Øl

Denne er topp!
50cb2378-0921-9ad1.jpg

+1
49a20a65.jpg

38 grader i New York idag. Da er det bare en ting å gjøre: stikke til ett bryggeri hvor de lager fantastisk øl!!
69c9e959.jpg

Ser bra ut Golfballen.

Brooklyn lager kun bra saker.

En ting som er meget positivt med Brooklyn er at de har holdt kvaliteten oppe når de har økt kapasiteten. For det kan ikke sies å være et mikrobryggeri.

Ølet var helt fantastisk. Det som er avbildet er Dry Irish Stout og var snadder. Smakte også Summer Ale, Weisse og East India Pale ale. Summer Ale og Weisse var veldig leskende i varmen. Er egentlig ikke veldig glad i IPA, ettersom jeg synes de er alt for bittre (hoppy?) men denne falt i smak :)

Summer Ale er farlig frisk!

Ingeb tvil om at ølet er den nye vinen :)

38 grader i New York idag. Da er det bare en ting å gjøre: stikke til ett bryggeri hvor de lager fantastisk øl!!
69c9e959.jpg

Dette ser GØY ut!! Ønsker meg en tur til New York selv. Hvordan kom du i kontakt med disse gutta? Planlegger en tur til Praha til høsten. Vil prøve å få til noe lignende der nede også. Pilsens hovedstad ;)

Léon :cool:

Dette ser GØY ut!! Ønsker meg en tur til New York selv. Hvordan kom du i kontakt med disse gutta? Planlegger en tur til Praha til høsten. Vil prøve å få til noe lignende der nede også. Pilsens hovedstad ;)

Léon :cool:

De holder åpent hver dag med gratis omvisning 4 ganger ila ettermiddagen. Omvisningen varte i ca 20 min og var egentlig bare en tale fra bryggemesteren hvor han fortalte om historien til bryggeriet som forøvrig var meget interessant!

hehe må jo ha ting som synes på sjøen :) Takker for tipset, selv om jeg har passerte Koster i 6,2 knop tidligere idag :)

Hoppin' Frog

Smakte på tre forskjellige ølsorter fra et amerikansk mikrobryggeri som heter Hoppin' Frog her om dagen. Det er uten tvil det beste ølet jeg har smakt! Men det har dessverre sin pris; den ene flasken kostet EUR 25...

Hoppin' Frog Brewery

Mine hverdags synes jeg rett og slett Carlsberg funker utmerket, spesielt nå om sommeren.
Litt sent på kvelden blir det hveteøl, gjerne en mørk Erdinger.

Til fest og om jeg skal kose meg ordentlig, ja så blir det noe fra et microbryggeri i Tyskland, Bosch.
Brauerei Bosch: Brauerei Bosch
Selv medlem, og har brygget mitt eget øl der. Anbefales på det varmeste:p

Akkurat nå:

img2133zq.jpg

På mandag:

img2111tp.jpg

Denne var ingen høydare. Litt grumsete smak. Litt som å drikke litt for godt stekte sandkaker. Kjøper nok ikke flere av denne.

img2112c.jpg

Denne var en opptur i forhold til den andre. Ganske varmende i kjeften. Bra. Les mer på ratebeer.