Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Jeg har hatt hunder selv. Ikke noe tøffere enn en golden retriever riktignok. Hunder er koselige dyr. Men det finnes unntak. Og det ligger ofte til rasen.

Man skal også tenke på att enkelte er livredd hunder, og dette kan hunder reagere på. Ved feks å bli ekstra nysgjerrige og enkelte kan og bli dominante og aggressive mot vedkommende. Derfor er det lurt å ha vaktbikkjer i bånd spesielt i nærheten av der hunden bor.

IMG_6336.jpeg

Redigert:
Vel . Eg ser no dissa posene med bæsj som henger på trea og gjerdestolper rundt om , ellers kan eg ikkje sei det er noke problem med hund . Men katt derimot. Det er det mest ufyselige vesenenet man kan ha som kjæledyr. Ikkje for at dei sikkert er morsomme , men en påtvinge jo heile nabolaget å leve med fanskapet. Skjit rundt huset må en leve med . Kattepiss ned i luftinntaket på bilventilasjonen er så koselig.
Ja og slageren lekeplass med sand og grus til barna som blir brukt som kattedass . Og eiere som sjølvsagt tar absolutt 0 ansvar. Joda. Holde seg til hund ass. ;)
…katt… det kommer jo litt an på hvor man bor; hvis man bor langt inn i granskogen og har katt(er), så skulle vel ikke det by på problemer for dere som velger bo i et nabolag - med lekeplasser…

bæsjeposer knyttes forøvrig på hundebåndet til man kommer til nærmeste offentlige søppeldunk eller hjem til seg selv.

løsningen for alle som ønsker ha dyr er at man bor på landsbygda langt fra naboer.

- men det største faenskapet i et nabolag må vel være andre naboer?

Redigert:
  • Haha
Reaksjoner: Pollux og andersen
Velger dyr foran mennesker 100 av 100 ganger. De er lojale, ærlige, glade og kjærlige uansett. Det er mer enn hva man kan si om de fleste mennesker. De som aldri har hatt dyr vil aldri forstå. Enkelt og greit.

Kan ikke like at jeg ikke finner ut hvor på tv jeg kan få sett utfor fra Kitzbühel til helga…

Hund og katt ble opprinnelig avlet som et "verktøy" for å gjøre en bestemt jobb.
Ikke for å erstatte menneskelig kontakt.
Det er lett å si at hund og katt er bedre enn mennesker når man er omringet av mennesker i et komfortabelt samfunn bygget av mennesker for mennesker.
Hadde vi tatt sånt valg, hadde ikke noe samfunn blitt bygget eller vedlikeholdt.
Noen burde få en enveis billett til første basen landet på Mars, med et enkelt valg. Hvem blir med?
Hund eller kona?

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Hund og katt ble opprinnelig avlet som et "verktøy" for å gjøre en bestemt jobb.
Ikke for å erstatte menneskelig kontakt.
Det er lett å si at hund og katt er bedre enn mennesker når man er omringet av mennesker i et komfortabelt samfunn bygget av mennesker for mennesker.
Hadde vi tatt sånt valg, hadde ikke noe samfunn blitt bygget eller vedlikeholdt.
Noen burde få en enveis billett til første basen landet på Mars, med et enkelt valg. Hvem blir med?
Hund eller kona?
Har ikke hund lenger. Men det hadde blitt close race.

• Haha
Reaksjoner: UJU og Jon Henrik
Velger dyr foran mennesker 100 av 100 ganger. De er lojale, ærlige, glade og kjærlige uansett. Det er mer enn hva man kan si om de fleste mennesker. De som aldri har hatt dyr vil aldri forstå. Enkelt og greit.

"Jo mer jeg lærer mennesker å kjenne, jo mer liker jeg hunder."
(Sitat Adolf Hitler)

• Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Har ikke hund selv. Men jeg er fast bestemt på at hunder på generelt grunnlag burde bli belønnet utelukkende fordi de ikke er mennesker.

Når jeg vinner i lotto og kan kjøpe meg et svært hus med like svær hage, så skal jeg skaffe meg hund.

