Urmaker Bjerke

Det er vel samme klokke som ble nevnt kjøpt noen innlegg tilbake i denne tråden? De fleste budgivere på en slik klokke visste vel mest sannsynlig hva den gikk for hos Bjerke, enten fra denne tråden eller annet sted. Hadde kanskje fått mer ved å legge den ut for salg med et par tusenlapper i rabatt enn ved å gå for auksjon?
Men hele poenget med dette er jo å kjøpe billig og selge dyrt. Liten vits i å kjøpe rabattert klokke hos Bjerke for å selge den enda billigere en uke etterpå. Dårlig forretningsmodell.

Det har du selvsagt helt rett i, men med tanke på hvor transparent ting har blitt og at pengene hos potensielle kjøpere ikke nødvendigvis sitter like løst som før, var det kanskje ikke kjøpt med tanke på flipping? Men uansett, med tanke på hvor transparent ting har blitt (og det ikke er en Newman-Rolex vi snakker om), ville man kanskje oppnådd bedre resultat ved å prøve å selge med noen tusenlapper tap før man gikk for auksjon?

Det har du selvsagt helt rett i, men med tanke på hvor transparent ting har blitt og at pengene hos potensielle kjøpere ikke nødvendigvis sitter like løst som før, var det kanskje ikke kjøpt med tanke på flipping? Men uansett, med tanke på hvor transparent ting har blitt (og det ikke er en Newman-Rolex vi snakker om), ville man kanskje oppnådd bedre resultat ved å prøve å selge med noen tusenlapper tap før man gikk for auksjon?
Hvis man skal la tiltalte få tvilen til gode så er jeg enig med deg. Da hadde nok kanskje et rent salg vært bedre enn auksjon med tanke på hvordan markedet er nå.

Men uansett, med tanke på hvor transparent ting har blitt (og det ikke er en Newman-Rolex vi snakker om), ville man kanskje oppnådd bedre resultat ved å prøve å selge med noen tusenlapper tap før man gikk for auksjon?

Eventuelt vente noen uker - flere uker - og så legge den ut på Finn til over innkjøpspris. Men det er vel sikkert en kredittkortregning der som må betales.

Ser den gikk for 28K. Hva var prisen hos Bjerke?
Fra @LilleMy sitt innlegg.
IMG_1607.jpeg

Bruker kvelden til å heie på Urmaker Bjerke.
Som en «normal mann i gaten» var det gøy å få 126610 LV før forventet tid.
Hadde en spareplan som var litt prematur. Men gleden ble ikke mindre over en telefon på kveldstid.
Ventetiden er halve spenningen. Eller ikke… Men vet iallfall en ting. Nå er det lenge til neste klokke kjøp :p

Bruker kvelden til å heie på Urmaker Bjerke.
Som en «normal mann i gaten» var det gøy å få 126610 LV før forventet tid.
Hadde en spareplan som var litt prematur. Men gleden ble ikke mindre over en telefon på kveldstid.
Ventetiden er halve spenningen. Eller ikke… Men vet iallfall en ting. Nå er det lenge til neste klokke kjøp :p
Pictures, or it didn't happen. ;) Congrats.

• Liker
Reaksjoner: Preacher
Første gang på Bjerke etter at de åpnet Bjerke-huset, og servicen var eksepsjonell. Lunch på Patek, før Jan Gunnar guidet meg rundt på de forskjellige avdelingene. Tre timer gikk raskt :LOL:
Endte opp med en Panerai Bronzo, da jeg har siklet på den i flere år. Hadde egentlig ikke planlagt noe kjøp, men plutselig, der stod den i monteret og ventet på meg. Faith.
Anbefaler alle å dra innom for å se på klokker og ta en prat med de flinke folkene som jobber der.

Merk: Gullfargen mot den grønne urskiven gjør at denne GS er en av de GS med høyest opplevd kontrast og som dermed også synes meget godt i dunkel belysning. Denne modellen er nå discontinued. Når jeg så produktbildene for noen år siden, tenkte jeg "Uæh..." - men så stakk man innom en AD, og vips; WOW.

Hvis man vil ha den, er tydeligvis tiden inne for å slå til. ;)

Bilder av modellen:

w9BQSvXxpovVED2gl3FPlLdN48io5uyMcH8sdXiQ.jpg

331271_5a94df26e96bf394a6f6417ce363516a.jpg

.
Nydelig klokke!