Sko. Jeg trenger nye. Tips?

Også Stan Smith da så klart:)

Jeg har æren av å være én av rundt 30 stykk som Stan Smith følger med sin private konto på Instagram. Og ikke med @Tidssonen-kontoen, men den private-ish @harralsen.

Har aldri møtt mannen, og har nok selvinnsikt til å skjønne at det nok bare er algoritme-teknikerne hos Meta som kanskje kan forklare hvordan dette skjedde (min gjetning er et par felles bekjente, en eldre herre som nok håndterer racketen bedre enn applikasjoner og internettet, og som tok "Follow these" litt for bokstavelig).

Sorry avsporingen, jeg ble bare minnet på det og syns det er ganske festlig :D
 
Jeg har æren av å være én av rundt 30 stykk som Stan Smith følger med sin private konto på Instagram. Og ikke med @Tidssonen-kontoen, men den private-ish @harralsen.

Har aldri møtt mannen, og har nok selvinnsikt til å skjønne at det nok bare er algoritme-teknikerne hos Meta som kanskje kan forklare hvordan dette skjedde (min gjetning er et par felles bekjente, en eldre herre som nok håndterer racketen bedre enn applikasjoner og internettet, og som tok "Follow these" litt for bokstavelig).

Sorry avsporingen, jeg ble bare minnet på det og syns det er ganske festlig :D
Er veldig kult synes jeg:D
 
  • Haha
Reaksjoner: Jon Henrik
Det meste av sneakers med merke på er søppel.
Adidas. Billig søppel laget av plast og billige materialer.
Nike. Billig søppel laget av plast og billige materialer.
De fleste andre sportsmerker. Billig søppel laget av plast og billige materialer.
Tja. Kanskje ikke kvalitetslær, men har nå brukt adidas Originals i 20 år +. Ved å ha et par/tre par å rotere med så holder et par i 5-7 sommere. Dog med litt TLC og nye lisser.
 
Tja. Kanskje ikke kvalitetslær, men har nå brukt adidas Originals i 20 år +. Ved å ha et par/tre par å rotere med så holder et par i 5-7 sommere. Dog med litt TLC og nye lisser.

Joda. Ikke noe å si på komforten.
Problemet er at du må ut med, hvor mye, 12-13 hundre for et par?
Produksjonskostnaden må da ligge på noen tiere?
Også må du rotere med to/tre par?
Da er det vel like greit å kjøpe kun ett par av god kvalitet som koster litt mer?
 
Joda. Ikke noe å si på komforten.
Problemet er at du må ut med, hvor mye, 12-13 hundre for et par?
Produksjonskostnaden må da ligge på noen tiere?
Også må du rotere med to/tre par?
Da er det vel like greit å kjøpe kun ett par av god kvalitet som koster litt mer?
Du bruker vel ikke sammen sko to dager på rad?
Ved å kjøpe deg et par per sommersesong har du et par «box fresh» og noen å velge blant.

Uansett, jeg har mer problemer med joggesko til 2000 + som mister form og demping etter en sesong.
 
Du bruker vel ikke sammen sko to dager på rad?

Nei, men da går jeg som regel i voksensko. :mrgreen:
Billige sneakers har jo også en tendens til bli fortere sure ved hyppig bruk.
Har hatt flere par Stan Smith og Superstar som gå-tur-med-bikkja-sko, men med et par som har skikkelig kvalitetsskinn går det faktisk an å bruke hyppigere.
M2c.
 
Skal på campingferie i sommer og trenger noen vanntette lave støvler som ser ok ut og har grei gåkomfort. Har sett på Barbour Nimbus sine støvler ( https://www.hylte.no/barbour-nimbus-svart-boot-herre?p=3000044667) Noen som har erfaringer med disse, evt. andre anbefalinger i samme leia?
MRF0028BK31_AW21_front.jpg
 
Skal på campingferie i sommer og trenger noen vanntette lave støvler som ser ok ut og har grei gåkomfort. Har sett på Barbour Nimbus sine støvler ( https://www.hylte.no/barbour-nimbus-svart-boot-herre?p=3000044667) Noen som har erfaringer med disse, evt. andre anbefalinger i samme leia? Vis vedlegg 372388

Ikke kjennskap til disse, men kan anbefale å styre unna Swims sin lignende modell. Min erfaring er at den er pen og holder tett, men er helt jævelig å gå i.
 
Jeg har et par relativt tilsvarende fra Aigle, dog med tynnere såler. De er også ganske jævlige å gå i, det er null støtte noe sted og omtrent som å skli rundt i 2 størrelser for store tøfler.

Muck Bootsene mine derimot (selv om de er noe høyere) er dønn stive og de kan jeg tråkke rundt i skævven med i timesvis.
 
Jeg har et heller dårlig forhold til gummistøvler, ikke sitter de på foten, har de ordentlige såler er de tunge og vil skli av, har de tynne såler vil de vrenge seg i skråland.

Jeg er derimot godt fornøyd med Viking Trophy neopren-støvler. De sitter godt på og har godt feste. De ser dessverre ikke ut som noe man går med til dress (med mindre den er fra Härkila), men det lever jeg greit med.
 
Heisann, jeg skal en tur til Gøteborg med familien i løpet av ferien. Har dere noen tips til skobutikker man kan stikke innom når man først er der?
 
Vurderer et par Chelsea boots til høst og overgang. Skal brukes til hverdags (ikke til dress).

Kikket på Loake 1880 McCauley. Noen som har testet denne modellen?
 
Er det noen som har erfaring med Skomaker Dagestads egne sko og støvler?
Både når det gjelder passform og kvalitet.

Synes flere av modellene ser fine ut, og de er ikke sånn helt borti natta dyre heller...