321 Pre-moon speedy stjålet nr 26073143

Medlem
22. nov. 2009
Dette var kjipt:(..
Leverte inn en Omega Speedmaster "pre-moon" til lokal Omega forhandler som måtte sende den videre for å bytte plexien grunnet liten sprekk, vintage 67års modell så de ville ikke utføre reparasjonen lokalt.

Norges post "mistet" den så tjyven prøver sikkert snart selge den på finn.no ebay blocket eller lignende. Eller prøve å bytte inn den her på forumet:evil:

Modell nr 145012 år 1967 market i casebacken, med urverket 321
urverksnr/serienr var 26073143
Den har en sprekk i plexien ved kl 10 markøren

Hvis noen ser den til salgs, pm meg så jeg kan kontakte politiet

sp321.jpg

Synes virkelig synd på deg. En ting er å miste en samtidsmodell, men en ettertraktet vintage lener jo mot uerstattelig. Det jeg lurer på er hvorfor ikke urmakeren bare fikk sendt plexiglasset til seg, i stedet for å sende hele klokka av gårde? Og hva slags forsendelesestype hos posten ble brukt?

Dette var skikkelig kjipt.:evil:

Kan ikke se noe annet enn at Omega forhandleren må stå ansvarlig for dette tapet da det er de som sto for forsendelsen. Her bør det være duket for en stoooor bandasje på såret.
Uansett vil det nok være vanskelig å erstatte den.:(
Føler med deg. Skal passe på å skanne evt. salgsannonser.

Har en 145.012-67 selv og føler med deg. Sier i fra om jeg ser din...

secondhand1.jpg

Jon

Føler virkelig med deg, men hvorfor er du så overbevist om at den er stjålet?

Og som tidligere nevnt. Urmakeren som sendte den i posten burde stå ansvarlig her.

Urmaker kåler bort klokke

Jeg synes den historien der hørtes helt vill ut.
En annen ting er jo at hva slags urmaker sender bort en klokke for skifte av et plexi glass? Det er en rutine jobb for alle som kaller seg urmakere. (ikke alle tydligvis)

Urmaker er ansvarlig. Eller burde være det.

Takker for støtten. Urmakern har tilbytt seg å erstatte Speedyen med en ny 1861 speedy, men det er ikke det samme som min kjære vintage :(
Lokale forhandlern sier klokken er mistet i posten og att posten har gjort en undersøkelse og ikke funnit den. Den skulle bli sendt til Omega/Swatch Oslo og muligens deretter til Bienne, hvis de ikke kunne fikse det der. Kanskje den blitt feilsendt til noen, kanskje stjålet, uansett er den beklagligvis borte siden et par måneder og urmakerns forsikring skall erstatte.

Det ironiske var att jeg såldte en nyere 1861 urverk speedy pro (som jeg nå er tilbytt) for å kjøpe denne mistete vintage 321 urverk speedy :(
Jeg har nå sport om få utbetalt peng som alternativ til klokken så jeg kan få kjøpt en annen 1967 speedy, det borde vel være rimelig?

Hei

Her må du tenke deg godt om i forhold til kompensasjon. Her bør du underøke om du kan få penger i stedenfor ny klokke eventuelt litt penger og ny speedmaster. Siden dette er vintage er det ikke så lett å få tak i en ny. Du bør i alle fall tjene penger på en slik hendelse.

Dersom klokken er sendt med forsikring, vil det være mulighet til å rette et krav mot Posten. Fikk selv muligheten til dette da en Rolex YM forsvant.

Dette er helt tragisk!
På meg virker det som urmakeren virkelig prøver å rydde opp.
Jeg er enig med Juice i forhold til posten.
Avhengig av hva slags sendingstype urmakeren har valgt, er sendingene forsikret.
Det som er spørsmålet er hvor stor dekningen er.

Tragisk er det hele:(

Det der er bare utrolig trist og jeg føler med deg. Spesielt siden min cal 321 er inne til service i disse dager. Jeg får ringe urmakeren i morgen.

Jeg skal uansett holde øynene oppe for om din kommer for salg. Lykke til med å finne den eller en erstatning!

Takker for støtten. Ikke mye nytt, urmakern og jeg prøver å finne en måte å erstatte klokken a jeg ikke var særdelig intressert i å få den moderne 1861 versjonen. Håper på det beste..
Sannsynligvis blir det å få erstattet med en annen omega modell i samme prisklasse.. uansett hadde jeg ønsket å få tilbake 321'n

Takker for støtten. Ikke mye nytt, urmakern og jeg prøver å finne en måte å erstatte klokken a jeg ikke var særdelig intressert i å få den moderne 1861 versjonen. Håper på det beste..
Sannsynligvis blir det å få erstattet med en annen omega modell i samme prisklasse.. uansett hadde jeg ønsket å få tilbake 321'n

Hvordan skal dere verdsette hva 321 er verdt? Kan jo ikke sammenlignes med nyere versjoner. Spør siden du sa du skulle få en omega i samme prisklasse...Håper det ordner seg for deg !

Hvordan gikk det med denne saken? Forhåpentligvis ryddet urmakeren opp etter seg på en skikkelig måte.. For ikke å si Posten. De har en jobb å gjøre når det gjelder rykte og troverdighet. Håper i alle fall det endte lykkelig for din del ;)

Endelig en lösning, omega butikken og jeg kom overens om rimelig erstattning som ble en ny tag heuer blå monaco kal 12. Noe som jeg egentlig planert å kjöpe likvell, så alle ble rimelig glade til slutt :D. Må bare gi litt skryt av omega forhandler som var hyggelig og proff, postens rutiner og sikkerhet :mad: er det elendige med hele saken

Etter noen uker har jeg begynnt sakne min stjålne speedmaster mer og Monaco'en kunne ikke erstatte den helt følesemessig, så Monacoen er nå for salg på kjøp&selg. Og jeg har begynnt jakte på en vintage 321 speedy igjen:D

Etter noen uker har jeg begynnt sakne min stjålne speedmaster mer og Monaco'en kunne ikke erstatte den helt følesemessig, så Monacoen er nå for salg på kjøp&selg. Og jeg har begynnt jakte på en vintage 321 speedy igjen:D

Kjenner godt til Speedy-syndromet ja. Når man først har eid en er det ikke til å komme fra at man savner den når man ikke har den lenger.. :)