114060 vs BLNR

Og bærer også kanskje derfor som noe mindre, og er dermed litt bedre fit for menn som har kvinnelanker?
Jwg synes ikke den bærer mindre, men passer definitivt også piker og menn med pikelanker ;)
Kronen er mindre på GMT, det passer meg perfekt.

Hvorfor ikke?

Rolex er ganske vanskelige når det kommer til å skifte deler mellom modeller. Om du klarer å skaffe en er de keramiske bezelene relativt dyre. I tillegg bør du skaffe ny skive og 24-timersviser om klokken skal fremstå som en BLNR. Den svarte har grønn viser og grønn skrift på skiven. BLNR har blå viser og hvit skrift. Sammen med eventuelle arbeidspenger til en urmaker tror jeg det er billigere og enklere å selge den svarte og kjøpe en BLNR.

Jeg har både sub date og BLNR. Synes BLNR sitter mye penere på håndleddet. Skikkelig allround klokke begge to etter min mening. Har du lyst på BLNR så gå for den. Du vil ikke angre ;)

Du får ikke tak i en blå/sort bezel

Er du sikker? Noen som har spurt AD? Jeg eide en 116613LN som var konvertert til LB (skive og bezel, ikke visere), gjort av Lervik.

Forøvrig enig med @TomB ift kostnad. Selg LN og kjøp BLNR om det er drømmen:)

Noen AD'er gjør nok jobben om du kommer med originale deler - men det er ikke lett å få byttet eller bestilt originaldeler som ikke er levert originalt til din Rolex-modell. LN til LB er vel i en gråsone, du får for eksempel ikke bestilt en skive som tilhører gull Daytona til stål Daytona o.l.

Jeg undersøkte muligheten for å bytte skive og visere fra sort til hvit på en Explorer 2. Det var ikke noe problem, men det blir nok litt anderledes enn å "lage" en BLNR.

Reservedeler er dyrt - mener å ha lest at en keramisk belzel ligger i området $1000+.
I tillegg til kostnad for skive, viser pluss jobb. Totalt sikkert 20 store (om en AD i hele tatt ville gjort jobben). Og ikke minst - sitte igjen med ei modifisert klokke som i bruktmarkedet vil ha lavere verdi enn de urørte - så er vel dette en nobrainer :)

Takk for info.
Jeg synes BLNR er fine, men er ikke fanatiker. Ikke kommer jeg til å kjøpe en brukt en som bare koster noen få lapper mindre enn en ny en heller, så derav spørsmålet.

Jeg merket at terskelen for meg å kvitte meg med BLNR var svært høy når tilbudet kom. Jeg fikk et meget gunstig tilbud, men jeg klarte ikke å skille meg med den. Jeg begynner å ha hatt en del Rolex (Deepsea, Explorer2, SD4000, etc.) men det matcher ikke BLNR i mine øyne