Generell snikksnakk

@Hopalong ?
Skal du til Oslo Motorshow?
1000014290.jpg

8

• Liker
Reaksjoner: Friks
Trenger et en rimelig garderobeløsning og driver å ser litt på hva som finnes. Det blir fort relativt kostbart når man begynner å spesialtilpasse løsninger. Jeg har ikke det helt store behovet, men ønsker likevel noen enkle funksjoner som f.eks. oppheng til bukser. Ser da at IKEA Pax-serien virker å være en bra løsning med mange ulike varianter. Vurdere derfor å bare kjøpe noen enkle IKEA Pax-skap på finn. Er det noen som har erfaring med å skru sammen slikt når det har blitt tatt fra hverandre i forbindelse med demontering?

Trenger et en rimelig garderobeløsning og driver å ser litt på hva som finnes. Det blir fort relativt kostbart når man begynner å spesialtilpasse løsninger. Jeg har ikke det helt store behovet, men ønsker likevel noen enkle funksjoner som f.eks. oppheng til bukser. Ser da at IKEA Pax-serien virker å være en bra løsning med mange ulike varianter. Vurdere derfor å bare kjøpe noen enkle IKEA Pax-skap på finn. Er det noen som har erfaring med å skru sammen slikt når det har blitt tatt fra hverandre i forbindelse med demontering?

Jepp . Men den erfaringen er heller dårlig. Endte med å kjøpe nye skap , men bruke opp innredning. Alt kommer an på kordan det er plukket ned.

Der er 40% ( som vanlig ) på elfa og langlo om dagen .
Vi har 2 stk ikea pax , 2 elfa garderober og 1 langlo .
I gamle leiligheten kjøpte vi 2 garderobeskap på salg hos en lokal møbelpusher. Det er desidert billigste vi har hatt, og dei var ikkje noke særlig dårlige heller.

Langlo er veldig bra , og er i en klasse over elfa .
Elfa fungerer helt fint om en vil ha korger og en kan tilpasse mykje sjølv .

• Liker
Reaksjoner: seiltid
@Sciarra
Jeg tenkte å gå for pax tidligere i år når vi skulle ha ny, men endte med å ta noe litt dyrere. Angrer ikke på det nå, da resultatet ble 100% og kommer til å vare i maaange år.
Jeg hentet lokalt, vet ikke kostnaden for forsendelse.

• Liker
Reaksjoner: gullet
Enorme summer som folk virkelig kjem til å merke på lommeboka. Om du sparer heile skatteletten noken år så kan du kanskje klare å hente deg ut en gshock .

Er du heldig så kanskje du kan vise med Vedum sin kalkulator at du betaler rett beløp?

Der jeg bodde i de første 27 år av livet mitt, når politikerne snakket om skattelettelse, folk letet overalt for å finne ut hvor skattene hadde gått opp i andre plasser:LOL:

• Haha
Reaksjoner: Grendel og mr_frodo
Problemer med Noise Cancellation på nesten helt nye AirPods 4.
Prøver å bruke Apples «Ekspressutbytting».

Foreløpig snakket i telefonen med 4 pers over en time.

Føles veldig ekspress og smidig denne tjenesten.

• Trist
Reaksjoner: Grendel
Ble til slutt satt over til en seniorrådgiver for Apple Support.
Han kunne fortelle at de ofte har problemer med å registrere reparasjoner på søndager.
Han skal derfor ringe meg i morgen.

Ladies and gentlemen:
«The biggest tech company in the world».

• Haha
  • Liker
Reaksjoner: mr.quick og Grendel
Ble til slutt satt over til en seniorrådgiver for Apple Support.
Han kunne fortelle at de ofte har problemer med å registrere reparasjoner på søndager.
Han skal derfor ringe meg i morgen.

Ladies and gentlemen:
«The biggest tech company in the world».

(Og du tror på at han ringer.....?)

8- D

• Haha
Reaksjoner: Hvalrossen
Det er en liten stund siden jeg kjøpte første bolig og flyttet ut. Det har gått nokså greit, og jeg har brukt mye tid på å finne alt vi trenger av møbler og ting og tang på bruktbutikk. Samtidig har jeg gjort en skikkelig innsats med garderoben, og redusert t-skjorter til 6 stk. i ren ull, og 5 bomull til jobb. Jeg har kvittet meg med lass på lass med gamle jakker og sko, og byttet det ut med randsydde sko og ulljakker. På hobbyfronten har jeg faktisk det jeg trenger av både musikk- og sykkelutstyr.

Men, hva gjør jeg nå? Jeg har pleid å fylle dagene med leting; se på bolig, møbler, musikkutstyr, sykler, sko, osv. på finn, men nå har jeg jammen det jeg trenger. På kveldene sitter jeg bare her, litt usikker på hva jeg skal gjøre.
Har noen vært borti dette før? o_O

Det er en liten stund siden jeg kjøpte første bolig og flyttet ut. Det har gått nokså greit, og jeg har brukt mye tid på å finne alt vi trenger av møbler og ting og tang på bruktbutikk. Samtidig har jeg gjort en skikkelig innsats med garderoben, og redusert t-skjorter til 6 stk. i ren ull, og 5 bomull til jobb. Jeg har kvittet meg med lass på lass med gamle jakker og sko, og byttet det ut med randsydde sko og ulljakker. På hobbyfronten har jeg faktisk det jeg trenger av både musikk- og sykkelutstyr.

Men, hva gjør jeg nå? Jeg har pleid å fylle dagene med leting; se på bolig, møbler, musikkutstyr, sykler, sko, osv. på finn, men nå har jeg jammen det jeg trenger. På kveldene sitter jeg bare her, litt usikker på hva jeg skal gjøre.
Starte å samle på frimerker 🤣

• Haha
Reaksjoner: Grendel og mr.quick

Ja, men for min del er det fotball og klokker som redder tilværelsen. Til dels bil også. Du må utvide hobbyhorisonten litt da? Kunst - aksjer - sykler - frimerker - foto - piker, vin og sang. Pick your poison.

• Liker
Reaksjoner: mr_frodo