Denim tråden 👖 - Raw, selvedge, heavyweight ++

Chat:
Oddemann :Menneske
Marilyn: Blablabla jeg er chatrobot og kan mye...
Oddemann:Menneske
Marilyn: Du blir nå satt over til kompetanseteam på TS

Oddemann: Ute etter første selvage bukse. Where to start? Breie lår. Må vere regular eller Loosefit da?

• Liker
Reaksjoner: Kruttskjegg
Hvor breie lår snakker vi? Hva bruker du nå? Jeg tror Nudie jeans som har blitt anbefalt i tråden her kan være en praktisk for deg også siden det er mulig å prøve de i Norge, og så bestille premium versjon denim på nettet. Jeg skal ikke si så mye om fit, for det kan jeg lite om. Men Nudie har en ganske god visuell oversikt på websiden om de forskjellige de tilbyr.

Vet ikke hvor gammel du er, men i min bok er gullstandarden egentlig Levis 501 og den er bred nok til å få utenpå (smale) cowboystøvler.
Jeg er så gammel at dette var gullstandarden når jeg vokste opp:
02bf84a4cae97215fc69a119024dcb8c.jpeg

Store nyheter i heimen. Nå har to nye ankommet, og det virker foreløpig til å være tidenes deal. Jeg skal få tatt noen ordentlige bilder etterhvert, men legger ved et par av den ene jeg har testet de siste dagene.
Jeg har jo etterhvert brukt alt for mange timer på youtube, reddit og sosiale medier der jeg har lært mere om denim, og ett veldig kontroversielt merke dukket til stadighet opp; Red Tornado

Det er et kinesisk selskap, de kopierer av og til kjente merker sine fits/looks og de selger via aliexpress. Kan ikke bli så mye verre en det eller?
Vel her er tingen da... Jeg har ikke funnet en eneste dårlig anmeldelse når det kommer til kvalitet. Snarere tvert i mot. De lager produkter av langt høyere kvalitet en de kjente merkene de kopier (levis, lee, carhartt osv).

Jeg bestemte meg for å prøve to bukser, og her er den første Red Tornado 17oz SD-107. Den passer meg ekstremt godt og jeg følte en connection med en eneste gang. 17oz oppleves ekstremt mye stivere og tykkere en Nudien (13oz) Det ble faktisk komisk å gå opp trapper osv de første dagene fordi det var så mye motstand i buksen. Billig ble den også, tror jeg betalte godt under 1k som virker til å være tyveri?

Skal få tatt ordentlige bilder etterhvert

IMG_3893.jpeg

IMG_3894.jpeg

IMG_3890.jpeg

Edit: bilde
IMG_3943.jpeg

Redigert:
Noen som har erfaring med Vintage modellene av type 1, 2 og 3 jakkene fra Levi’s? Ser de har 1936 type 1 og 1953 type 2 på nettsiden til Levi’s.
Vurderer å gå til innkjøp. Har i liten grad erfaring med denimjakker, men har vel vært såvidt innom type 3 tidligere for mange år siden.

1936 Type 1 :
IMG_8561.jpeg

1953 Type 2 :
IMG_8560.jpeg

1961 Type 3 :
IMG_8562.jpeg

Noen som har erfaring med Vintage modellene av type 1, 2 og 3 jakkene fra Levi’s?

Ja. Jeg har en Type 1 fra Levis Vintage Collection, kjøpt i 1997. Fantastisk jakke. Nærmest uslitelig i den stoffkvaliteten den kom i dengang, ihvertfall.

Den er litt kort i livet og bør pares med tilsvarende høye bukser, og du bør trolig være ganske slank.

Sjekk også om de er i sanforisert stoff nå, eller om de fremdeles krymper 1 størrelse i vask.

• Liker
Reaksjoner: backern87
Spennende det @Kruttskjegg . Har sett disse tidligere, men ikke bestilt. Hvilken str gikk du for i forhold til det du bruker i Nudie?
Store nyheter i heimen. Nå har to nye ankommet, og det virker foreløpig til å være tidenes deal. Jeg skal få tatt noen ordentlige bilder etterhvert, men legger ved et par av den ene jeg har testet de siste dagene.
Jeg har jo etterhvert brukt alt for mange timer på youtube, reddit og sosiale medier der jeg har lært mere om denim, og ett veldig kontroversielt merke dukket til stadighet opp; Red Tornado

Det er et kinesisk selskap, de kopierer av og til kjente merker sine fits/looks og de selger via aliexpress. Kan ikke bli så mye verre en det eller?
Vel her er tingen da... Jeg har ikke funnet en eneste dårlig anmeldelse når det kommer til kvalitet. Snarere tvert i mot. De lager produkter av langt høyere kvalitet en de kjente merkene de kopier (levis, lee, carhartt osv).

Jeg bestemte meg for å prøve to bukser, og her er den første Red Tornado 17oz SD-107. Den passer meg ekstremt godt og jeg følte en connection med en eneste gang. 17oz oppleves ekstremt mye stivere og tykkere en Nudien (13oz) Det ble faktisk komisk å gå opp trapper osv de første dagene fordi det var så mye motstand i buksen. Billig ble den også, tror jeg betalte godt under 1k som virker til å være tyveri?

Takk for nok et herlig snobbete kaninhull å falle ned i. Hvilke hensyn må jeg ta med tanke på avfarging på møbler, klær etc?
Vis vedlegg 392764

Du sliter litt med lyse møbler og lyse skinnseter i bilen.
Løsningen er å enten gi buksene en skikkelig "soak" eller legge noe over setene for å beskytte dem inntil buksene får seg en vask.

• Liker
Reaksjoner: Sonch

Vis vedlegg 391927
Vis vedlegg 391928
Vis vedlegg 391929

Edit: bilde
Vis vedlegg 391969
Hvordan var størrelsene ?

Spennende det @Kruttskjegg . Har sett disse tidligere, men ikke bestilt. Hvilken str gikk du for i forhold til det du bruker i Nudie?
Jeg gikk for helt samme størrelsen. Har brukt denne 17oz buksen hver dag siden jeg kjøpe den, og blir mer og mer fornøyd. Om noe så var denne kanskje hakket mindre en Nudie, men vet ikke hvor mye som handler om fasongen og at den er nesten dobbelt så tykk.

• Liker
Reaksjoner: Ompalompa