte, og vorter skal bort. Mulig puristene skjelver litt nå når de super i seg morgenkaffen, ikke fra koppen, men med underfatet selvfølgelig.

Redigert: