Så kjekt kanskje det blir en tur i Oktober da!Det er Urmaker Bjerke sin egen klokkemesse.
Absolutt verdt å ta turen for. Har kost meg hver gang![]()
Så kjekt kanskje det blir en tur i Oktober da!Det er Urmaker Bjerke sin egen klokkemesse.
Absolutt verdt å ta turen for. Har kost meg hver gang![]()
Bjerke i Bergen er i hvert fall behjelpelig med slike ting, og jeg har aldri betalt for slike ting. Regner med de fikser det på Bjerkehuset?Kort spørsmål. Hvis jeg ønsker å legge på/fjerne ledd på klokken - er det bare å ta med klokke + ekstra ledd ned til Bjerke? Eller må time bookes og garantikort medbringes? Antar denne jobben ikke koster noe. Kan jo gjøre det selv, men føles mer komfortabelt om en urmaker justerer.
Jeg gikk bare innom Bjerke-huset og de fiksa med en gang.Kort spørsmål. Hvis jeg ønsker å legge på/fjerne ledd på klokken - er det bare å ta med klokke + ekstra ledd ned til Bjerke? Eller må time bookes og garantikort medbringes? Antar denne jobben ikke koster noe. Kan jo gjøre det selv, men føles mer komfortabelt om en urmaker justerer.
Bjerke fikser det på noen minutter, men det gjør også andre urmakere i Oslo og andre steder - gitt att vi ikke snakker om en helt überspesiell klokkelenke med spesialskruer...som kun AD for denne modellen besitter og har fått fra produsenten. Vanskelig å tenke på hva en slik produsent eventuelt skulle være.Kort spørsmål. Hvis jeg ønsker å legge på/fjerne ledd på klokken - er det bare å ta med klokke + ekstra ledd ned til Bjerke? Eller må time bookes og garantikort medbringes? Antar denne jobben ikke koster noe. Kan jo gjøre det selv, men føles mer komfortabelt om en urmaker justerer.
Rolex har skruhoder som er firkantet og ikke konisk ( hvor skrujernet brukes )Bjerke fikser det på noen minutter, men det gjør også andre urmakere i Oslo og andre steder - gitt att vi ikke snakker om en helt überspesiell klokkelenke med spesialskruer...som kun AD for denne modellen besitter og har fått fra produsenten. Vanskelig å tenke på hva en slik produsent eventuelt skulle være.
Hvis du mener slik bildet viser, så har jo mange urmakere skrutrekkere som er slik.Rolex har skruhoder som er firkantet og ikke konisk ( hvor skrujernet brukes )
Regner med at flere urmakere har riktig skrujern til Rolex. Men jeg ble anbefalt å kjøpe Bergeon, de passet ikke. Jeg ble anbefalt å slipe av spissen litt. Da passer det ikke, et slipt skrujern er søppel. Legger med bilde av org Rolex skrujern som jeg fikk kjøpe av AD.Hvis du mener slik bildet viser, så har jo mange urmakere skrutrekkere som er slik.
Vis vedlegg 397210
Takk. Kanskje @whazzo_ skulle spørre Bjerke om å få kjøpe et slikt skrujern, så hen kan justere selv i fremtiden.--Legger med bilde av org Rolex skrujern som jeg fikk kjøpe av AD.
Ikke glemme loctite da!!Takk. Kanskje @whazzo_ skulle spørre Bjerke om å få kjøpe et slikt skrujern, så hen kan justere selv i fremtiden.
Blå Loctite er jo en vinner. Hvis man vil ha det billig; dyppe skruhodet (ikke gjengene) i litt sukkerlake. Kan eventuelt varmes til 176 grader, for å få karamellfeste.Ikke glemme loctite da!!
Den perverse delen av meg klarte ikke å tenke på klokker der @LoevhagenBlå Loctite er jo en vinner. Hvis man vil ha det billig; dyppe skruhodet (ikke gjengene) i litt sukkerlake. Kan eventuelt varmes til 176 grader, for å få karamellfeste.