30-års uret

titan

Støttemedlem
Medlem
3. april 2014
Sted
Oslo
Så blir jeg snart halvveis til pensjon, 20 kg større rundt omkretsen og tung i shortsen. Hipp-Hurra!
Men det skal feires, med en gave fra meg til meg selv. Tenkte først at et jaktvåpen skulle glede meg ekstra mye, men innser nå at det blir et ur!

Omega har alltid vært nært meg, snakker hovedsakelig om dykker varianter. Etter at jeg meldte meg her så har jeg fått opp øyne for andre merker. Omega og Rolex kjenner alle til, men jeg har aldri tatt det steget og anskaffet meg verken en Submariner eller Deep Sea. Så nå sitter jeg hjemme med forkjølelse, bihulebetennelse og øyekatarr. Kanskje det smaker slikt når en blir eldre, alltid noe eller noen som plager en. Blindtarmen er for lengst fjernet, mandlene er også borte og nylig har jeg operert meg for pung og lyskebrokk. Jaæ- har jo ballene fortsatt i behold, trenger litt mindre bly i beltet for å synke, men det gjør ingenting for snart har jeg enda en fet klokke rundt armen! :)

Jeg trenger litt hjelp, jeg mottar gledelig tips og tanker rundt mine forslag og ser frem til å lese deres. Kriterier, toolvwatch og minst 20 atm til rundt 100k:)
Avstemmingen er tatt og mine poeng går til:
12 poeng til SD43mm
12 poeng til Pelagos LHD
10 poeng til Calibre De Cartier
9 poeng til SUB 800Ti Professional
7 poeng til Submariner date
6 poeng til Omega SM

Håper at Bjerke og Haakon Lian har snart noen gode nyheter, for situasjonen er at det er klare vinnere for meg, men at de er dessverre nesten umulig å skaffe til riktig tid. :(
Spørsmålet er også om jeg burde gå for noe jeg får tak i til 07. Juli eller burde jeg vente på SD43 når den tid kommer?

Solen skinner, tusen klemmer og mange takker
DM

Redigert:
SD43 :)
IMG_8932.JPG

Har du mest lyst på SD43, så hold ut å gå for den;) Blir også ekstra spesiell om den er kjøpt til deg selv i 30-årsgave. Jeg hadde lett ofret at jeg ikke fikk "korrekt" dato for kjøp. Bare det var min gave til meg selv. Kjøpte selv en Speedy Pro uka før minstemann kom til verden her. Det er den eneste av mine ur som er fredet:)

• Liker
Reaksjoner: titan og GrimReaper
Oi.. var i din situasjon for ikke så lenge siden. Vurderte også en del av urene på lista.
Seadwelleren er fin den, og mye knask i din priskategori. Jeg hadde nok snust på Planet Ocean Chrono også.

Har du prøvd noen av disse på? Jeg vet jeg var fristet av både Cartier og Tudor helt til jeg prøvde dem. Fine ur, men funka ikke helt på håndleddet, selv om jeg aldri så mye likte designet på blant annet Calibre de Cartier.

Andre alternativ? Vel, akkurat nå ligger det et usannsynlig fett ur på salgsforumet, nemlig en Girard-Perregaux Seahawk. http://www.tidssonen.no/forum/threads/girard-perregaux-sea-hawk-iii.45126/
Ble selv forelsket i den da jeg prøvde den, satt bare helt supert på håndleddet, tross at det er en diger klokke. Helt vanvittig mye for penga slik den her er priset. Kjenner ikke selger altså. Men der har du kult ur, som treffer alle bokser. Pluss at du ikke treffer for mange som har likt, og du har noen kroner til overs til et fint dressur (denne for eksempel? http://www.urmaker-bjerke.no/butikk/klokker/omega-klokker/omega-deville-hour-vision-blue/ )

Takk for hyggelige og opplysende svar!
Jeg har tålmodighet til å vente så lenge det må til på feks en SD43, men samtidig føler jeg at det vil være riktig å ha noe nytt rundt armen ila den uken jeg fyller bursdag. :)
Pelagos er en utrolig tøff klokke mener jeg, den passet meg fint og jeg likte vekten også. Denne solgte jeg til fordel for LHD versjon, så denne skal tilbake uansett tenker jeg.
Calibre De Cartier har jeg prøvd hos Bjerke for noen måned siden og jeg likte den utrolig godt. Var litt skeptisk til størrelsen, men den sitter som støpt på armen og jeg fant den utrolig lett å bære både med lenken og med gummi reim, vekten er også absolutt ingenting å utsette på. Ble faktisk så imponert at jeg nesten kjøpte den på dagen.
GP Seahawk har jeg tenkt på flere ganger og jeg finner den dessverre ikke passende. Det er vel noe med utformingen av kassen som jeg ikke har klart å bli vant til.
@SoulG jeg deler tanken med deg ang PO chrono, jeg har prøvd de aller fleste Omega modeller og har gjort meg flere positive tanker der. Fordelen med Omega er prisen og tilgjengeligheten. :)

Kjenner at jeg gleder meg ekstra nå til nytt kommer inn!

• Liker
Reaksjoner: SoulG