2023 nærmer seg slutten. Hva var dine highlights i året som gikk?

For min del tok 2023 en overraskende vending.
I tråden for årets klokkeplaner 2023 ramset jeg opp en hel rad med klokker jeg kunne tenke meg. Det ble ingen av de, men jeg fikk muligheten til å dra til skikkelig isteden.

Årets definitive høydepunkt ble 5811.

Vis vedlegg 354895
WOW!!! Visste ikke du hadde denne, eller at i den hele tatt eksisterte utenfor amerikanske rappere og arabiske prinser. Fantastisk, så absolutt Norges råeste klokke (IMHO).

For min del var BB58 Bjerke årets kuleste tilskudd:
8c76ccfb-82e2-4401-9c29-85136da2d12e.jpeg
 
Som tråden En slags klokkeseilas har vist, så har det vært en del klokker inn i år:
- Von Doren Uræd. Kjøpt brukt tidlig i januar. Endelig en dag og dato-klokke i samlingen. Mye var riktig her; en knallfin kasseform og norsk dagvisning begeistret meg hver gang jeg brukte den. Men dessverre ble vi aldri bestevenner, se under.
- Longines Spirit Zulu Time kom inn i samlingen i januar i år. Det kan vel ikke kalles spontankjøp når man har ønsket seg klokken lenge. Motivert av prisraketten til Longines, så ble det et kjøp. Det har jeg absolutt ikke angret på.
- Studi0 Underd0g Watermel0n var definitivt et spontankjøp en lørdagskveld i januar jeg var på fest. Kjøpt brukt her på TS. Morsom klokke, men den har nok ikke en evig plass i boksen.
- Certina DS-2 med rød skive. Utrolig pen, men litt for stor for min smak skulle det vise seg. Kjøpt brukt her på TS i mars/april.
- Seiko SKX007, kjøpt brukt på finn.no i august, umodifisert heldigvis.
- Christopher Ward the Twelve med blå skive.
- Tudor Prince Date+Day 76214.
- Radium Kommando Luft SL auto

Noe måtte selges, og følgende klokker forlot boksen:
- Islander ISL-23
- Zenith Surf
- Certina DS-2
- Von Doren Uræd

Målet er å selge en eller to klokker i løpet av de kommende ukene, men det er neimen ikke lett å bestemme seg hvilke som må forlate boksen.

Redigert: Glemte å nevne Radiumen
 
Redigert:
Jeg gjorde meg veldig fornøyd med to klokker i år.
Bryllupet måtte vel prioriteres, og jeg angrer ikke fordi det knakk alt, og satt et nytt standard i familien:mrgreen:
Da ble det en Damasko DK32 i begrenset grå skive serie for Canada, og en nylig produsert Strela 1965 Cosmos, også begrenset til 250stk.
Ganske "inhouse" greier til spiselige priser.

Den største overraskelsen var med Strela, som kommer fra landet hvor prisinflasjonen tydeligvis ikke eksisterer.(Spydet var rettet mot hele Sveitsiske industrien).
Klokken ble fort en favoritt i samlingen og er en fryd å opptrekke hver dag.

Det hele får meg til å tenke at "Swiss Made" er ikke mer en referanse hos meg.
IMG_20231020_185314353.jpg

IMG_20231020_190427965.jpg

IMG_20231208_101103253~2.jpg

IMG_20231209_171048853.jpg