Humortråden

1000009472.jpg

Lurer om hvem som sprer sånn meme...
Jaja, er det noen som hørte om den Nord Amerikanske Unionen?
Det var helt aktuelt i 80-tallene å snakke om "Amero" felles valuta og unionen.
Men det ble ikke så populært etterhvert.
På samme tidspunkt var EU også veldig promotert: det var senterpunktet på læreplanen i mange europeiske land ( tydeligvis ikke Norge!!).
Og senere fikk vi den Afrikanske Unionen, og det var til og med snakk om en Asiatisk Union under Vietnamkrigen(jepp jepp)
Men det er sikkert bare tilfeldigheter:mrgreen:
Poenget er at det er ingen nytt under sola.
Vi var noen som snakket om EU (Den Europeiske Union) for å provosere venstresiden. Det het jo fortsatt EF....

8

Hva som er skummelt?
At USA, som et dominerende rike, går under på en eller en annen måte?
Er det ikke det som er poenget med verdens historien som gjentar seg igjen og igjen?
Eller er det noen som fortsatt tror på "1000 års rike" fadesen?
Den så jeg kommer i midt nittitallet.
Da nå er jeg kjempe overrasket, og faller rett fra senga mi :ROFLMAO:
Stakkars oss...Hva skal vi gjøre når vi får ikke noe mer beskjed fra Washington?
Må vi bestemme alt selv igjen?
Nei og nei!
La oss gå inn i EU sånn at vi er trygge!!!
😆

Hva som er skummelt?
At USA, som et dominerende rike, går under på en eller en annen måte?
Er det ikke det som er poenget med verdens historien som gjentar seg igjen og igjen?
Eller er det noen som fortsatt tror på "1000 års rike" fadesen?
Den så jeg kommer i midt nittitallet.
Da nå er jeg kjempe overrasket, og faller rett fra senga mi :ROFLMAO:
Stakkars oss...Hva skal vi gjøre når vi får ikke noe mer beskjed fra Washington?
Må vi bestemme alt selv igjen?
Nei og nei!
La oss gå inn i EU sånn at vi er trygge!!!
😆
Vet ikke hva ""1000 års rike" fadesen" er, så jeg kan ikke svare på om jeg tror på den eller ikke. Har ingen nostalgiske følelser angående om USA skulle gå under som dominerende rike, men er reelt bekymret for hva de drar med seg i fallet. Overbevis meg gjerne med noe mer enn halvkvedede viser om at det ikke er noe å bekymre seg for.
Er heller ikke spesielt overrasket over hva Trump & co driver med. Det er forskjell på overrasket og bekymret/skremt.

Og ja, gå inn i EU er slett ikke det dårligste forslaget jeg har hørt. Er ikke 100% overbevist, men tenker at det er rimelig at debatten kommer på banen.

Vet ikke hva ""1000 års rike" fadesen" er, så jeg kan ikke svare på om jeg tror på den eller ikke. Har ingen nostalgiske følelser angående om USA skulle gå under som dominerende rike, men er reelt bekymret for hva de drar med seg i fallet. Overbevis meg gjerne med noe mer enn halvkvedede viser om at det ikke er noe å bekymre seg for.
Er heller ikke spesielt overrasket over hva Trump & co driver med. Det er forskjell på overrasket og bekymret/skremt.

Og ja, gå inn i EU er slett ikke det dårligste forslaget jeg har hørt. Er ikke 100% overbevist, men tenker at det er rimelig at debatten kommer på banen.
Tror neppe fyrsten tillater at den debatten blir tatt her eller i noen andre tråder heller. Men at Donald er en klovn hører hjemme i denne tråden. Den saken er grei.

• Liker
  • Haha
Reaksjoner: Grendel og Bøygen

gå inn i eu er det mest korka vi kan gjøre - da ryker hele oljefondet. innen 1000 dager er det ikke noe mer eu. sitér meg gjerne på det i etterkant. amen 🌙🍌

gå inn i eu er det mest korka vi kan gjøre - da ryker hele oljefondet. innen 1000 dager er det ikke noe mer eu. sitér meg gjerne på det i etterkant. amen 🌙🍌
Dristig spådom, selv om den er litt uklar.
Mener du at EU blir borte i løpet av tre år fra nå, eller at Norges påvirkning er så stor at det ikke er er noe igjen tre år etter at Norge går inn i EU?

Det jeg mener er at EU har ingen fremtid fordi det har bestandig handlet om føderasjon basert på regionalisering.
Et sentralisert diktatorisk prosjekt som er kontraproduktivt med et halvfødt valuta(hvert land produserer sitt eget Euro og utenlandske aktører har å dele med en renta for hvert land) som kan aldri erstatte rollen Dollaren tok seg.
Det betyr ikke at EU skal fullstendig forsvinne over natten, men mest at det skal krympe til det blir lite irrelevant.
Ingen rike faller uten skader, men det blir ikke enden av verden heller.
Pengene skal bare flytte seg videre: det har faktisk allerede startet.
Skulle Norge bli tvunget inn i EU, kommer det nok til å ende med opptøyer og sabotering over et kollapset politisk system.

• Liker
Reaksjoner: Eternamaniac