• Liker
Reaksjoner: Pollux og GrimReaper
"Jo mer jeg lærer mennesker å kjenne, jo mer liker jeg hunder."
(Sitat Adolf Hitler)
Urban myth.

Det er ingen klare bevis for at Adolf Hitler faktisk sa: «Jo mer jeg lærer mennesker å kjenne, jo mer liker jeg hunder.» Dette sitatet er ofte tillagt ulike historiske personer, inkludert Hitler, men det finnes ingen dokumenterte kilder som kan bekrefte dette som noe han faktisk sa eller skrev.

Jeg har sett samme sitat bli brukt om Gandhi, Thedore Roosevelt, Churchill, Einstein, greske filosofer og flere.

• Liker
  • Haha
Reaksjoner: Grendel og UJU
Urban myth.

Det er ingen klare bevis for at Adolf Hitler faktisk sa: «Jo mer jeg lærer mennesker å kjenne, jo mer liker jeg hunder.» Dette sitatet er ofte tillagt ulike historiske personer, inkludert Hitler, men det finnes ingen dokumenterte kilder som kan bekrefte dette som noe han faktisk sa eller skrev.

Jeg har sett samme sitat bli brukt om Gandhi, Thedore Roosevelt, Churchill, Einstein, greske filosofer og flere.
Uansett hvem som sa det så er det en ubestridelig sannhet. Mennesker kan du aldri stole på, det kan du med en hund.

• Liker
Reaksjoner: Barney Ross
Mennesker kan ikke erstatte hund, og hund kan ikke erstatte mennesker.
Å si at den enne er bedre enn den andre er slett ikke gjennomtenkt.
Er du menneske, trenger du andre mennesker for å leve.
Det var en tid når å bli bannlyst fra samfunnet, var kanskje den verste straffen man kunne få. Fordi man døde på en elendig måte.
Jeg leste en gang at den lengste tiden en bannlyst man har levd i Norge, var 9 år.
Det var en absolutt rekord, og han hadde det nok ikke godt.

• Wow
Reaksjoner: Grendel
Det er nok ikke bokstavelig ment i alle tilfeller. Men for min del er mennesker en mye større variabel enn dyr. Det er meg personlig og min bagasje i livet som definerer det. Jeg stoler i alle tilfeller mer på eksempelvis en hund enn et menneske.

Det er ikke sånn at jeg ønsker å leve uten mennesker rundt meg, men jeg vil alltid stole mer på hunden enn hvilket som helst menneske.

Hundene har en hjerneprosess som er en brøkdel av det mennesker har.
De er mer trofaste og å stole på fordi de -kort sagt- spekulerer ikke på at gresset er grønnere på en annen plass. Strategien sin er begrenset.
De har ikke kapasiteten til å reflektere så langt.
Det finnes mennesker som er på samme mentale høyde, men få folk vil ha sånne venner:rolleyes:

• Haha
Reaksjoner: Jone
Hundene har en hjerneprosess som er en brøkdel av det mennesker har.
De er mer trofaste og å stole på fordi de -kort sagt- spekulerer ikke på at gresset er grønnere på en annen plass. Strategien sin er begrenset.
De har ikke kapasiteten til å reflektere så langt.
Det finnes mennesker som er på samme mentale høyde, men få folk vil ha sånne venner:rolleyes:
Enig. De er såpass lite kompliserte at de er enklere enn mennesker å forholde seg til. Og det er deilig!

• Liker
Reaksjoner: Tannhjulet
Jeg liker fugler som kjæledyr her er salige Polly. Hun ble 9 år bare. Hun krevde oppmerksomhet kan man trygt si. Satt på skuldra og ville ha kos og oppmerksomhet i store mengder. Skal aldri ha fugl igjen, de krever mye for at de skal ha det bra. Og større papegøyer er helt uaktuelt da man aldri kan oppdra en fugl. De er veldig kjærlige men du må regne med noen bitt. ❤️
IMG_6337.jpeg