Rolex 2025: Spådommer for årets nyheter.

Hva hindrer dem i å ta en prøvd "demo" modell å flytte den over i certified second hand for å doble prisen?
Ta tilbake annenhåndsmarkedet med å fortsette samme galoppen bare putte pengene i egen lomme.....shady business
Alle modellene i pre-owned må være minst tre år gamle før de kan selges i pre-owned. Tror neppe de lar klokkene ligge i tre år for å selge de med påslag når de kan gjøre det med de som allerede er tre år.

Rolex gjør som de vil. Det er ingenting ulovlig med de de gjør, og jeg kan godt forstå at de vil ha mer kontroll over det markedet som iglene tapper på deres produkt. Det hadde vi vel alle ønsket hvis det var oss selv og vårt varemerke?

Og de vil naturligvis ikke slippe flere klokker på markedet nye, så fort de blir for tilgjengelige så stopper hypen. Det er de ikke tjent med.

Bommer hver gang, så forsøker en ny tilnærming:
fantasy-football (1).gif

- Daytona discontinued
- Submariner 24mm
- GMT "Fanta Blood-orange"
- Day-Date No-Date

At en GMT Coke skal komme passer nok bra ettersom den fyller et rundt tall, og i WG vil jeg nesten tro mer enn stål. Ettersom gullprisene har skutt og publikum har etterspurt svart og rødt bezel i keramikk i åresvis tror jeg Rolex gjør smart i å produsere den i edelt. Da vil man etter min mening nogen lunde vanne ut markedet mer og ADs vil slippe å få 100 mail om dagen om en spesifikk ref. i stål (ikke at Rolex bryr seg om det akkurat), men heller etter gullpris eksplosjon få langt færre kunder på «listen», det vil være mer riktig og naturlig i min bok.

At Submariner skal komme i en mindre utgave med PCL og lugs tror jeg aldri kommer til å skje. Veldig lite Rolex å gjøre. Det skal være et klart skille mellom de forskjellige og skal Sub plutselig ligne mer og mer på en YM37?

Men vi får se, spennende blir det nok uansett!

Ønsker/tror som nevnt noen år siden mener jeg....

-Explorer II med keramisk besel
-Daytona i hvittgull med lenke og keramisk besel
-Coke i stål, men kanskje hvittgull hadde vært noe faktisk...

-Explorer 2 i praktisk størrelse
-Explorer / 2 i RLX
-Explorer i helgull på gummi

Edit: et håp og en drøm. Ingen forhåpninger om at Rolex skal gjøre noe annet enn å ytterligere gni seg oppover i luksushysteriet

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: lietors og Zawatch
Drømmer om at de gjør RLX mer tilgjengelig, egentlig samme hvilken modell bare det kommer mer enn et par til landet i året. Liker også tanken på en mindre sub.

Ny milgauss tror jeg på hvert år, og det er vel ingen grunn til å stoppe nå etter ti år. Ellers tror jeg på noe nytt på YM40 i stål.

Kanskje de klinker til med en batterimodell. Datejust quartz f.eks.

De er jo ultrakonservative så det blir jo ikke noen revolusjon uansett. Men batteriklokker har de jo hatt i katalogen før, kanskje ikke helt utopisk.