312 hos Bjerke = null ventetid

Medlem
25. des. 2007
Sted
Bærum
Tenkte bare å informere folket om at det hos Bjerke ligger et splitter nytt eksemplar av 312 til salgs. Det store er vel at det ikke er noen venteliste på dette uret, så førstemann til mølla-prinsippet gjelder!

Var innom og prøvde herligheten! Dessverre var den ikke noe for meg på det nåværende tidspunkt (alt for lik min 112 og tja.... ikke billig nok til at jeg bytter ut min nåværende). Derimot falt jeg pladask for en annen klokke..... Argh! Hadde jeg bare hatt 164.000,- ekstra liggende, så skulle de fått ben å gå på :D

DJDAN skrev:
Og hvilken klokke var så dette?

Hehe...... det er nesten flaut å si det! En klokke jeg for et par måneder siden glatt ville sagt var det mest harry man kunne gå med; Rolex Datejust i helgull m/hvit skive og romertall :D

OK.....

Bra oppdatering!
Men, det ligger ikke tilfeldigvis en 310 der også? 8)

Jeg sniker inn et besøk mellom møter torsdag 15., og gjør en liten sjekk.

Jeg liker 312 veldig godt, den har flere elementer som jeg har savnet på min 111: Børstet 1950-kasse, inhouse verk, dato. Jeg har tenkt tanken på å bytte :) Spesielt siden Brio selger sin.

Men jeg synes bare ikke plasseringen av sekund-subdialen er like harmonisk som på min modell. Det er nok historisk korrekt med både 9-tall og sekundeviser ved siden av, men rent estetisk er det noe som skurrer hos meg. Det oppstår asymmeri, det er et eller annet gyldent snitt som brytes. Det svir litt i øynene :roll:

pam_111.JPG
pam_312.JPG

Er jeg helt på viddene, eller er noen enige med meg? :oops: