Tråden om politikk, religion, filosofi og samfunn

Status
Stengt for ytterligere svar.
Er mest bekymret for forfallet i Tyskland. Der står det dårlig til om dagen. Synes Tyskland, Frankrike, Italia kunne bidratt mer til Europeisk sikkerhet. I den sammenheng har Trump og USA rett. Blir det krig i Europa er jeg glad Finland og Polen er blitt med i NATO.

Redigert:
IMG_2279.jpeg

JD Vance talte i Munchen forleden, en intelligent tale som satte fokus på en rekke problemstillinger i Europa. Som at makteliten er arrogant, som at demokratiet er i fare ved at mange er blitt forfulgt straffet for sine meninger, noen er sågar fengslet. Han satte søkelyset på at Europa er i ferd med å ødelegge seg selv med sensur. Det er et paradoks at Europa er i ferd med å undergrave sin demokratiske grunnholdning, i forrige århundre var demokratiet i Europa truet av både kommunismen og fascismen. Igjen er det amerikanere som kommer inn som «redningsmenn», og hva sier NRK når Vance forteller Europeiske ledere at de må slutte å sensurere? De sier at Vance «angrep» Europa. 🤔

8
Skjønner virkelig ikke at dere av alle steder må ta dette på tidssonen? Det må da finnes bedre steder?

Du trenger ikke lese dette dersom det plager deg? Selv velger jeg ut de fleste ting jeg kunne lest på tidssonen, mao jeg leser det som jeg syns er interessant. Gjør som du vil men muligens noe å tenke på?

Nå er det på tide å...sette en strek her på forumet for slikt svada som denne tråden tillater. Lukk tråden. For de som ønsker å diskutere destruktive ting, kan finne seg et annet forum.

DET er ytringsfrihet, det. Å ytre seg på egnet plattform og la oss som vil fokusere på klokkehobby gjøre det under dette domenet. Tanken om å åpne for destruktive diskusjoner på forumet var nobel. Å erkjenne at dette var feil, er kunnskap. Kunnskap er makt.

line_in_sand_rr_blog.jpg

Nå er det på tide å...sette en strek her på forumet for slikt svada som denne tråden tillater. Lukk tråden. For de som ønsker å diskutere destruktive ting, kan finne seg et annet forum.

DET er ytringsfrihet, det. Å ytre seg på egnet plattform og la oss som vil fokusere på klokkehobby gjøre det under dette domenet. Tanken om å åpne for destruktive diskusjoner på forumet var nobel. Å erkjenne at dette var feil, er kunnskap. Kunnskap er makt.

line_in_sand_rr_blog.jpg
Er det destruktivt å diskutere politikk?

de som ønsker å diskutere destruktive ting

Den amerikanske visepresidenten har nettopp påstått at det mest destruktive er å nettopp ikke ta denne diskusjonen. En av dere tar veldig, veldig feil.

Om det hører hjemme her er forsåvidt ikke opp til verken deg eller meg, men i 2025 kan det være verdt å ta en liten ekstrarunde på hva man egentlig tenker - og hvorfor man tenker det.

• Liker
Reaksjoner: Eternamaniac
Dette er et entusiastforum for klokkeglede og assosiert kunnskap. Denne tråden er jo det stikk motsatte, og har ingen tilhørighet på denne plattformen. Når vi nå har avdekket at klokkeinteresse ikke nødvendigvis er ensbetydende med like gledelige politiske budskap (siden eierne av de samme klokkene er såpass ulike), så synes jeg at man bør opprettholde klokkegleden og dyrke den på sterk bekostning av det som ikke har verdi opp mot den samme gleden. Det finnes nok av andre plattformer som kan gi adspredelse for de som vil diskutere annet enn klokkeglede og assosiert kunnskap. Så, gå dit og la Tidssonen være det det var tiltenkt innen hobbyen. Denne tråden kan sees på som et nobelt eksperiment, som nå er avsluttet.

Skjønner virkelig ikke at dere av alle steder må ta dette på tidssonen? Det må da finnes bedre steder?
Dette er vel ikke et nytt fenomen her på tidssonen. Her selges det jo biler og skjorter, diskuteres hunder og legges ut bilder av katter. Skjønner ikke at du velger å problematisere akkurat denne tråden.

Redigert:
Status
Stengt for ytterligere svar.