LØST - Helgequiz: Bruke en kronograf for å lage en god kopp kaffe (AeroPress)

Er ikke fasit moccamaster i alle spørsmål om kaffe.

Én Liter vann - 5 gode måleskjeer med evergood - på med knappen. God knall! Trenger ikke være så avansert.

• Liker
Reaksjoner: Blodstrupmoen
Det er mange fine kronografer der ute men for meg funker det ikke. Jeg er blitt gammel og halvblind og skal jeg bruke kronograf må jeg ha STORE visere, det gjør livet sååå mye enklere. 😁Da tenker jeg både på minuttviser og sekundviser. Alt annet enn Lemania 5100 er ubrukelig for meg. 😁

Vis vedlegg 388943
Og hvis man ikke får tak i denne, så har Damasko sin 7750-baserte variant, DC80.
1736107285506.png

Eller en Felix ZM fra Habring².
1736107705323.png
1736107770634.png

1736108108694.png

Redigert:
Er ikke fasit moccamaster i alle spørsmål om kaffe.

Én Liter vann - 5 gode måleskjeer med evergood - på med knappen. God knall! Trenger ikke være så avansert.

Er egentlig lite som slår moccamaster kaffe sånn til daglig , men det er av og til eg tar meg tid til å lage en skikkelig kopp via presskanne eller espresso bialitt.
Ser for meg at heile seansen med å lage kaffen til desse som har alt dette måleutsyret og kvernene på kjøkkenet er nesten like terapeutisk som å drikke den etterpå. Dessuten, Har man det travelt med å få i gang systemet om morgenen ettersom man skal på langtur på fjellet eller lignende så er det lite som slår en beisk espresso ;)

Det er egentlig lite som slår god kaffe .

• Liker
Reaksjoner: mr.quick
Er egentlig lite som slår moccamaster kaffe sånn til daglig , men det er av og til eg tar meg tid til å lage en skikkelig kopp via presskanne eller espresso bialitt.
Ser for meg at heile seansen med å lage kaffen til desse som har alt dette måleutsyret og kvernene på kjøkkenet er nesten like terapeutisk som å drikke den etterpå. Dessuten, Har man det travelt med å få i gang systemet om morgenen ettersom man skal på langtur på fjellet eller lignende så er det lite som slår en beisk espresso ;)

Det er egentlig lite som slår god kaffe .

Det høres utrolig ut, men håndbrygg går såpass fort at det er bare litt mer knot enn en trakter! Frokosten min er klar til samme tid om jeg lager kaffe eller ikke. Som student lagde jeg (verdens aller beste) mokkakaffe hver eneste dag. Skjønner ikke hvor jeg fant tiden.

...åja, vi hadde ikke møteplikt i alle forelesninger. Sånn var det! 🤪

• Liker
Reaksjoner: Ivar og Blodstrupmoen
Vi har innebygd kaffemaskin , og den lager faktisk ganske grei kaffe om en putter bra bønner i den og tar seg tid å stille den inn.

Vi er to stk som har allergi mot kjøkkenmaskiner oppe på benken , men eg har mange ganger tatt meg i å ønske meg en slik hipsterkaffe brygger . Men det blir kanskje for mykje stereotypier. Eg har frå før skjegg , vinylsamling og en forkjærlighet for flanellskjorter . Noke som har hengt med meg sia 80 tallet og seinere grungens tidlige dager sånn sett :giggle: