116710LN VS 116610LN

Rolex Submariner eller GMT Master II ?

• GMT, 116710LN

Stemmer: 3 75,0%
  • SUB, 116610LN

Stemmer: 1 25,0%

• Antall stemmer
    4
Jeg stemmer grønt! Med absolutt null erfaring fra Rolex, så ta det for det det er! :)

Jeg stemmer Sub,og vil absolutt anbefale den med mindre du har bruk for å holde styr på en ekstra tiddsone.
Går litt mot strømmen og holder en knapp på vanlig sort Sub fremfor LV'n.
LV'n er nydelig,helt utrolig spill i den grønne skiva.Men den sorte er etter min mening tidløs og litt "understated",og for min egen del tror jeg ikke LV'n ville gitt samme gleden år etter år som en klassisk sort Sub.

Investeringsmessig er det vel heller ikke noen grunn til å gå for LV'n.Med unntak av tidlige produksjonseksemplarer uten ROLEX ROLEX ROLEX på rehaut'n er det liten mulighet for at 116610 blir noe samleobjekt.Men ang.ROLEX som investeringsobjekt finnes det laaaangt mer kvalifiserte medlemmer her på sonen.

Investeringsmessig... ROLEX som investeringsobjekt finnes det laaaangt mer kvalifiserte medlemmer her på sonen.

Jeg tror personlig at de som i dag sitter med store verdier i vintage Rolexer enten har hatt flaks med å kjøpe de riktige pleksi-modellene på 50-80 tallet eller så har de kjøpt dem etter at de har steget kraftig i verdi. I år 2011 tror jeg ikke du kan kjøpe en Rolex du kan forvente deg å bli et samler eller investeringsobjekt, da må man i så fall kjøpe en klokke som i dag selger dårlig og er upopulær. Som f.eks en milgauss med hvit skive.

Men som du sier, skulle jeg hatt EN sub (hvilket jeg har) måtte det blitt en med sort skive og bezel (hvilket jeg har). Hadde vært kult og kunne supplere med en LV, men for meg egner den seg ikke som hverdagsbeater.

Legger ved et "god-helg-bilde"¨

29072011201.jpg

Trå til - kjør på grønt.

Jeg var nylig i Roma. Der går jo "alle" med sub-er. Men jeg så ikke en eneste grønn bezel. Så hvis du skal skille deg litt ut så går du for grønt :p

Frode.

Skulle jeg ha handlet i dag og måtte velge, hadde jeg tatt sub, rett og slett fordi jeg har hatt den andre før, og slik sett ville det blitt "gjenkjøp" og ikke noe nytt.

Hvis jeg dog nullstiller topplokk så vil jeg si som andre her at rent estetisk, så er GMT å foretrekke. Synes den grønne viseren virkelig skiller seg ut, samt at bezel rett og slett er stiligere (hver til sitt bruk I know, men som skrevet, her tenker jeg kun estetikk).

Ville prøvd å finne en GMT til ca tredve tusen. Det skal ikke være umulig.

Lykke til

Greg

Uten å ha prøvd GMT på hånden, vil jeg fremdeles uten tvil velge Suben. Men jeg er litt biased siden Sub er for meg grailen over alle grailer. Det er mulig jeg har dårlig fantasi men jeg kan ikke tenke meg en mer perfekt klokke!
Den er robust, subtil, stilfull og som tidligere nevnt et ikon av dimensjoner. Glidelock og børstede midtledd trekker heller ikke ned ;)

Ser det foreløpig heller mot Sub hos de fleste, og jeg skjønner alle argumenter for det :) Vil jo gjerne ha begge egentlig, men det blir nok neppe mulig på en stund, om da ikke norsk tipping ringer i morgen kveld;) Ser absolutt atgumenter for og mot GMT også:) Men hvor mye lenger på vei har jeg kommet? Ikke langt.. Liker fortsatt begge godt:) Liker meget at suben har børstet lenke, klassisk diver utseende, flott og klassisk bezel inndeling! Liker på GMT' en at det er grønne detaljer, tøff GMT- bezel, men er på den litt mer usikker på om jeg liker polerte midtledd..? En liten ting er at jeg også er "redd" for at sort Sub blir for lik min Omega PO,som jeg er veldig glad i.. Av den grunn har jeg begynt å legge inn LV'en som et alternativ, da den også er råflott,samtidig som det er en klokke ikke "alle" har. Og den grønne kan jo evt selges/byttes i en sort Sub eller en GMT vis det ikke funker, kan det ikke? Kjenner jeg er for og i mot alle inni hode mitt når jeg skriver nå!

