24th - Hvilket ur får pryde armen?

Flagship fra 1962, arvet etter min far - som i sin tur arvet den etter en onkel. Min første ordentlige klokke, og årsaken til at jeg begynte å interessere meg for ur.
Denne har høy sentimental verdi. Ikke bare fordi den er et minne etter fatter'n, men også fordi jeg brukte den i mitt eget bryllup.

DSCN0471.jpg

Litt pleie med pussekluten i et avslappet førjulsmodus en lørdag ettermiddag, og etter førstegangssiling sitter jeg igjen med å velge en av disse...

P1010634-1.jpg

Litt pleie med pussekluten i et avslappet førjulsmodus en lørdag ettermiddag, og etter førstegangssiling sitter jeg igjen med å velge en av disse...

P1010634-1.jpg

Det der er vel ikke annet enn et luksusvalg :D Går ikke ann å velge feil uansett!

Fantastiske klokker du har Moore, det er bare å ta av seg hatten. Du kan ikke gjøre mye feil i valget ditt her nei.

Det blir nok denne Seamasteren fra 60-tallet! Den er slettes ikke mint, det er oksidering under glasset, men jeg liker den slik. Fikk den av min far i julegave for tre år siden. Han har igjen arvet den av sin far som hadde den på seg da han døde i et orienteringsløp tidlig på 70tallet. Den har nylig fått full overhaling, men de mente de ikke kunne gjøre noe med oksideringen, med mindre jeg byttet hele skiven.

Beklager at bildene suger, jeg har ingen andre kameraer enn mobilkameraet (og det suger ekstremt).

imag0052jo.th.jpg

imag0051n.th.jpg

Julen kom tidlig i år...

Etter lenger enn langt kunne jeg i dag hente min "julegave" til meg selv hos Bjerke :D

Nissen rakk frem før tiden i år og pakken skal "unboxes" før julaften. Den skal helt klart på armen 24. desember.

Skal se om jeg får lagt inn noen bilder før julaften...

For en deilig følelse, Timely!:D:D

Det er en ganske formidabel dose selvdisiplin som ligger bak å pakke inn en klokke man har ønsket seg, for å vente til julaften. En liten sneekpeak?

P1010634-1.jpg

Dette var jo en herlig forsamling av ur :) Drømmeuret mitt er det nederst til høyre, PP Nautilus med komplikasjoner, kan ikke bli stort bedre enn dette :)

Regards :)
AW

Tror det blir denne siden siden julen feires i Egypt - da er det greit med noe som kan bades med og resten av samlingen skal på ferie i safen til min kjære urmaker

IMAG0021.jpg

Tjaaaa - hvilket ur blir det imorgen mon tro?

Det er jo dagen for slips og vest så kansje et lomme ur i vest lommen hadde gjort seg:

IMG_1090.jpg

Men nå til dags skal jo alt være så pokkers "lilla" så kansje denne varianten passer bedre:

IMG_1091.jpg

Men det blir nok klokka til gamle pappsen som får æren. Han datt i sjøen med uret for over 30 år siden og uret sluttet å virke. Det gikk 20 år før jeg fikk kloa i klokka og fikk sendt det til service. Uret går nå helt upåklagelig, men skiva lot seg ikke restaurere bedre desverre:

IMG_1092.jpg

God jul.

Så var julemiddagen over .....

Så var julemiddagen over og pakker delt ut. Endelig senker roen seg over heimen.
Det ble denne kjekkassen fra 2003 med vekker funksjon som ble luftet denne juleaftenen.

IMG_1101.jpg

Her er forøvrig junior frampå med sitt valg også. Vi bærer begge manuelle verk idag.

IMG_1102.jpg

Vel overstått jul :)