Hei,
Vet at dette stort sett er et forum for mekaniske ur. Men håper dere kan holde dere til det jeg lurer på her, istedenfor å prøve å overtale meg til mekanisk . På akkurat dette kjøpet, så ønsker jeg en quartz. Ønsker minimalt med vedlikeholdskostnader og et mest mulig presist ur, så da er quartz tingen for meg. Prismessig er dette kanskje helt i overkant av hva man bør gi for en quartz, men det får heller være.
De to klokkene jeg vil spørre dere om er:
1.) Longines Conquest Chronograph Quartz
L3.660.4.56.6 Longines Conquest Quartz Chronograph Mens Watch
2.) Seiko Sportura SNAE59P1
Seiko Sportura Klokke SNAE59P1 Herreklokke Mote Klokke
Hos urmaker koster Longines'en rundt 7.800,-/7.900,-. Seikoen koster rundt 5.000,- eller litt i overkant. Over nett så vil prisforskjellen bli enda større, da man kan få Seikoen mye billigere enn man kan med Longines. Jeg lurer på hvorfor Longines'en koster så mye mer, da jeg antar at begge quartz-verkene er nokså like kvalitetsmessig og sikkert ikke koster så mange hundrelappene om man evt. måtte bytte de ut (?)
Jeg liker begge klokkene utseendemessig. Spørsmålene mine er derfor:
1.) Går det an å forsvare at Longines koster over 2.500,- mer enn Seiko?
2.) Betaler man kun mer for navn/merke (Longines er et mer "high-class" merke og er sveitsisk vs japansk), eller ligger det mer kvalitet et eller annet sted i Longines'en enn Seiko'en, som gjør prisforskjellen riktig?
3.) Hvor ligger evt. kvalitetsforskjeller mellom disse to klokkene?
- På lenken? (og i så fall hva innebærer dette i praksis)
- På kassen (og i så fall hvordan)?
- Urverket? (Vil ikke alle quartz-verk i denne prisklassen være så og si like?)
Mange spm men håper noen kan komme med innspill
Vet at dette stort sett er et forum for mekaniske ur. Men håper dere kan holde dere til det jeg lurer på her, istedenfor å prøve å overtale meg til mekanisk . På akkurat dette kjøpet, så ønsker jeg en quartz. Ønsker minimalt med vedlikeholdskostnader og et mest mulig presist ur, så da er quartz tingen for meg. Prismessig er dette kanskje helt i overkant av hva man bør gi for en quartz, men det får heller være.
De to klokkene jeg vil spørre dere om er:
1.) Longines Conquest Chronograph Quartz
L3.660.4.56.6 Longines Conquest Quartz Chronograph Mens Watch
2.) Seiko Sportura SNAE59P1
Seiko Sportura Klokke SNAE59P1 Herreklokke Mote Klokke
Hos urmaker koster Longines'en rundt 7.800,-/7.900,-. Seikoen koster rundt 5.000,- eller litt i overkant. Over nett så vil prisforskjellen bli enda større, da man kan få Seikoen mye billigere enn man kan med Longines. Jeg lurer på hvorfor Longines'en koster så mye mer, da jeg antar at begge quartz-verkene er nokså like kvalitetsmessig og sikkert ikke koster så mange hundrelappene om man evt. måtte bytte de ut (?)
Jeg liker begge klokkene utseendemessig. Spørsmålene mine er derfor:
1.) Går det an å forsvare at Longines koster over 2.500,- mer enn Seiko?
2.) Betaler man kun mer for navn/merke (Longines er et mer "high-class" merke og er sveitsisk vs japansk), eller ligger det mer kvalitet et eller annet sted i Longines'en enn Seiko'en, som gjør prisforskjellen riktig?
3.) Hvor ligger evt. kvalitetsforskjeller mellom disse to klokkene?
- På lenken? (og i så fall hva innebærer dette i praksis)
- På kassen (og i så fall hvordan)?
- Urverket? (Vil ikke alle quartz-verk i denne prisklassen være så og si like?)
Mange spm men håper noen kan komme med innspill
Redigert: