Gullkorn fra Finn.no

Jeg ser tydeligvis ikke det samme som du finner, jeg finner disse og prisene på disse er jo ikke så ville?
Når det er sagt så er vel FXD i Norge misforstått til å være et «inviiiistor» ur og dumpes vel når de «feil» kjøpere oppdager at det ikke er tilfellet?
Vis vedlegg 394474
Ser det har endret seg litt siden jeg sjekket. Det er et par uker siden. Men prisene er jo fortsatt relativt sett en del høyere enn i Norge.

Tror investorhypen ikke nødvendigvis er et Norsk fenomen, så vet ikke helt om det skal legges til grunne for at prisen er 10-15k lavere enn de i C24. Uansett så viser jo bildet ditt det jeg påpeker, bare noe mer moderat p.t.

Spørsmålet er jo hvorfor det er sånn. Rolexer også selges langt under C24-priser i Norge. Min Tudor var bare et eksempel.

Det som er et mer interessant spørsmål i mine øyne er hvorfor samtlige klokker på C24 er priset langt over det Norske markedet. Uavhengig av mva.

Er det noen som kan forklare på en forståelig måte hvorfor alt er billigere i Norge enn internasjonalt. Det er jo rart, spesielt når krona er så dårlig som den er.
Slik jeg ser det:
1) Pruting
2) Profesjonelle betaler pr annonsen i tillegg til % av salget til C24. De fleste bruker C24 som annonse plass og kjøpere tar salget utenom. Sett flere eksempler på mismatch mellom pris på C24 og pris på forhandleren sin egen nettside.
3) Mye gammelt stock som er kjøpt høyt
4) Mange som har annonse men som ikke har klokke. Du kjøper - de skaffer og sender.

Det er vel et ubestridelig faktum at den billigste klokken på C24 ikke er solgt?
Det punktet kan bestrides ( koblet fra diskusjonen om markedspris på en 5212 som jeg ikke har formening om). Det billigste eksemplaret ( de 3 eller 4 egentlig) på chrono24 er sjeldent representativt og kan gjerne være falske annonser. Tolker du og analyserer sånne data bør du barbere vekk avvikende ytterligheter. Svindel, falske tilbud, mytomani og markedsmanipulasjon forekommer.
Når du setter det så mye på spissen som du gjør mister du poenget.

Det alle klokker på C24 har til felles, er at de ikke er solgt.
Det blir 100% sant hvis de alle har en "buy now" knapp.

Det punktet kan bestrides ( koblet fra diskusjonen om markedspris på en 5212 som jeg ikke har formening om). Det billigste eksemplaret ( de 3 eller 4 egentlig) på chrono24 er sjeldent representativt og kan gjerne være falske annonser. Tolker du og analyserer sånne data bør du barbere vekk avvikende ytterligheter. Svindel, falske tilbud, mytomani og markedsmanipulasjon forekommer.
Når du setter det så mye på spissen som du gjør mister du poenget.

Det blir 100% sant hvis de alle har en "buy now" knapp.
Fair enough. Men vi kan vel enes om at, på generell basis, så er markedspris ikke høyere enn prisen på det billigste usolgte eksemplaret av en gitt vare? (Prisen her definert som det beløpet i en gitt valuta Selger er villig til å bytte varen mot),

• Liker
Reaksjoner: lobergen
Fair enough. Men vi kan vel enes om at, på generell basis, så er markedspris ikke høyere enn prisen på det billigste usolgte eksemplaret av en gitt vare? (Prisen her definert som det beløpet i en gitt valuta Selger er villig til å bytte varen mot),
Betinget enig i det resonnementet.
Man må ikke sammenligne kun pris, men ta tilstand, alder, service, tilbehør osv. med i beregningen.
Det billigste eksemplaret er gjerne det billigste av en grunn.

• Liker
Reaksjoner: Hvalrossen og EDirdal
For oss som ikke har peiling, men er litt nysgjerrige: kan du utdype?
Jeg ikke noen spesifikk interesse i klokken, men blir litt nysgjerrig når folk er så bastante, og synes dessuten at det er fint å bli opplyst :)
det er lov å bruke hodet: studer bildene. les teksten. finn 5 feil. synes du selv annonsen virket tillitsvekkende? nå er i alle fall skrotet vekk etter at jeg tok affære.

1 down. 1 million to go 🤠

65077f36-84e4-499a-aa70-e8af3f961944

«…Dette er den ultimate "Oslo vest" klokken. De som vet, vet osv…»

65077f36-84e4-499a-aa70-e8af3f961944

«…Dette er den ultimate "Oslo vest" klokken. De som vet, vet osv…»

Får man mer influensermus og kokain med denne enn Rollies? Pft...

• Liker
  • Haha
Reaksjoner: reldor og Hoover