Ærede klokke-eksperter!

Medlem
21. jan. 2016
Sted
Bergen
Jeg trenger hjelp...og håper dere kan hjelpe!

Jeg skal gifte meg og er på jakt etter et ur til min tilkommende husbond. Klokken skal være en morgengave og jeg tenker den derfor bør være ny (ikke vintage). Jeg har satt et par kriterier:
Dress ur
Skinnrem
Maks 12 000 spenn
Helst lys skive
bør være mulig å få tak i over disk (slik at den kan byttes).

Etter mye tenking og tråling på dette forumet, har jeg kokt det ned til 2 ur:

Longines heritage flagship og
Longines heritage conquest 35mm, sølv skive

Jeg elsker flagship'en, men kremhvit urskive gjør meg usikker...blir det pent inntil hvit dresskjorte? -eller kanskje det bare er en kvinnebekymring?

Conquesten synes jeg også er skikkelig flott! Sølv skive burde gå bra til skjorter i de fleste farger (inkl hvitt), men er redd den blir litt liten..?

Han har riktignok relativt smale håndledd.

Har dere noen innput som kan hjelpe meg nærmere en beslutning?

Hilsen ubeluttsom (snart fru)

Begge er absolutt gode valg og vil med glans gjøre jobben som klassiske, tidløse penklokker i generasjoner fremover.
Kremhvit, matt skive er i mine øyne å foretrekke fremfor en blank sølv, videre er timemarkørene på Flagship'en mer elegante enn på Conquest'n.
Selv om Conquest'n er mer tro mot den opprinnelige utgaven med sine (kun) 35mm så er de begge moderne klokker og derfor ville jeg valgt det som er i pakt med dagens syn på penklokke størrelse for herrer,
Så jeg ville uten tvil valgt Longines Flagship Heritage, der får din tilkommende en flott klokke med historie, i perfekt størrelse, som går til smoking, dress, kontor og som jo faktisk kan røffes opp med en frisk, fargerik nato eller perlon rem og dermed bli pen casual.

Forøvrig et flott valg å kjøpe en ordentlig klokke som morgen gave - en heldig mann er han.

• Liker
Reaksjoner: Vidar
Enig i forslaget om Longines Flagship Heritage, sjekk også Frederique Constant Classic og kanskje Oris Culture. Men de er ikke like klassiske som Flagship Heritage.

618711d1350566111-automatik-uhr-als-belohnung-zum-bachelortitel-plus-daily-uhr-gesucht-549299d1350566111-kaufberatung-kleine-minute-bauhausstil-longines-flagship-heritage.jpg

Lekkert!!! ( ble fristet selv). God ide og gå for kvalitet! Er jo noe som vil bringe tilbake gode minner resten av livet. Går nok veldig bra med denne til skjorte, så ikke tenk for mye på det :)

• Liker
Reaksjoner: Kohe321
  • Liker
Reaksjoner: UJU, Chalshus og Oscr
Fine forslag ovenfor. Ta en slipp innom: http://www.nomos-store.com og se om du finner noe passende til prisen din. Husk at VAT kan trekkes fra og mva på 25% må beregnes inn. Muligens et lite fortollingsgebyr også.

Gratulerer med det kommende giftemål.

Dere har nok rett begge to, men i all hast og i frykt for å gi den kommende kone feil informasjon informerte jeg heller for meget enn å unnlate:)

Bra dere retter opp og har kontroll, så hun vet hva hun skal gå ut ifra!

Hey! Her har det skjedd ting! Dere er jo helt rå! Tusen takk for gode synspunkt! Westmouth har et godt poeng i at flagship'en er hakket mer moderne ift størrelse. Må jo innrømme at jeg også liker den best..men så var det den kremhvite skiven da. Han er en mann som elsker å gå i dress (!) og hvitskjorten hører med.

Ellers synes jeg frederique constant, som nevnt over, har mye flott men har ikke funnet noen som selger disse over disk?

Takk for tips om Nomos! Fant mye der jeg ville hatt selv, men tror jeg vil gi min kjære noe litt mer klassisk.

Forøvrig takk for at ingen har kommentert skriveleif i både nick og tekst! ;)

• Liker
Reaksjoner: DJM og Guest571
Eehh, det er ikke noe feil med kremhvit skive og hvitskjorte, det var en gang standarden blant pent dressede menn. Tenk Sinatra, Redford og dess like. Jeg synes det er classy som helv... viser at man vet hva man driver med.

Noe ganske annet er divere med fargede bezelringer og bling-farger....

• Liker
Reaksjoner: Kohe321
Hey! Her har det skjedd ting! Dere er jo helt rå! Tusen takk for gode synspunkt! Westmouth har et godt poeng i at flagship'en er hakket mer moderne ift størrelse. Må jo innrømme at jeg også liker den best..men så var det den kremhvite skiven da. Han er en mann som elsker å gå i dress (!) og hvitskjorten hører med.

Ellers synes jeg frederique constant, som nevnt over, har mye flott men har ikke funnet noen som selger disse over disk?

Takk for tips om Nomos! Fant mye der jeg ville hatt selv, men tror jeg vil gi min kjære noe litt mer klassisk.

Forøvrig takk for at ingen har kommentert skriveleif i både nick og tekst! ;)

Personlig synes jeg ikke hvit skjorte og skive nødvendigvis behøver å ha samme farge. Denne er elfenbenshvit om jeg ikke husker feil. Fant bare et uklart bilde, men uansett:
FACBB794-18BB-440C-9FE5-F0FA53BCCC43_zpsys6cbju4.jpg

Ring Bjerke først. De er å foretrekke foran urverket, som ofte har lang leveringstid. Alternativt urmaker Thorbjørnsen som har Frederique Constant dersom det fremdeles er aktuelt.

Dette er verken klokka eller anledningen du skal handle på urverket.no. Er det pris du tenker på, så bør det være mulig å få en god deal på dette uret over disk som er tett nok på det du ville fått på urverket.no. Vet ikke hvor du er lokalisert, men det er ganske mange autoriserte forhandlere av Longines i f.eks. Oslo som du kan sette opp imot hverandre.
https://www.longines.com/#!/retailers/NO/oslo

Redigert:
Dette er verken klokka eller anledninngen du skal handle på urverket.no. Er det pris du tenker på, så bør det være mulig å få en god deal på dette uret over disk som er tett nok på det du ville fått på urverket.no. Vet ikke hvor du er lokalisert, men det er ganske mange autoriserte forhandlere av Longines i f.eks. Oslo som du kan sette opp imot hverandre.
https://www.longines.com/#!/retailers/NO/oslo

+ 1

Det er viktig å støtte lokale AD'er :)

• Liker
Reaksjoner: Guest571