Sko. Jeg trenger nye. Tips?

Takk for tipset @lobergen

Trenger nye vårsko.
Vil jo ha noe som passer til alt,som er gode å gå i.
Noen som har prøvd disse?

Sikkert gode å gå i, men de der passer vel strengt tatt kun til joggebukse. :confused:

Synes de koster alt for mye i forhold til hva du får. Utelukkende basert på design og ikke at jeg har prøvd de.

On cloud så får du samme såle ish til en lavere pris.

Takk for tipset @lobergen

Trenger nye vårsko.
Vil jo ha noe som passer til alt,som er gode å gå i.
Noen som har prøvd disse?

Jeg har flere par Cole Haan som jeg er veldig fornøyd med. Jeg har kjøpt samtlige på salg, og da fått de til en fin pris (50 %). Men de jeg har er enklere og mer konservative i designet enn disse. Jeg synes kanskje disse har en litt vel stiv pris sammenlignet med hva du får.

• Liker
Reaksjoner: Raniets
Takk for tips. Ser Lillevinkel har noen brune på salg.
Men passer jo ikke til sort adidas joggebukse.

For Adidas joggebukse foreslår jeg et par frekke og lekre sandaler som illustrert her.
Caps og vodkaflaske er optional. ;)
Cover_3.jpg.webp

Heisann,

Jeg har vært på leting etter noen Penny Loafers en stund nå, men finner ingen i butikk i Norge som gir meg godfølelsen. Jakten har derfor for det meste foregått på nett i det siste og jeg har falt pladask for denne modellen hos Carmina:

Så til spørsmålet: Hva er deres erfaringer med å kjøpe loafers på nett? Jeg har ingen reiser på kalenderen som leder meg i nærheten av en Carmina butikk og jeg har ingen loafers hjemme som jeg eventuelt kan sammenligne med. Er det noen "fail safe" måter man kan måle opp foten på som gjøre det tryggere å bestille riktig størrelse? Eller må jeg bare smøre meg med tålmodighet og legge neste ferietur i nærheten av en butikk?

Heisann,

Jeg har vært på leting etter noen Penny Loafers en stund nå, men finner ingen i butikk i Norge som gir meg godfølelsen. Jakten har derfor for det meste foregått på nett i det siste og jeg har falt pladask for denne modellen hos Carmina:

Så til spørsmålet: Hva er deres erfaringer med å kjøpe loafers på nett? Jeg har ingen reiser på kalenderen som leder meg i nærheten av en Carmina butikk og jeg har ingen loafers hjemme som jeg eventuelt kan sammenligne med. Er det noen "fail safe" måter man kan måle opp foten på som gjøre det tryggere å bestille riktig størrelse? Eller må jeg bare smøre meg med tålmodighet og legge neste ferietur i nærheten av en butikk?
Min erfaring er at loafers er noe av det vanskeligste mtp å finne passform. I tillegg til lengde og bredde så må de også passe i "høyden". Altså over vristen. En loafer er ikke like tilgivende som en sko med snøring hvor man har litt muligheter for justering. For at en loafer skal være god må den ikke kippe og heller ikke bli for liten. Må liksom gripe foten godt. Men en loafer kan kippe litt i starten og så vil den gå seg til etter hvert som ting mykner opp. Bare min erfaring;)

• Liker
Reaksjoner: EDirdal
Min erfaring er at loafers er noe av det vanskeligste mtp å finne passform. I tillegg til lengde og bredde så må de også passe i "høyden". Altså over vristen. En loafer er ikke like tilgivende som en sko med snøring hvor man har litt muligheter for justering. For at en loafer skal være god må den ikke kippe og heller ikke bli for liten. Må liksom gripe foten godt. Men en loafer kan kippe litt i starten og så vil den gå seg til etter hvert som ting mykner opp. Bare min erfaring;)

Det var det jeg fryktet. Da må jeg se om jeg kan planlegge en reise i nærheten av en Carmina butikk.

• Liker
Reaksjoner: Thorvald
@bangiman Det å ha et par loafers fra før for å sammenligne i håp om å finne rett passform kan også være vanskelig. F.eks. under her. Til venstre en Alden og til høyre en Edward Green, tilsynelatende ganske like. Men natt og dag i hvordan de sitter på foten. EG sitter perfekt, men Alden er mer kranglete. Nå var jeg klar over at lesten på Alden passer foten min dårlig, men brakk det til med større størrelse og en smalere sko. Men fortsatt ikke helt perfekt, men funker ok. Jeg mener at loafer skal være en type sko som passer heeelt perfekt. Man skal glede seg til å bruke loafere. De skal være digge!
IMG_0798.jpeg

Får vel kjøpt Carmina i Oslo? Dagestad har, tror jeg.

Jeg har kontaktet Dagestad, de avsluttet visst samarbeidet med Carmina for noen år siden:(

@bangiman Det å ha et par loafers fra før for å sammenligne i håp om å finne rett passform kan også være vanskelig. F.eks. under her. Til venstre en Alden og til høyre en Edward Green, tilsynelatende ganske like. Men natt og dag i hvordan de sitter på foten. EG sitter perfekt, men Alden er mer kranglete. Nå var jeg klar over at lesten på Alden passer foten min dårlig, men brakk det til med større størrelse og en smalere sko. Men fortsatt ikke helt perfekt, men funker ok. Jeg mener at loafer skal være en type sko som passer heeelt perfekt. Man skal glede seg til å bruke loafere. De skal være digge!

Takk for utfyllende svar @Thorvald, det bekrefter vel egentlig mistanken jeg har hatt om at jeg ikke kommer unna å faktisk prøve på skoene før jeg bestemmer meg.

• Liker
Reaksjoner: Thorvald
Hepp!
Har fått en tiltagende interesse for å teste/kjøpe Trickers sin Stow boot.
Det beste er jo å fysisk teste før kjøp men det er jo strengt tatt ikke en mulighet her i Norge (?)
Så da blir spm. hvorvidt om noen har noe sammenligningsgrunnlag mellom Red Wing sin Iron Ranger og Stow Boot´en i passform og størrelse?

Hepp!
Det beste er jo å fysisk teste før kjøp men det er jo strengt tatt ikke en mulighet her i Norge (?)
Så da blir spm. hvorvidt om noen har noe sammenligningsgrunnlag mellom Red Wing sin Iron Ranger og Stow Boot´en i passform og størrelse?
Care of Carl selger Trickers Stow, grei returordning der

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Koonig
Hepp!
Jepp, jeg har et par Tricker Stowe i UK 7,5 og et par Redwing Blacksmith i UK 7, disse oppleves som like i størrelsen.

• Liker
Reaksjoner: Koonig
Hepp!
Hei, jeg har 3 par med stow boots, 1 med commando sole og 2 med dainite sole. På mine føtter så er stow boot optimal med både soler. Jeg har hatt tidligere Red wing, men vi fant aldri tone med hverandre. Stow boot er så allsidig sko at jeg kjør bare med den. Jeg har 46 i størrelse og det er det jeg bestiller også når jeg handler.

• Liker
Reaksjoner: Raspeball og Koonig