Omega derimot lager sine egene urverk.
Omega og Rolex har jo inhouse urverk.
Fullt så svart/hvitt er det vel ikke.
Akkurat dette med Omega og inhouse urverk er jo en lang diskusjon, ettersom urverkene deres er jo ikke laget inhouse, men av ETA som eies av samme selskap som Omega. Kaliber 2500 som sitter i f.eks. den "vanlige" Seamasteren er jo basert på ETA 2892. Tag Heuers kaliber 7 er også basert på ETA 2892. Nå er jo kal. 2500 gjort en del mer med enn kal. 7, men de er begge basert på akkurat samme urverk.
Misforstår jeg nå, eller sier du at Omega ikke produserer sine egne verk? Hva med cal. 8500? Verket som sitter i nyere PO og AT?
Caliber 8500 er jo Omegas pride and joy med mange spennende patenter. At ETA og Omega eies av samme selskap stemmer, men at de ikke har et rent inhouse kaliber stemmer nok ikke Dette verket produseres av Omega for Omega.
Jeg sier at de ikke KUN har egenproduserte verk, men at f.eks. 2500 er ETA-basert. Regner med at noen retter meg hvis jeg tar feil, men det er vel kun 8500 og 9300 som kan betegnes som inhouse.
EDIT: Ser at min opprinnelige post var egnet til å misforstå.
Misforstår jeg nå, eller sier du at Omega ikke produserer sine egne verk? Hva med cal. 8500? Verket som sitter i nyere PO og AT?
Caliber 8500 er jo Omegas pride and joy med mange spennende patenter. At ETA og Omega eies av samme selskap stemmer, men at de ikke har et rent inhouse kaliber stemmer nok ikke Dette verket produseres av Omega for Omega.
Velkommen til TS og lykke til med jakten! Jeg ville som nevnt over sjekket ut Aqua Terra
Selvom du ikke liker "Rolex designet", som så mange andre før deg i begynnelsen, inkludert undertegnede.
Så for å spare tid og penger: Kjøp en Rolex Submariner med en gang.