Årets klokkeøyeblikk

Medlem
18. sep. 2009
Selv om vi bare akkurat her begynt på november, sitter jeg å reflekterer over året som er i ferd med å renne ut.
For min del har jeg hatt noen virkelig gode øyeblikk.
Mest av alt har kanskje møtene med dere andre vært det mest spennende.
Møtet med Ursa Major, med Minuteman og Sjuli_123 for eksempel, var spesielt hyggelige og inspirerende. Også har det jo vært noen kjøp underveis.

Det er mitt håp at denne tråden får lov til å leve igjennom årets syv siste uker.
Ta dere rikelig med tid til å reflektere over de deilige opplevelsene dere har hatt i urets tegn i 2011.

Her er kandidatene for min egen del:

Utboksing av Chronoswiss Timemaster.
74922731.jpg

c222e9ff.jpg

Milsub tilbake fra service.
4a4d8976.jpg

797b96a2.jpg

Gtg på kjeller med Semmern og dobbeldekker.
177F968C.jpg

28716668.jpg

Årets unboxing-øyeblikk

DSC_0144.jpg

Årets "prøve-på-armen-øyeblikk"

2011-08-24180045.jpg

Årets dummeste salg!!!!

2011-03-01125128.jpg

Og... Årets måltid! ;)

2011-09-26200244.jpg

Årets høydepunkt var når denne endelig kom i posten :)

5856382574_982473bda4_b.jpg

Ellers var det kjekt å besøke Sinn.

Frankf-37.jpg

Her er mine høydepunkt:

11.04: Tur til Haugesund og kjøp av Longines Legend Diver.

LonginesLD-1.jpg

16.05: Meldte meg inn her på TS.

11.08: Årets spontankjøp: Tissot Seastar. Var ikkje ein del av mine klokkeplaner. Men det var forelskelse ved første blikk.

Seastar.jpg

Årets beste butikkselger (Arije i Cannes)
15.jpg

Årets beste positive klokke pröving (AP RO)
16.jpg

Årets "high-expectations" som kom og gikk (1655)
1655wrist.jpg

Årets beste bruktkjöp (BP FF)
bpff.jpg

Årets "my-wife-hates-it-but-I-love-it" Perrelet
b003.jpg

Årets nykjöp .... TBA;)

Dette er første året i horologiens verden for meg, så det har vært mange positive impulser og opplevelser.

Det mest minneverdige er nok følelsen av å unbokse helt nye klokker, som det har blitt to av i år...

IMG_0746.jpg

2011-08-10193222.jpg

Videre har jeg møtt mange hyggelige mennsker bl.a. på NURK og på Semmern's fly-GTG...

2011-08-21154142.jpg

Så får vi krysse fingrene for at neste år blir like bra...

En meget elegant forretning med ditto ur.
Noen svært hyggelige samtaler har det vært i de små avlukkene/sittegruppene. En av de mest behagelige og stilrene forretninger jeg har vært innom.
Nå venter jeg bare på å omsider kunne kapitalisere litt. Kanskje i slutten av måneden.

Det blir årets klokkeøyeblikk for min del.

More to come....;)

26245720.jpg

Ja, hvor skal jeg starte? Kanskje med begynnelsen...

Årets største øyeblikk i omtrentlig kronologisk orden ser slik ut:

Arvet noen gamle lommeur og armbåndsur etter min far, deriblant en grusomt maltraktert Rolex. Jeg var sikker på at dette var en fake - men det var en vaskekte Oysterdate fra 1959.

En dag i begynnelsen av april i år ble jeg tipset om TS via et mc-forum, takk skal du ha iron-man! Selv etter mange år med en viss interesse for klokker åpnet det seg en ny og ukjent verden for meg da jeg meldte meg inn her.

Første møte med annet TS-medlem. Kjøpte en Seiko til Secondman, min favorittsønn på 14 som bor i Oslo, av Reim. Et meget hyggelig møte på en parkeringsplass tidlig i vår. Her fikk jeg for første gang se og klå på en 2254.50 - og ble helfrelst.

Et par uker etterpå ble 2254.50 kjøpt utenfor en bensinstasjon i Drammen. En fantastisk følelse. I den forbindelse var det stort å oppleve alle hyggelige kommentarer og gratulasjoner rundt unboxingen her på sonen. Fantastisk!

SMPunbox010.jpg

Ikke lenge etterpå var det Rolex-gtg hos Bjerke. Et flott møte med flere hyggelige TS-medlemmer. En højdare!

Mini-GTG med Frodo på en kafe i bygdebyen. Et utrolig inspirerende og hyggelig møte med en kjernekar full av klokker, full av klokkekunnskap og full av tålmodighet i møte med en amatør som meg. Et par møter, flerfoldige sms'er og PM'er senere setter jeg enda større pris på dette bekjenskapet.

No need to say more...
033-1.jpg

Fly-gtg, takk til Semmern, der Seconman hadde sin livs opplevelse med roll og loop i Tiger Moth. Han sier fortsatt at dette er det største som har hendt ham hittil i livet :D
Ett bilde sier mer enn tusen ord

041-1.jpg

Overraskelsen over fornøyd jeg er med Seiko Orange Monster. En herlig klokke med solid følelse og som gjør meg i godt humør hver gang jeg stropper den på vristen.

014.jpg

Privat besøk av Espenbki. Umåtelig trivelig at et tilfeldig bekjentskap på sonen kan resultere i noe sånt. Har også møtt Espen ved et par andre anledninger og det var ikke minst hyggelig å bli kjent med hans søster - som leder over til årets aller største begivenhet med jubileum og klokkekjøp hos Alf Lie. Her må jeg få sende en hilsen til Celter og alle dere andre som var der også.

Telefonbilder22-10-11038.jpg

Mini-gtg med "feiring" av femtiårslag hvor både Preben, Rolf og Ole stilte opp på kort varsel.

011-4.jpg

Gleden over hundrevis, ja kanskje tusener, av timer på nettet i evig søken etter flere klokker og mer klokkekunnskap.

Dette kjøpet

002-9.jpg

Gjenforeningen med Oysterdaten etter nesten et halvt år hos Bjerke.

014-5.jpg

Disse punktene, eller denne listen, er ikke uttømmende, men i korthet kan det vel sies at TS med alle dens trivelige medlemmer har bidratt til at jeg har hatt en rekke høydepunkter både når det gjelder klokker og nye bekjentskaper.

Og nå venter jeg på enda en godbit - fy flate som jeg gleder meg:D

Her er mine horologiske "moments" i 2011

Gull
P8221430.jpg

Stål
P9181542.jpg

Samt 40 års gaven (fra og til meg selv) som kom og gikk
P5060785.jpg

Klokken som kom og ble en hjerteknuser - og derfor blir
P3200682.jpg

Klokker som kom og gikk som olja lyn:

P8121253.jpg

P6210971.jpg

Ja, hvor skal jeg starte? Kanskje med begynnelsen...

SMPunbox010.jpg

014-5.jpg

Disse punktene, eller denne listen, er ikke uttømmende, men i korthet kan det vel sies at TS med alle dens trivelige medlemmer har bidratt til at jeg har hatt en rekke høydepunkter både når det gjelder klokker og nye bekjentskaper.

Og nå venter jeg på enda en godbit - fy flate som jeg gleder meg:D

Men i helsike MM, har du også begynt å ta griselekre bilder??!!!?? Jeg må visst ta meg et fotokurs ASAP :D

Artig innlegg også. Du har både hatt og bidratt til et strålende horologisk år :)