For meg også.max 10 secNår jeg lager kaffe på V60 så er tid en ganske viktig variabel for smaken.
For meg også.max 10 secNår jeg lager kaffe på V60 så er tid en ganske viktig variabel for smaken.
Og hvis man ikke får tak i denne, så har Damasko sin 7750-baserte variant, DC80.Det er mange fine kronografer der ute men for meg funker det ikke. Jeg er blitt gammel og halvblind og skal jeg bruke kronograf må jeg ha STORE visere, det gjør livet sååå mye enklere. Da tenker jeg både på minuttviser og sekundviser. Alt annet enn Lemania 5100 er ubrukelig for meg.
Vis vedlegg 388943
Er ikke fasit moccamaster i alle spørsmål om kaffe.
Én Liter vann - 5 gode måleskjeer med evergood - på med knappen. God knall! Trenger ikke være så avansert.
Er egentlig lite som slår moccamaster kaffe sånn til daglig , men det er av og til eg tar meg tid til å lage en skikkelig kopp via presskanne eller espresso bialitt.
Ser for meg at heile seansen med å lage kaffen til desse som har alt dette måleutsyret og kvernene på kjøkkenet er nesten like terapeutisk som å drikke den etterpå. Dessuten, Har man det travelt med å få i gang systemet om morgenen ettersom man skal på langtur på fjellet eller lignende så er det lite som slår en beisk espresso
Det er egentlig lite som slår god kaffe .
Lyst til å prøve med denne?
Vis vedlegg 388949
Jeg elsker selv designet såpass at jeg kan tilgi men dette må være den verste jukseløsningen på en subdial i historien.
Nei, men denne kunne funket:
Vis vedlegg 389217
Som @Agassiz sier så er lesbarheten på en kronograf med "center minutes counter" helt overlegen
Sånn. Fikset det for deg.Er ikke fasit moccamaster i alle spørsmål om kaffe.
Én Liter vann - 5 gode måleskjeer med gode kvalitetsbønner, nykvernet - på med knappen. God knall! Trenger ikke være så avansert.
Bare den er varm og svart så gjør den det den skal for megSånn. Fikset det for deg.
Lag kaffien som man vil, men ingen kaffe blir bedre enn bønnene man brygger de på.
Årets sitatBare den er varm og svart så gjør den det den skal for meg
Breitling kan servere deg enda bedre lesbarhet ved å fjerne hele subdialen og gi deg digital visning av minutter. *Drumroll* Spatiographe:Poenget med "oppgaven" var ikke kaffebryggingen, men å vise at en 15-minutters skala gir bedre lesbarhet enn en 30-minutters skala på subdial. Mange sier at det ikke er så stor forskjell på dette, men det er det altså. Q.E.D.
Moccamaster er veldig bra! Og spesielt om du skal lage mye på en gang.Er ikke fasit moccamaster i alle spørsmål om kaffe.