Ønsker tips til ny klokke!

Jeg vet ikke om noen forhandlere som fører Bulova i butikk i Norge (jeg har aldri sjekka), men de har mange modeller på urverket.no (http://www.urverket.no/bulova-c-502.html). Selv kjøpte jeg min for en del år siden på en cruisebåt.

Dessverre så er det jo en ting som gjør Bulova _veldig_ uspiselig. De er så vidt jeg vet klokkesponsorer for Manchester United **tvi*

Jeg ser at uret har mineralglass, hvor sterkt er det i forhold til safir? Holder det godt?

Jeg ser at uret har mineralglass, hvor sterkt er det i forhold til safir? Holder det godt?

Jeg er ikke noen ekspert på hvor hardt mineralglass er kontra safir. Det avhenger vel mye av bruken om det holder til ditt bruk. På min klokke er det ingen riper og den har vært brukt en god del i det daglige, men ikke når jeg har gjort røffere ting.

Det blir jo en del kompromisser når man kjøper en klokke til 3k. Ikke er den vanntett så man kan/bør svømme med den, det er mineralglass og det automatiske urverket er ikke like bra som om man bruker det 5 dobbelte (++) på en klokke (min erfaring er også at +/- 20 sekunder pr døgn er det man kan regne med).