2J unboxer nok en rollie / Portobello review

Medlem
10. aug. 2014
Innlegg
1.476
Sted
Sandnes
Var på markedet på Portobello road i London på lørdag med intensjon om å finne ut hva det hadde å by på horologisk sett. Fikk gjennomført et ganske nøyaktig sveip og denne lørdagen var det 7-8 boder som tilbød brukte / vintage klokker av interesse.

En bod hadde en Rolex Milsub skive (!), etpar Rolex Pepsi med matt skive, en Rolex 5513 meters first og litt annet. Jeg kikket nøye på en av pepsiene og denne hadde sannsynligvis fake skive - i beste fall var det en franken. 5513 hadde mest sannsynlig fake skive. Så jeg tenkte mitt om milsub skiven og gikk videre - dårlig følelse på den boden.

Fant ikke andre boder som tilbød flat out fakes. Kikket på en annen Rolex pepsi fra tidlig 80 tall i følge selger, denne hadde megaslarket jubilee lenke og service "swiss" service dial. Så endel Omega Speedmasters i bra stand priset rundt £2000. Myste på en Rolex Day Date 1803 men lenken var utslitt og klokken var overpolert. Det fantes flere DJ's og DD's på rem i varierende tilstand. Myste på en vintage Omega SM300 date, tilstanden på skive og visere var relativt dårlig slik det ofte er på vintage Omega.

Generelt observerte jeg mengder av det jeg vil kalle typiske små 50 tallsklokker med manuelt opptrekk, alle kjente merker representert, også en og annen Patek. Videre fantes mer interessante (iallefall for meg) automatiske klokker, gjerne sportsmodeller ogsp av de fleste kjente merker men disse var det lengre mellom og de aller fleste hadde et eller flere problemer og relativt høy pris.

Med et unntak.

Plutselig kikket jeg på en P-serie (~2000) GMT Master II med coke insert. Klokken var strøken og tilsynelatende ikke eller minimalt polert. Den kom med bokser, papirer, en servicekvittering, rød hangtag, brosjyre, "lommebok" og kalender. Minimalt strekk i lenke, sylskarp krone på lenke. Og til alt overmål en levelig pris. Det ble handel:

(mobilbilder fra hotellrom):

24.03.2015%2B-%2B20


24.03.2015%2B-%2B2


24.03.2015%2B-%2B7


24.03.2015%2B-%2B11


24.03.2015%2B-%2B16


24.03.2015%2B-%2B24
 
Artig at det faktisk går an å gjøre gode kjøp på slike steder. Ville trodd det var en turistfelle av de sjeldne. Og et minefelt hørtes det ut som.
Jeg får ta turen neste gang jeg er i London.

Og gratulerer !