Vet ikke. Har alltid regnet med at det er pins-ene som blir revet ut. Sist jeg mistet den var i et fall i 50 km/t der jeg spratt bortover vannet - det var med en certina gummi-rem.Hvorfor mister du dem lurer jeg mer på?
Er det lenkelåsen som åpner seg? Barett som ryker?
Nå er det ikke livsnødvendig for meg, siden jeg ikke dykker med de - men bruker de til windsurfing-regattaer.Kjøp kvalitet. Det er ikke alltid det samme som et kjent merke. Har mista en dykkecomputer i dekk før dykk da reimspenna gikk. Er vel på min 3 eller 4 dykkecomputer no. Sea-Dwelleren har vore med ned på snart 100 dykk, inkludert djupdykk.
1 Kjøp kvalitet, det lønner seg i det lange løp - og vi snakker om utstyr som KAN være livsnødvendig.
2. Alt utstyr sjekkes - og sjekkes igjen før man går i vatnet.
3. Er du i tvil om at noe kan ryke, bytt det ut.
Dersom du har en tendens til å misse ting; har du vurdert forsikring?
Nå er det ikke livsnødvendig for meg, siden jeg ikke dykker med de - men bruker de til windsurfing-regattaer.
Kanskje sikker på at det ikke var noen feil på klokken før jeg gikk på vannet, men jeg mistet den i et fall i 50 km/t (hadde en gps på den andre armen). Jeg fikk et sår etter klokke og spenne på armen...så er egentlig ikke overrasket at den røk, og det er mulig at det var bra. Håper at bruk av nato-rem vil gjøre at klokken kanskje blir hengende etter en pinn.
Vet ikke. Har alltid regnet med at det er pins-ene som blir revet ut. Sist jeg mistet den var i et fall i 50 km/t der jeg spratt bortover vannet - det var med en certina gummi-rem.
Takk. Tror jeg har det nå - dvs ekstra sterke bars.Kjøp en ISO-sertifisert dykkerklokke:
"Strap/band solidity: This is tested by applying a force of 200 N (45 lbf) (20kg) to each spring bar (or attaching point) in opposite directions with no damage to the watch or attachment point."
Fat-bars som man finner på eks Seiko burde og hjelpe, evt en klokke med faste baretter a la cwc. En slik på nato er vel umulig å miste uten at armen og følger med..
Overdreven frykt for at den harde kontorhverdagen skal ødelegge uret hos den gemene hop som bruker beater til plenklippen.
#freethewatch