40 dagers jubileum!

Gratulerer med en klokke du kommer til å elske. 16600 var også min første Rolex og
den er med på alt. Kommer nok ikke til å kvitte meg med den, nei :D

Bruk den mye og lev litt med "slitasjen", tror du vil finne den sjarmerende etter hvert :) den kommer uansett og hva er vel verre enn en strek første dag etter polering?

Redigert:
Gratulerer med vel gjennomført 40 dagers unboxing, det er et nydelig klassisk ikon du har sikret deg :) Er enig med Kohe321 ang. service og polering.

Nydelig! Gratulerer med en av de tøffeste rolexene som er. SD er en klassiker. :D

Service og sjekk er en god ide, men jeg ville tenkt litt over den poleringen. Synes den ser veldig fin ut egentlig, og ville personlig latt den være. Dette er jo en tøffing som kler bruksmerker. :)
Gratulerer med en klokke du kommer til å elske. 16600 var også min første Rolex og
den er med på alt. Kommer nok ikke til å kvitte meg med den, nei :D

Bruk den mye og lev litt med "slitasjen", tror du vil finne den sjarmerende etter hvert :) den kommer uansett og hva er vel verre enn en strek første dag etter polering?

Takk til dere begge to :) Når det gjelder polering så er det for å få fjernet noen hairlines som såvidt kan synes under skarpt lys. Skal også få de til å fjerne slitasje merket mot urkassen der hvor lenken har sittet. Tror klokken må ha vært polert før, eller så har den ikke sett noe tøffere miljø enn et kontor. Ingen riper eller "dings" på verken lenke eller klokke. Kan godt være den har fått service også, men tar ingen sjangser på driftsstans så det blir en full service av den om ikke så lenge. De bytter vel o-ringer/pakninger på krone og baklokk også? Er vel på tide å bytte etter 8 år tenker jeg.
Gratulerer.

Inkubasjonstid på 40 dager? Bra greier, ingen unødvendige omveier!
Takk for det, var innom Tag Heuer og Omega i starten men fikk fort for meg at Rolex sub var klokken for meg, endte derimot opp med Sea-Dweller til slutt :)

@-Emil- Hairlines ville jeg tatt hånd om selv med litt Cape Cod. Kjøp det fra TS her, det er virkelig kanonbra saker, og resultatet blir kjempebra og det er lett å gjøre. Bare ikke bruk det på børstede flater, som for eksempel på toppen av lugsene. Bare å feste litt tape over.

Jeg har ikke erfaring med hvor god poleringsjobb Lervik gjør, men om de bare skal fjerne hairlines og bruker maskin så risikerer du at de fjerner unødvendig mye metall fra kassen. Uansett hvor gode de er så ville jeg gjort hairline delen selv, det er bare så utrolig lett med litt cape cod.

Slitasjemerket på kassen får du høre hva de kan gjøre med. Servicen til Lervik er forøvrig kjempebra, og ja de vil bytte ut pakningene på både baklokk og glass, samt de bytter vel ut hele kronen og skrutuben den er festet i ved en full service ved mindre du ber om noe annet. :)

Redigert av en moderator:
Forstår godt at du valgte 16600 isteden for den planlagte 116610 ;)