Denne kom litt tidligere enn ventet, jeg som klagde over at den var stuck på Kastrup, tydelig at USPS må fikse på trackingsystemene sine
Så var vi her igjen, hele seks måneder siden sist, dette må være rekord for meg å være
Her skal jeg da altså unboxe årets sommerklokke.
Hva definerer en sommerklokke? Tja, jeg vil si vanntett, skrukrone og har eller passer til litt spreke farger. Som i fjor måtte jeg over til the US of A for å få tak i årets dykker. Ikke så lett å få tak på nå som sommeren nærmer seg. Jeg hadde egentlig tenkt å kjøpe en billig Seiko som jeg kunne vimse rundt med i sommer, men etter å ha sett noen nydelige bilder av denne på ett annet forum for noen uker siden så var jeg solgt.
Jeg måtte gjennom en del for å få kjøpt akkurat dette uret, selger som syntes det ble for dyrt å sende til Norge når det var jeg som betalte frakt og evt. retur Heldigvis har jeg en bror som kunne hjelpe der borte, han klarte faktisk å få ned fraktprisen til halvparten av det amerikaneren mente det ville koste
Er vel noen som allerede vet hvilken klokke jeg snakker om så da setter vi i gang.
En helt vanvittig stor boks, sammen med en liten pakke jeg fikk fra Sverige i dag også, snakk om timing.
I følge USPS sin tracking skal ikke pakken være i landet ennå, men her sitter jeg da med den…
Godt pakket, må gi litt kred til brodern her altså
Nå nærmer vi oss. Her ser dere litt hvor stor denne boksen er…
Som mange sikkert har gjettet er dette en Longines
Men hvilken???
Først instruksjonsboken med garantikort, denne veier vel nærmere 500g
Her er altså boksen
Nydelig
Han har ikke spart på bobleplast
Det er selvsagt en Longines Legend Diver
No date og greier. YES!
Så litt fakta om klokken.
Manifakture: Longines
Modell: Legend Diver ”No date”
Modellbetegnelse: L3.674.456.2.
Størrelse: 42 mm
Urkasse: Stål
Bakside: Solid
Reim: Sailcloth
Spenne: Tang buckle, 20 mm
Lug width: 22 mm
Urskive: Svart med arabiske siffer og indeksmarkeringer, lume
Glass: Safir
Bezel: roterbar, indre bezel ring
Urverktype: Automatisk
Urverk: Longines L633, 28800 bph, base ETA 2824/2
Gangreserve: 38 timer
WR: 300 meter
Første turen ute av boksen
Likte ikke helt reimen den sto på, så best å komme seg over på den originale sailclothen.
Var tydeligvis ikke helt ferdig med å pakke opp. Gjemt under klokken lå denne saken
En Staib mesh
Tenker at denne kommer til å se bra ut
Wristshot må til, får se om det blir noe armtid på Aquanuten fremover, skambud på PM
Oppi den lille grønne pakken lå det ikke mindre enn 8 natostraps.
Takk for titten, hadde egentlig tenkt å unboxe denne på en GTG eller noe, men boksen er så jævla svær så det lot seg rett og slett ikke gjennomføre
Så var vi her igjen, hele seks måneder siden sist, dette må være rekord for meg å være
Her skal jeg da altså unboxe årets sommerklokke.
Hva definerer en sommerklokke? Tja, jeg vil si vanntett, skrukrone og har eller passer til litt spreke farger. Som i fjor måtte jeg over til the US of A for å få tak i årets dykker. Ikke så lett å få tak på nå som sommeren nærmer seg. Jeg hadde egentlig tenkt å kjøpe en billig Seiko som jeg kunne vimse rundt med i sommer, men etter å ha sett noen nydelige bilder av denne på ett annet forum for noen uker siden så var jeg solgt.
Jeg måtte gjennom en del for å få kjøpt akkurat dette uret, selger som syntes det ble for dyrt å sende til Norge når det var jeg som betalte frakt og evt. retur Heldigvis har jeg en bror som kunne hjelpe der borte, han klarte faktisk å få ned fraktprisen til halvparten av det amerikaneren mente det ville koste
Er vel noen som allerede vet hvilken klokke jeg snakker om så da setter vi i gang.
En helt vanvittig stor boks, sammen med en liten pakke jeg fikk fra Sverige i dag også, snakk om timing.
I følge USPS sin tracking skal ikke pakken være i landet ennå, men her sitter jeg da med den…
Godt pakket, må gi litt kred til brodern her altså
Nå nærmer vi oss. Her ser dere litt hvor stor denne boksen er…
Som mange sikkert har gjettet er dette en Longines
Men hvilken???
Først instruksjonsboken med garantikort, denne veier vel nærmere 500g
Her er altså boksen
Nydelig
Han har ikke spart på bobleplast
Det er selvsagt en Longines Legend Diver
No date og greier. YES!
Så litt fakta om klokken.
Manifakture: Longines
Modell: Legend Diver ”No date”
Modellbetegnelse: L3.674.456.2.
Størrelse: 42 mm
Urkasse: Stål
Bakside: Solid
Reim: Sailcloth
Spenne: Tang buckle, 20 mm
Lug width: 22 mm
Urskive: Svart med arabiske siffer og indeksmarkeringer, lume
Glass: Safir
Bezel: roterbar, indre bezel ring
Urverktype: Automatisk
Urverk: Longines L633, 28800 bph, base ETA 2824/2
Gangreserve: 38 timer
WR: 300 meter
Første turen ute av boksen
Likte ikke helt reimen den sto på, så best å komme seg over på den originale sailclothen.
Var tydeligvis ikke helt ferdig med å pakke opp. Gjemt under klokken lå denne saken
En Staib mesh
Tenker at denne kommer til å se bra ut
Wristshot må til, får se om det blir noe armtid på Aquanuten fremover, skambud på PM
Oppi den lille grønne pakken lå det ikke mindre enn 8 natostraps.
Takk for titten, hadde egentlig tenkt å unboxe denne på en GTG eller noe, men boksen er så jævla svær så det lot seg rett og slett ikke gjennomføre