40mm kasse til ETA 2846

Medlem
19. des. 2010
Sted
Oslo
Heisann!
Jeg har et ETA 2846 urverk jeg gjerne vil gjøre noe ut av, ved å bestille kasse, skive og visere.
Det har seg sånn at jeg kun finner 36mm kasse til dette verket (på ofrei.com), men skulle gjerne hatt en 40/41 mm.
Trenger altså også et adapter i tillegg.
Noen her som har erfaring med å bestille noe slikt? Tips om nettsteder tas imot med stor takk! :)

- forgjeves

Hei. Det er lettere å gi et forsnuftig svar på dette spørsmålet dersom du sier noe mer om hva du ser etter! Hva slags type klokke ønsker du deg? 2836 brukes i divere, fliegere og dress-ur etc. Om dette skal se vintage ut er også et aspekt :)

Hei. Det er lettere å gi et forsnuftig svar på dette spørsmålet dersom du sier noe mer om hva du ser etter! Hva slags type klokke ønsker du deg? 2836 brukes i divere, fliegere og dress-ur etc. Om dette skal se vintage ut er også et aspekt :)

Godt poeng!
Av kasse har jeg egentlig ikke noe veldig spesifikt i tankene. Det kan godt være et dykkeur med bezelring, eller en helt plain kasse som kan brukes som dressklokke (noe ala dette: http://www.ofrei.com/page523.html#20369)
Fokuset er mest å gi dette verket et nytt liv :)
Greide bare ikke å finne noe sted hvor de solgte 40mm kasser, med et adapter som gjør at ETA 2846 verk får plass.