Ser det foreløpig heller mot Sub hos de fleste, og jeg skjønner alle argumenter for det :) Vil jo gjerne ha begge egentlig, men det blir nok neppe mulig på en stund, om da ikke norsk tipping ringer i morgen kveld;) Ser absolutt atgumenter for og mot GMT også:) Men hvor mye lenger på vei har jeg kommet? Ikke langt.. Liker fortsatt begge godt:) Liker meget at suben har børstet lenke, klassisk diver utseende, flott og klassisk bezel inndeling! Liker på GMT' en at det er grønne detaljer, tøff GMT- bezel, men er på den litt mer usikker på om jeg liker polerte midtledd..? En liten ting er at jeg også er "redd" for at sort Sub blir for lik min Omega PO,som jeg er veldig glad i.. Av den grunn har jeg begynt å legge inn LV'en som et alternativ, da den også er råflott,samtidig som det er en klokke ikke "alle" har. Og den grønne kan jo evt selges/byttes i en sort Sub eller en GMT vis det ikke funker, kan det ikke? Kjenner jeg er for og i mot alle inni hode mitt når jeg skriver nå!

Jeg må si du har et vanskelig valg! Begge to (alle tre) er utrolig fine, og har åpenbare kvaliteter man lett kan sette pris på. LV er jo helmaks også!! Syns også LV er kult da den er nokså sjelden å se. Svarte suber ser man jo på ethvert gatehjørne omtrent, men en LV dukker svært sjelden opp. Er litt eierglede og verdi i det også syns jeg :)
Uansett hva du ender opp med kommer sikkert følelsen av at du trenger en den du ikke valgte, men tror ikke du kommer til å angre uansett. GMT, Sub LN og Sub LV er på mange måter ikke feil uansett hvordan du vrir og vender på det.

Mitt valg fallt mot GMT en gang i tiden, mest fordi såpass mange på jobb og kompiser har Sub. Lykke til med valget, fornøyd blir du uansett.

Vet jeg har argumentert litt for LV overfor deg, men tror personlig jeg ville gått for en LN i tilfelle du angrer.. Antagelig lettere å få omsatt, og evnt. byttet opp til en LV enn motsatt :)

Uansett hva valget blir håper jeg det skjer snart så vi får tatt en kaffedate før sommern er over ;)

Går for 116710LN!!

Jeg synes Gmt m2 er tøffest! Liker polerte midtledd, har hatt min i 2 år og brukt den daglig.. ikke mye hairlines der.Det gir den litt mere eleganse. Liker også gmt funksjonen, de grønne detaljene og den noe mer tydelige bezelen. Og seff at ikke hele verden har en, som med suben.

Ser du ber om uttalelser fra "rolexfolk" og vurderte lenge om jeg skulle respondere på denne tråden. Men, jeg eier en 59-mod Oysterdate, OG jeg har vært på Rolex-GTG i selveste hovedstaden. Tar meg derfor den frihet å tilkjennegi mitt synspunkt i saken.

SUB!!

Begrunnelsen er basert på min personlige smak, og skulle jeg dra den enda litt lenger ville jeg anbefalt SUB uten dato. Rent, pent og ryddig.

Lykke til med kjøpet, du blir neppe misfornøyd uansett hvilken du ender opp med.

Begrunnelsen er basert på min personlige smak, og skulle jeg dra den enda litt lenger ville jeg anbefalt SUB uten dato. Rent, pent og ryddig.

Siden vi alt er i gang med å kutte kostnadene, den ulitmate Submarineren er i mine øyne en 14060(M) uten cosc. Så slipper man den novellen på skiva.

Jeg har nå hatt min GMT i litt over et år og er storfornøyd. Fikk også en 14060 for noen mnd siden, skulle jeg bare hatt en av de hadde det blitt subben. Søt liten sak :)

Holder i langebaner for å svare det Minuteman ;) Siden både du og Mathfjeld er inne på en Sub 14060(M) med eller uten COSC og litt annet, kan jeg si med en gang at en No-date for min del er uaktuelt, i alle fall i denne omgang! Det står enkelt og greit mellom SUB LN, LV og GMT Master II. Eller enkelt å velge er det jo absolutt ikke, men det kommer til å bli en av de tre. Liker dato på klokka godt, og når det først skal klinkes til med min første Rolex blir det med "hele pakka". Heller i disse dager litt mot en av subene, men dette kommer jeg vel til å holde på med helt til siste slutt.. grønt eller sort..? eller GMT..

Største forskjellen jeg merker på klokkene er låsen. Prøv begge og ta den som sitter best på armen. Uansett kan det ikke bli for feil.

Største forskjellen jeg merker på klokkene er låsen. Prøv begge og ta den som sitter best på armen. Uansett kan det ikke bli for feil.

Ja, får få meg en tur å prøve begge utgvaer litt på hånden:) Tipper det blir ganske riktig uansett ja ;) Og vis ikke er det vel altids noen andre, her inne på galehuset, som er klare for å ta over stafetpinnen ;)

Ettersom du har bestemt deg for dato anbefaler jeg den grønne. Den dagen du skal kjøpe den ultimate klassikeren, Sub uten dato, må den selvsagt være sort og dermed "slipper" du å ha to sorte subber liggende og slenge;)