Selges 1958/59 Rolex Precision - Dressklokke

Medlem
27. okt. 2016
Innlegg
48
Sted
Oslo
Denne Rolex dressklokken får dessverre ikke så mye armtid etter at jeg fikk min Day-Date, så jeg tenker at det er på tide å la den gå.

Det er en vintage Rolex Precision datert til 1958/59. Kjøpt av Briljant Ur&Gull på Frogner på høsten 2016. Kvittering på kjøpet følger med.

Uret er i meget pen stand og jeg har ikke opplevd noen avvik i min tid som eier. Manuelt urverk(opptrekk), og kassen er i 9k helgull. Den er 36mm, såkalt oversize/fullsize. Kassen er signert Dennison, og er således en "made in England" Rolex, som er en sjeldenhet.

Under følger en vurdering gitt fra urmaker i UK

"A large 9ct gold round vintage Rolex Precision watch. The case measures 36 mm in diameter. The case is signed Dennison, Made in England for Rolex, hallmarked Birmingham 1959 and numbered 71038. The movement is signed Rolex, Swiss Made with 15 Rubies. The rare 'honeycomb' dial has raised gold batons with gold Arabic numerals at the quarters and centre sweep seconds. The dial is signed Rolex, with the coronet, above the centre. A truly stunning watch in fabulous condition!"

Begge remmene på bildene følger med.

En birthyear 60-årsdagsgave til en som fortjener noe spesielt :)

Setter prisen til 25.000,-

.

FullSizeRender 3.jpg
IMG_1990.JPG
IMG_1992.JPG
IMG_1994.JPG
IMG_1995.JPG
Skjermbilde 2017-03-11 kl. 11.10.41.png
 
Redigert:
Bumper og setter ned prisen til 25k.

Dette er rett og slett et smykke. I veldig god stand, spesielt med tanke på at den snart feirer 60-årsdag! :)
 
Bumpety bump med ny pris, 24,5 k

Veldig synd at denne blir liggende i en skuff uten å bli brukt. En meget elegant Rolex med fantastisk skive.
 
Jeg aktiverer denne igjen, da den fortsatt får alt for lite armtid. Se den skiven a..