4R36

Medlem
4. des. 2011
Sted
Rogaland
Min Seiko Padi med 4R36 går for tregt.

Med baklokket ned går den 12 sekund for seint, glasset ned går den 27 sek for seint, og med krona ned går den 48 sekund for sent, dette er per døgn. Er dette normalt? Vet at jeg ikke kan forvente COSC, men synes dette er litt i overkant....

Det er nok i overkant. Ville fått forhandler til å time den i ulike posisjoner. Min begynte å gå uregelmessig og til slutt jeg kunne se forskjell på hvordan den gikk i forhold til posisjon, endte opp med nytt urverk.

Hadde en SRP655K1 som gikk - 32 sek for sent pr/døgn. Fikk den justert hos urmaker Jacobsen i Lillestrøm. Etter 3-4 justeringer endte jeg vel på +5-7 sek pr/døgn. Skal sies at urverket gikk seg noe til etter 1 års tid. Men lå stabilt på ca +5 sek i døgnet som jeg syns var akseptabelt.

Akkurat kjøpt meg en Padi nå. Den ligger an til -19-21 sek for sent pr/døgn. Må nok få denne justert også.

Ganske irriterende med såpass mye feilmargin på klokke ut av boksen.

Varierer voldsomt da. Min Padi gikk og litt seint, var vell -9 målt i døgnet over litt tid...

Levde fint med det.

Hadde fått den justert om talla hadde vært som trådstarters...

Jeg leverte min til justering da den gikk ca -14 sec på litt over 12 timer, endte opp med resultat -10 i døgnet.
Sjekket den hos en annen urmaker og fikk kjedelige nyheter, den gir svake 250 i amplitude.. Ikke så fornøyd, så denne går nok tilbake til der den ble handlet inn..

Jeg leverte min til justering da den gikk ca -14 sec på litt over 12 timer, endte opp med resultat -10 i døgnet.
Sjekket den hos en annen urmaker og fikk kjedelige nyheter, den gir svake 250 i amplitude.. Ikke så fornøyd, så denne går nok tilbake til der den ble handlet inn..

Bare sånn til orientering; Seiko har stort sett dårligere amplitude enn f.eks. ETA, Rolex osv. Tviler på at tilsvarende Seiko-verk har høyere amplitude.

• Liker
Reaksjoner: titan
Usikker på om det kan sammenlignes. Men fikk en Seiko med 6R15C for et par uker siden som ligger ca +4 i døgnet på hånden. Kjøpt ny av CW.
Aner selv ikke hva som burde regnes som akseptabelt ut av boksen. Denne er nå brukt i 1 uke med måling hver dag via Watch check appen.