Rolex 2025: Spådommer for årets nyheter.

Medlem
15. feb. 2014
Sted
Karmøy
I fjor var @Labbos føreren, men som i 2022 og 2023 starter jeg tråden for hva Rolex har i ermet første uken i April.

Monochrome er godt i gang med å synse rundt hva som dukker opp. De har troen på en GMT-Master i Platinum i forbindelse med 70 års jubileumet til modellen. De har også troen på at en GMT-Master Coke dukker opp.... i hvitt gull.

Hva tror vi?

Hva ønsker vi oss?

Jeg er ikke storforlangende og ønsker meg i år som i fjor en helt enkel Sub No Date med "Midnight Blue" skive. En helgull No Date hadde heller ikke smakt dårlig :love:

Jeg er ikke storforlangende og ønsker meg i år som i fjor en helt enkel Sub No Date med "Midnight Blue" skive…
Altså…. Jeg har null forventninger eller forhåpninger til årets nyheter, men hadde denne kommet, så kunne jeg blitt one-watch-guy… Jeg hadde dratt i alle trådene jeg kunne for å fatt i en 😍

• Elsker
Reaksjoner: KentOve
Jeg kjenner at jeg er totalt uinteressert denne gangen. Det eneste som får det til å rykke i loddet mitt er hvis Coke kommer i stål. Da blir det en telefon til Bjerke.
Men kronen leverer sjeldent det vi vil ha uten noen omveier via edle metaller så man må vel vente noen år til.
Ellers kunne kanskje en Explorer I med hvit skive vært noe. Nå var jo fjorårets lansereringer et kjempestort gjesp så det er kanskje et håp om noe gøy i år.

Tror realistisk sett at de utvider skivevalget på nye Daytona i edelt metall, samme med DD. Masse intetsigende damemodeller med ny bling i DJ-serien.
Tyggisskiven til OP går ut, kanskje de erstatter den med å ta tilbake de fine fargene de kuttet ut.
136663 ligger vel i kortene, muligens litt tidlig.

Time will show.

• Liker
Reaksjoner: Bgo80
Hva jeg ønsker meg:
  • Ny 38mm Explorer 2.
  • 36mm «DJ sport» med børstet lenke/lugs - usannsynlig.
Hva jeg tror:
  • Skivebytter på non-sports.
  • Airking går ut.
  • 1908 i 35mm.
  • Explorer 40mm i two-tone
  • 43mm SD i RLX
Hva som hadde vært en hyggelig overraskelse:
  • 1908 monopusher chrono (cocktail-timer).

Årets nyhet er at alle kan få kjøpe det de ønsker seg av Rolex stålmodeller. 😂 🤷‍♂️
Det kan man jo uansett. Enten ny eller sertifisert brukt fra AD. Bedre det enn å putte pengene i lomma på en slask på gråmarkedet. Og det eliminerer jo samtidig problemstillingen med at man må kjøpe noe man ikke har lyst på først.
Så egentlig er det en vinn-vinn situasjon :)

Det kan man jo uansett. Enten ny eller sertifisert brukt fra AD. Bedre det enn å putte pengene i lomma på en slask på gråmarkedet. Og det eliminerer jo samtidig problemstillingen med at man må kjøpe noe man ikke har lyst på først.
Så egentlig er det en vinn-vinn situasjon :)
Tja. Eksempelvis; en second hand Daytona til 320.000 kroner hos AD, der de også selger den spill ny til 191.000 i samme lokalet er jo litt problematisk.

Hva jeg tror:
  • Airking går ut.
  • 1908 i 35mm
Tviler på at airking går ut, da den tross alt er forholdsvis nylansert i nåværende kasse.

Ellers er jeg litt som @GrimReaper , egentlig overraskende uengasjert i år, men en mindre 1908 kunne vært interessant!

Hadde vært gøy om milgauss kom tilbake i ny(gammel) form.

Mest spent på å se om Tudor leverer noe spennende i år…! Relansering av monte carlo? :love:

Tja. Eksempelvis; en second hand Daytona til 320.000 kroner hos AD, der de også selger den spill ny til 191.000 i samme lokalet er jo litt problematisk.
Det er vel ikke problematisk at Rolex ønsker å ta tilbake annenhåndsmarkedet når man ser på den galskapen som har vært de siste årene? De leverer et sertifisert produkt til samme pris som opererer i gråsonen. Eneste forskjellen er at her får du produktet fra kilden. At de forholder seg til markedet er jo bare naturlig. Det er jo hele poenget vil jeg tro, å ta mer kontroll over eget produkt i leddet etter nytt. Som kjøper så slipper du å kjøpe en haug med Omegaer og Breitlinger for å få nok pondus til å komme på liste for en ny, og dermed sparer man en haug med penger for å få tak i den klokken man ønsker seg.

På hvilken måte kan dette være en dårlig deal all den tid Rolex har denne høyst spesielle markedsposisjonen?

Jeg kunne tenkt meg flere modeller med innsyn til urverket.
Da må det jo selvfølgelig dekoreres noe.
‘Alle’ urverk blir pene og se på etter litt finishering/dekor.
Trur faktisk det vil øke interessen for hva som virkelig skjer på hånden din.
Er jo et skue og macrotitte/dykke ned i disse microuniversene.

Det er vel ikke problematisk at Rolex ønsker å ta tilbake annenhåndsmarkedet når man ser på den galskapen som har vært de siste årene? De leverer et sertifisert produkt til samme pris som opererer i gråsonen. Eneste forskjellen er at her får du produktet fra kilden. At de forholder seg til markedet er jo bare naturlig. Det er jo hele poenget vil jeg tro, å ta mer kontroll over eget produkt i leddet etter nytt. Som kjøper så slipper du å kjøpe en haug med Omegaer og Breitlinger for å få nok pondus til å komme på liste for en ny, og dermed sparer man en haug med penger for å få tak i den klokken man ønsker seg.

På hvilken måte kan dette være en dårlig deal all den tid Rolex har denne høyst spesielle markedsposisjonen?
Rolex står selvfølgelig fritt til å operere i bruktmarkedet, og således sikre kvalitet og ekthet. Om det er etisk riktig å utnytte et hypa bruktmarked, og med full anledning til å påvirke hype, kan vel diskuteres. Rolex har vel en kvalitetshåndbok de følger??

Hva hindrer dem i å ta en prøvd "demo" modell å flytte den over i certified second hand for å doble prisen?
Ta tilbake annenhåndsmarkedet med å fortsette samme galoppen bare putte pengene i egen lomme.....shady business

Hva hindrer dem i å ta en prøvd "demo" modell å flytte den over i certified second hand for å doble prisen?
Ta tilbake annenhåndsmarkedet med å fortsette samme galoppen bare putte pengene i egen lomme.....shady business
Ja, bare fordi gråmarkedsforhandleren også er en AD, gjør det ikke saken bedre.
Hadde de derimot tatt grep og sluppet 10-15% flere ur av hver modell, så hadde vi snakket å ta grep.

• Liker
Reaksjoner: Nomis og havarduf