24th - Hvilket ur får pryde armen?

N

Ndure

Guest
Noen som har bestemt seg?

Selv kommer jeg til å kjøre Omegaen min fra 60-tallet som startet klokke avhengigheten.

CIMG0804.jpg

CIMG0806.jpg

Satser på å gjøre vintage til en tradisjon. ;)

Ikke at jeg legger så mye vekt på det, eller at det betyr noe spesiellt - men i.o.m at det jo er en dag i skjorte/dress blir det nok enten:

5042159173_0aa60e8c1b_z.jpg

eller

5034022830_c02f0771f3_z.jpg

Juleaften er det affeksjon og minner som gjelder, Certina etter min far. Klokken som satt på hånden hans da jeg var en liten sneip.

Klokkebilder024.jpg

IMG_0082.jpg

Det blir affeksjonsverdien som rår på en så viktig dag.
Så da blir det enten denne, som far fikk av meg ett år før han gikk bort og som jeg fikk tilbake etter hans bortgang.

0cc8494d.jpg

Eller denne som var et av urene jeg fikk av min kjære kone i 40 årspresang i Geneve.

c7ece726.jpg

Julaften blir ORIS kveld, så får vi se om jeg kaster meg på Vintage bølgen og kjører Longines Sportchief, romjula blir alpint på fjellet og da er det nok Breitling som skal få "lufte seg" (Jupiter Pilot, 1989)

[IMG]http://i.imgur.com/3dvKu.jpg[/IMG] :cool:

Blir nok Constellation Pie Pan'en min, som jeg arvet etter pappa da han døde brått i 2008. Var på hytta med han og mamma da han plutselig falt om en kveld, og en halvtimes hjerte-lungeredning frem til redningshelikopteret kom hjalp ikke :( Men pappa hadde god smak i klokker, og jeg har arvet mye fint etter han. Skal ha dette fine stykket på armen. Han gikk med den til vanlig på en litt halvkjip nylon-Nato, og jeg kjøpte original Omega krokorem til den. Sånn ser den ut nå:

connie_1.jpg

Blir nok denne for min del. Min fars konfirmasonsklokke, som nå er min konfirmasjonsklokke :)

Omega.jpg

(Litt off-topic, men det slår meg at mine evt barn neppe kommer til å ha samme nostalgiske forhold til "fars klokke". Hvor gøy er det å arve en hel samling liksom. Bortskjemte jævler. Skal selge hele skiten før jeg tar kvelden. Minus ett. ;) )

Det er tydelig at julen er en tid for mange minner, og at klokker med stor affeksjonsverdi får pryde håndleddet hører høytiden til...

Da jeg ikke har noen ur med slik historie er det denne som gir meg ekstra moment når ribba skal skyves ned i gapet:

8081eb16.jpg

Ihvertfall har det vært slik de siste 3 årene. Men i år er det mulig det blir en forandring. Vi får se hva som kommer frem før jul;):confused:

Jeg kommer vel til å kjøre Datejust i gull
IMG_9548.jpg

Kanskje bytte til denne utover kvelden - etter jeg har hentet den frem fra under juletreet, og ledd av ansiktsuttrykket til samboern..;)
IMG_0815.jpg

Utrolig mange flotte ur her!
Har veldig sansen for dere som velger å bruke ur som dere har arvet. :)

Jeg har brukt bunad julaften i snart tyve år, med varierende lommeur. Men i år blir det dress og enten den vanlige festklokken:

P1190773.jpg

Eller den som kom i posten i går:

PC170390.jpg