Urmaker Bjerke

Kort spørsmål. Hvis jeg ønsker å legge på/fjerne ledd på klokken - er det bare å ta med klokke + ekstra ledd ned til Bjerke? Eller må time bookes og garantikort medbringes? Antar denne jobben ikke koster noe. Kan jo gjøre det selv, men føles mer komfortabelt om en urmaker justerer.

Var innom Rolexbutikken til Bjerke i dag og dayyyym de hadde mye snacks. Helt annerledes "utvalg" enn før! Daytonas og Day-Dates fløt rundt. Fikk snevret ned ønskelisten ned fra 7 til 2 - som damen nevnte at var poenget med butikken - "alt" er reservert, men du kommer nærmere en besluttning. RCPO hadde også mye stilig.

Må si vi er bortskjemte med utvalget i Oslo om dagen!

• Liker
Reaksjoner: Bgo80
Kort spørsmål. Hvis jeg ønsker å legge på/fjerne ledd på klokken - er det bare å ta med klokke + ekstra ledd ned til Bjerke? Eller må time bookes og garantikort medbringes? Antar denne jobben ikke koster noe. Kan jo gjøre det selv, men føles mer komfortabelt om en urmaker justerer.
Bjerke i Bergen er i hvert fall behjelpelig med slike ting, og jeg har aldri betalt for slike ting. Regner med de fikser det på Bjerkehuset?

• Liker
Reaksjoner: whazzo_
Jeg gikk bare innom Bjerke-huset og de fiksa med en gang.

• Liker
Reaksjoner: Klokker og whazzo_
Bjerke fikser det på noen minutter, men det gjør også andre urmakere i Oslo og andre steder - gitt att vi ikke snakker om en helt überspesiell klokkelenke med spesialskruer...som kun AD for denne modellen besitter og har fått fra produsenten. Vanskelig å tenke på hva en slik produsent eventuelt skulle være.

• Liker
Reaksjoner: whazzo_
Bjerke fikser det på noen minutter, men det gjør også andre urmakere i Oslo og andre steder - gitt att vi ikke snakker om en helt überspesiell klokkelenke med spesialskruer...som kun AD for denne modellen besitter og har fått fra produsenten. Vanskelig å tenke på hva en slik produsent eventuelt skulle være.
Rolex har skruhoder som er firkantet og ikke konisk ( hvor skrujernet brukes )

Rolex har skruhoder som er firkantet og ikke konisk ( hvor skrujernet brukes )
Hvis du mener slik bildet viser, så har jo mange urmakere skrutrekkere som er slik.

s-l400.jpg

Hvis du mener slik bildet viser, så har jo mange urmakere skrutrekkere som er slik.

Vis vedlegg 397210
Regner med at flere urmakere har riktig skrujern til Rolex. Men jeg ble anbefalt å kjøpe Bergeon, de passet ikke. Jeg ble anbefalt å slipe av spissen litt. Da passer det ikke, et slipt skrujern er søppel. Legger med bilde av org Rolex skrujern som jeg fikk kjøpe av AD.
Rolex skrujern.jpg
Skrujern Rolex.jpg