114060 med blå ceramic bezel

Helt enig, man skulle kunne valgt mellom grønn, blå eller sort. Det er garantert ekstremt gjennomtenkt fra Rolex sin side hvorfor de gjør som de gjør.

Himmel og hav for en nydelig twist! :D

Tror jeg må ha en sånn til sommeren for å freshe klokka opp litt!!

:cool:

Like kombinasjonen og et friskt pust i hverdagen, men jeg vi si det er en litt stiv pris for å gi dama en ny sommerkjole:p

Himmel og hav for en nydelig twist! :D

Tror jeg må ha en sånn til sommeren for å freshe klokka opp litt!!

:cool:

Enig, det der var lekkert!

dzgheu.jpg

Syns 11 k for bezelinserten alene var ganske drøyt. Hadde skjønt det dersom man fikk en komplett bezel. Er vel ikke like enkelt i bytte en keramisk bezel som de gamle insertene? Kjøpte to inserter fra Lervik til 16600 og 16610. 1500 for begge to inkl frakt.

Tja, den keramiske er noe ganske annet enn en lakket alu skive. Ville ikke overraske meg om de hadde større prosentmessig avanse på en alubezel til 750kr enn de har på en keramisk til 11k, men hva vet jeg. Er vel masseprodusert okke som :).

Etter hva jeg har skjønt er det ikke lett å få byttet bezel på de keramiske klokkene til Rolex. Det var en på TRF som hadde kjøpt en 116610LV og LN fordi han ville ha sort skive og grønn bezel. Hans urmaker hadde byttet skive istedet for bezelen. Det har vist med at den kjeramiske bezelen er så sprø at den går i stykker om man prøver å montere den uten riktig verktøy produsert av Rolex.

Er det ikke litt (veldig) teit å montere en blå bezel på stålmodellene? Det blir jo wannabe weissgold hele veien til banken..
Fargen er fin, ja, men den hører ikke hjemme der!

Er det ikke litt (veldig) teit å montere en blå bezel på stålmodellene? Det blir jo wannabe weissgold hele veien til banken..
Fargen er fin, ja, men den hører ikke hjemme der!

Det kommer vel litt an på øyet som ser. Dersom man bytter både skive og bezel, så blir det kanskje litt "wannabe". Jeg vet at TRF har en ganske lang tråd med modder hvor det er mye flott selv om det er litt franken.

Blir jo litt samme som 14060en til Frode. Rød sekundviser og milsub bezel. Er sikkert ikke alle som syns det er helt kosher, men jeg syns den er rå.