Året der alt gikk galt - min horologiske reise

Gøy med oppdatering!

Mens jeg leste ønsket om neste ur, tenkte jeg på Omega 2531.80. Ser at du har litt avsmak, men holder muligheten åpen. Gamlemodellen med ETA og bølgeskive er 11mm tykk, 41mm bred og svært komfortabel på lanken. Disse kan snappes opp ganske rimelig (solgte en for under 12k nylig, servet i 2015). En 2254.50 er ikke dumt som allround-klokke det heller. Dagens Omega-dykkere er for tykke til å være allround-kandidater i min bok.

Ellers ble jeg positivt overrasket over Squale 1545 Militaire. Hadde det ikke vært for trangen til å ha noe overpriset i boksen, kunne denne funket godt som eneste klokke. 12mm tykk, 40mm bred.
15528_b597129dc17c97a07426d652e55df3fc.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: R.Haug
Min første tanke, utifra det du skisserer her, er SMP. Den har alt du spør etter, samt dato i pluss(sett opp mot BB, som også bygger høyere på armen).
Det ligger vel noen med GMT-funksjon til salgs her for tiden, dog noe høyt priset(?), som kanskje hadde vært aktuell?
 
  • Liker
Reaksjoner: R.Haug
@raknes Holder alt åpent, det er ikke fryktelig lenge siden jeg satt og siklet over SMPc faktisk. Kom dog frem til at det kanskje blir litt blingy som beater, selv om det er jo et fryktelig pent og fristende ur. 2531.80 er absolutt noe som jeg har tenkt på mang en gang, siden lenge før jeg ble skikkelig interessert. Husker for en del år siden når jeg jobbet på Europris så hadde vi jo en drøss klokker en stund, og jeg lette gjennom sortementet i håp om å finne noe som lignet på den som Bond James Bond brukte!

Jeg satt og titta på Squale her om dagen selv, og isolert sett er det nok et ekstremt godt kjøp. Men det er som du sier, man ønsker seg kanskje noe litt dyrere (dette ekkokammeret her inne er farlig for økonomien) siden man helt klart og utvilsomt får bedre klokker til mer man betaler!! :rolleyes: Føler meg også litt uggen på Sub homage/kopi. Igjen skylder jeg på dette forbaska ekkokammeret her inne...

@Preacher SMP er ganske naturlig ja og datoen er et pluss, men GMT er en komplikasjon jeg ikke har mye til overs for. Har det heller ikke travelt med å gjøre forandringer, så jeg søker tilbake til min barndoms lærdom og tenker som den store bjørnen "ta livet som det faller seg".
 
Det er aldri galskap å bruke masse penger på klokker. Rick Astley på vinyl derimot, det er galskap.

Haha, Rick Astley er jo kvalitetsmusikk :D
Kjøpte den plata til fattern når jeg var på ferie som 14 åring med onkel, tante og søskenbarnet mitt til Oslo for en hel del år siden. Var faktisk før Rickroll ble en ting og jeg hadde ikke peiling, men kjøpte den på anbefaling fra min ekstremt vinylinteresserte onkel! Never gonnga give you up på vinyl er en opplevelse!

Jeg har slått meg litt til ro med tingenes tilstand hva klokker angår nå, og gjort et lite kjøp for å krydre opp litt. Noe jeg har sett på/etter ganske lenge, og nå hoppet jeg i det. Jeg er usikker på om det faller i smak både hos meg og resten av asylet her, men vi får se. Burde dukke opp til neste helg forhåpentligvis.
 
  • Liker
Reaksjoner: ErlingSG
Har fra før fått med meg at Rolex selv solgte "originale" NATO reimer før, men salget av de opphørte for noen år siden. Det er mye synsing og lite fakta rundt disse mytiske reimene, men så vidt jeg har skjønt skal de ha blitt produsert i England etter MOD (Ministry of defense?) standard av Phoenix. De skal visstnok fortsatt levere reimer til det britiske forsvaret, uten at jeg med sikkerhet kan si om dette er sant.
Disse reimene har en gråblå farge som ser veldig flott ut på bilder, men nyansen på de ser også forskjellig ut fra bilde til bilde. Jeg likte den godt på bilder, liker den ganske bra i levende live men ingenting gjør seg bedre enn Jubilee på DJ. Likevel, forandring fryder! Jeg presenterer, Phoenix Admiralty Grey.

YCBvvNi.jpg


ql5x53l.jpg


cizBbWf.jpg


Synes ikke jeg har gjort noen god jobb i forbifarten med å vise frem fargen, men det får gå for denne gang.