1974 Omega Constellation electronic 300f

Medlem
6. jan. 2011
Har en Vintage Omega constellation med elektronisk urverk.
Betegnelsen på uret er vel 1087.. 18k gull ur med sort skinn rem og gull skive.
Etter min mening et pent klassisk ur, men jeg er ikke like fornøyd med electronic urverket. Det støyer endel, noe som fører til at det ikke blir brukt, og heller aldri blitt det tidligere.. noe som er litt synd.

Har lekt litt med tanken på å bytte urverket til et automatic verk, men vet ikke om det "ødelegger" sjarmen, eller gjør det mindre attraktivt.

Noen tanker? Evt noen som har erfaring med slike ur?

OmegaConstellation

Summingen fra stemmegaffel-verket er jo meget sjarmerende spør du meg:D
Om et automatverk vil passe i samme kasse vet jeg ikke, men erfaringsmessig er jo
ESA 9162/64 verkene noe større enn automatverkene fra samme tidsepoke.
(correct me if I`m wrong) Jeg ville prøvd og google det, sikkert noen som har
gjort det før.....

Lykke til, M_R

stoke skrev:
Har en Vintage Omega constellation med elektronisk urverk.
Betegnelsen på uret er vel 1
Har lekt litt med tanken på å bytte urverket til et automatic verk, men vet ikke om det "ødelegger" sjarmen, eller gjør det mindre attraktivt.

Noen tanker? Evt noen som har erfaring med slike ur?

Hei, ville ikke ødelagt et orginalt ur. Sveitsiske produsenter og stemmegaffelur hadde en begrenset tidsperiode på 70 tallet. De er basert på Bulova sitt patenterte urverk, en klassiker, som kom på markedet rundt 1960. Post et bilde på vintage tråden :D

Selg uret og kjøp deg en automatisk Omega, da får den nye eieren glede av uret og du får deg en mekanisk Omega:) Win, win.

Takk for mange gode tilbakemeldinger.
Uret er et arvestykke, så jeg kvitter meg nok ikke med det.
Det er en utrolig sjarmerende klokke med sin spesielle lyd.. så jeg blir nok heller å ta en service på det, slik at det kan summe videre som "outsideren" i samlinga.:D