Bilspotting

IWC.jpg
 
Så en sånn der Lamborgini Hurricane Stratos med takgrind og 1000metere utenfor CC i går, ikke ofte jeg tenker: shitt for en kul bil! Grønn og mye lyd.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
En gammel sliter, Austin Cooper, i mitt nabolag i Singapore.
Vis vedlegg 388114

Litt nerde-info.
Dette er en ombygd bil. Logo på bagasjelokk stammer fra en MK1 (1963-67).

Stor bakrute og baklys kom I 1968 (MK2), og integrerte ryggelys ca 1974.

Høyrebensintank Ble borte da Cooper S ble erstattet av 1275GT i 1973. Denne fikk 1x32 liter tank, i stedet for 2x25 liter.

Utvendige hengsler og skyvevinduer forsvant med introduksjonav MK3 i 1972. Denne bilen har utvendig hengsler OG sveivevinduer (ikke skyvevinduer)! Dørhåndtak tilsier MK3. Disse dørene er noe jeg aldri har sett før! Her har det blitt utført en større ombygging.

Fra 1972 ble all produksjon lokalisert til Longbridge. Da ble (alle) bilene hetende Mini, som eget merke. Austin og Morris opphørte da som merke på Mini. (Selv om noen fikk dette i vognkortet.)

Kort sagt en virkelig spesiell bil! Pent utført.

8
 
Litt nerde-info.
Dette er en ombygd bil. Logo på bagasjelokk stammer fra en MK1 (1963-67).

Stor bakrute og baklys kom I 1968 (MK2), og integrerte ryggelys ca 1974.

Høyrebensintank Ble borte da Cooper S ble erstattet av 1275GT i 1973. Denne fikk 1x32 liter tank, i stedet for 2x25 liter.

Utvendige hengsler og skyvevinduer forsvant med introduksjonav MK3 i 1972. Denne bilen har utvendig hengsler OG sveivevinduer (ikke skyvevinduer)! Dørhåndtak tilsier MK3. Disse dørene er noe jeg aldri har sett før! Her har det blitt utført en større ombygging.

Fra 1972 ble all produksjon lokalisert til Longbridge. Da ble (alle) bilene hetende Mini, som eget merke. Austin og Morris opphørte da som merke på Mini. (Selv om noen fikk dette i vognkortet.)

Kort sagt en virkelig spesiell bil! Pent utført.

8
Minner om en analyse av 5513;)
 
  • Haha
Reaksjoner: Grendel