14060 på briljantwatches

Jeg syns det er for mye. Sannsynligvis har ikke uret vært til service (hvilket er på høy tid), og da er det fort 3000+ i tillegg.

Alle klokkene på briljantwatches er vel på grensen til overpriset.
Ikke mange røverkjøp å se de gangene jeg har vært innom for å scanne markedet nei...:rolleyes:

Et godt tips om man lurer på om noe er et godt kjøp eller ikke, er å gå inn på ebay og søke på "completed listings" av klokken du er interessert i.

Da ender man opp med de siste 14. dagenes salg av tilsvarende klokke. (grønne priser er faktiske salg)

Man kan også gå inn på denne siden, og søke på aktuell klokke og finne ut hva de blir tilbudt for der ute i den store verden.

Når man har prisene i dollar, så kan man gange med 6, og eventuelt gange med 1,25 eller ikke (alt avhengig av egen samvittighet og nerver) - plusse på porto og så ta stilling til om usikkerheten en sånn handel fører med seg er verd de ekstra kronene man eventuelt må betale i Norge.

Også kan man sende en mail til selger med bakgrunn i sine funn, og stille spørsmål om selgeren er villig til å gå ned i pris for å matche det store utland. Og krysse fingrene. ;)

Briljantwatches - prut i vei

Håper ingen er redde for å prute med Johnny... funker det.

Dessuten, hvorfor ha lavere priser hvis mange er villig til å betale det som står i annonsen?

Forøvrig er Johnny meget seriøs og han holder det han lover.

Jeg pleier å ta en liten runde på TTT, vintageure.dk og timegeeks for å sjekke litt priser der. Ganske lett å danne seg et bilde av aktuelle bruktpriser da. Ser ut til at det ligger en del 14060-er ute på de nevnte sidene nå, med priser fra 16-17000 DKK og 22000 SEK - noe som tyder på at Briljantwatches kanskje ligger litt høyt.

Litt off-topic; men ser av bildene til annonsen at det aktuelle uret ikke har SEL. Mente dette var standard etter ca 2001? Eller stemmer ikke dette for 14060?

Nei, 14060 er vel det eneste uret som fortsatt har lugholes og non-SEL.

Jeg er full av kjærlighet til Rolex, men jeg synes det kan være verdt å tenke over at 14060 har vært helt uendret (med unntak av chronometersertifiseringen man fikk i slutten av 08) siden den kom sent på andre halvdel av 80-tallet. Det eneste som har endret seg er prisen: som har tidobblet seg på 20 år! Klokka er akkurat like enkel, lenken like skranglete. Finishen like bra som en Seiko Diver til 12-1300 kroner. Greie marginer fårn´tru.

Jeg er full av kjærlighet til Rolex, men jeg synes det kan være verdt å tenke over at 14060 har vært helt uendret (med unntak av chronometersertifiseringen man fikk i slutten av 08) siden den kom sent på andre halvdel av 80-tallet. Det eneste som har endret seg er prisen: som har tidobblet seg på 20 år! Klokka er akkurat like enkel, lenken like skranglete. Finishen like bra som en Seiko Diver til 12-1300 kroner. Greie marginer fårn´tru.

Nå er du helt ute og sykler! ;)

I tillegg til prisen har følgende endret seg:

- tritium er forkastet til fordel for luminova
- urverket oppgradert fra cal. 3000 til cal. 3130

Og finish som en billig Seiko Diver???!!! Hallo i luken. Det der er ikke ekte kjærlighet. :D

Nå er du helt ute og sykler! ;)

I tillegg til prisen har følgende endret seg:

- tritium er forkastet til fordel for luminova
- urverket oppgradert fra cal. 3000 til cal. 3130

Og finish som en billig Seiko Diver???!!! Hallo i luken. Det der er ikke ekte kjærlighet. :D

Seiko har veldig bra finish, så det var ikke ment til forkleinelse for Seiko. Hva gjelder "oppgraderingene" så var det gamle verket bedre, og tritium definitivt mye kulere. Men 39900kroner? Det er så latterlig mye penger at det ikke er morsomt en gang. Men for all del, betaler man halvparten brukt så får man i alle fall penga igjen:)

Med fare for at vi beveger oss langt off-topic: At 40K for en ND Sub er mye penger kan jeg vel være enig i. Men syns du en Sub Date forsvarer en enda høyere pris - er dato og SEL virkelig så mye verdt? Da er det vel heller slik at samtlige modeller er "for dyre".

Vedrørende kul lysmasse og bedre verk; et betinget ja til det første (artig med patina men kjedelig når tritiumen sprekker) og et Hæ? til det siste. Hva i all verden baserer du det på?

Men for svarte, vi er jo enige. Jonny's Sub er for dyr. :D

Dette ble etterhvert en morsom tråd, dette!
Prisen er etter min oppfatning litt høy, men ikke mye og kan sikkert prutes!

Når det gjelder sammenligningen mellom Rolex og Seiko, tror jeg det egentlig ikke er relevant.
Jeg har begge og selv om jeg er imponert over finish og kvalitet for kroner på monsteret, stiller Rolexene i en egen liga.

Løp og kjøp!:cool:

Klart vi er inne på ting som har mye med følelser å gjøre her. Mye av det du skriver om skranglete lenker er jo etablert som et faktum, men det tar en med på "kjøpet". Allikevel har merkevaren og historikken en sånn aura rundt seg at mange, meg selv inkludert glatt overser enkelte skjønnhetsfeil og blir mo i knærne når vi er i nærheten av selve kongen.

Harry, overpriset, skranglete lenke, fiskebollefinish osv...Mulig.
Allikevel om jeg skulle velge ett eneste ur å ha resten av livet så hadde det vært Seadwellern.