Ikke verst Flyback! Da har jeg tatt litt bilder. Det ble mange, men det liker vi jo.
Førstemann ut er nye PO 42mm. Jeg likte den ikke da den kom, men etter å ha sett den to ganger live måtte jeg krype til korset. Den er helt rå. Jeg likte ikke den grå bezelen først, og jeg slet virkelig med kassehøyden, selv om det bare er snakk om 1-1,5mm forskjell. Jeg har skjønt at den kler denne nesten litt vulgære høye kassen, men det er helt på grensen. Ellers gjør den veldig mye ut av seg i forhold til den gamle. Det skinner og blinker i timemarkørene og de pålimte tallene+logoen. Jeg likte etter hvert også bezelen bedre enn den gamle. Dvs grå bezel+sort skive kontra sort bezel+grå skive (mørkegrå).
Men den gamle POen havner på ingen måte i skyggenes dal. De har hver sine kvaliteter. Den gamle har en mer elegant kasseform (om man kan kalle den klumpen det) og er generelt mer nedtonet. En kjempefin klokke som gir utrolig value på bruktmarkedet, og med et urverk som sannsynligvis er like presist og pålitelig som det nye langt dyrere. mine to hovedankepunkter mot den gamle er timemarkørene som er grønnaktige også i dagslys, noe jeg ikke synes kler den helt, og så den brede grå kanten innerst på bezelen. Dette har ikke den nye og for øvrig ikke PO 2500 Liquidmetal heller.
Trøste og bære for et beist. Jeg tør ikke å tenke på chronoen. Du må bare fortsette å pumpe jern Mathfjeld
Så over til GMT Master. Denne var meg så vidt i hende for en måneds tid siden, men en skade gjorde at den måtte rett videre til verksted. Selger håndterte det forbilledlig og alt ordnet seg. I dag kom den tilbake, endelig! Ikke så mye å si om den, en velkjent traver på sonen.
Til slutt min nye tool watch eller beater. Har lenge jaktet på den rette, og nå tror jeg at jeg er i mål. Perfekt størrelse og form. Ikke for tung, noe som er kjipt på ski, sykkel ol. Har hatt U1 og har savnet den, men den var litt stor og for tung for meg.
Veldig kule lugs og i det hele tatt en knallklokke. Den ser ut som om den skal tåle omtrent hva som helst. Herlig å kunne gi f og glemme at man har klokke på armen som kan ta skade.
Noen klager på uleselig dato, men Sinns forklaring er at all informasjon som ikke er relevant under et dykk er mutet ned med rødt. Sånn sett burde Sinn-logoen også vært rød.
Her måtte gummiremmen så fort av at jeg glemte å ta bilde. Den passer på U1, men her blir den for stor og tung. Klokken må på nato, og evt rembytter blir nok kun på farge.
Aprops reim... Jeg har jo aldri vært så glad i lenker. POen må selvsagt rett over på gummi
Det ble jo meget bra, men jeg må innrømme at jeg likte denne godt på lenke, så begge blir nok brukt. Her er sammenligningsbilder:
Og da må selvsagt GMTen av lenka også. Den har jeg kjøpt spesielt med tanke på å ha på nato. GMT-kassen er som skapt for natoreim.
Det var bedre
Men skranglelenka er jo fin den også, men den skal få ligge en god stund i skuffen nå.
Men vent litt... er det ikke noe feil her? Noe som mangler?
Lommekniven var for liten, så da er det frem med den gamle IKEA-kniven som blir brukt til alt annet enn matlaging.
Og vips, der har vi verdens vakreste klokke i følge Greg. Jeg er tilbøyelig til å være enig. Den har i alle fall et unikt uttrykk i klokkeverden. Jeg var lenge uinteressert i denne siden den er så erketypisk Rolex. En dag fikk jeg prøve lobergen sin hjemme hos meg og begynte å snu om, og når jeg fikk den over på sort nato var jeg solgt. Nå liker jeg den av nettopp samme grunn, at den er så erketypisk Rolex, dvs det positive jeg forbinder med Rolex, og det er det gamle. Jeg har aldri lagt skjul på at jeg ikke er helt på nett med mange av dagens Rolexer.
Nå ser den akkurat ut som dan skal i følge mitt hode:
Det var det og takk for titten! Nå er hodet mitt så fullt av klokke at jeg må ha en pause. Noen timer på øret nå så er det ut og nyte helgen. Tror det må bli pepsi i kveld.